Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   TsW in nood (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=103)
-   -   Een Tsjech op marktplaats (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=18109)

Smokey 11-05-2011 01:09

Een Tsjech op marktplaats
 
http://dieren.marktplaats.nl/honden-...wolfshond.html

ELISE 27-10-2011 21:44

Tsjech op marktplaats...
 
En weer één :( http://dieren.marktplaats.nl/honden-...23photoGallery

en moet ook nog weg voor morgen....

Het schijnt te gaan om Iboss spod Dumbiera.

jmvdwiel 28-10-2011 09:56

jammer dat de eigenaar niks laat weten op wolfdog :( , er staat ook nog dat hij voor vrijdag (dus vandaag) weg moet.

volgens de database zou hij in belgie moeten zitten, misschen dat de belgische rasvereniging nog wat kan betekenen? Er staat wel bij dat hij gratis is.

ik hoop in ieder geval dat hij een goed plekje krijgt!

wolfwoman-stefanie 28-10-2011 11:02

Ja dat is Iboss Spod Dumbiera, die al hier is geweest om te herplaatsen en nu weer terug bij zijn baas in Belgie is.
Zie topic:http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=20730

Puma 28-10-2011 18:12

Doet m'n bloed koken, de advertentie...

Tatti 28-10-2011 18:39

Ook ik ben in het verleden al bezig geweest voor deze jongen.
Mensen die interesse in hem hebben moeten zich goed realiseren dat hij geen katje is om zonder handschoenen vast te pakken.
Zijn huidige baas is hondentrainer, dus ik denk dat dit genoeg zegt.

Hij is ontzettend dominant.
Ik had hem bijna bij iemand die honden voor de NL poltie traint en dus wel wat gewend is.
Deze persoon heeft het toen niet gedaan vanwege het werk wat erin steekt met het oog op het feit dat er niet voldoende tijd over bleef om de politiehonden te trainen, en het gezin was bang ivm kleine kinderen waar hij ook tegen uit kan vliegen als hij ze slecht heeft liggen.

Ik ben niet snel iemand die negatief over een hond is, maar bij deze kandidaat vind ik dat mensen goed moeten nadenken waaraan ze beginnen.
Zijn ballen eraf zou voor mij eerste optie zijn, en ik weet dat ook anderen zo denken in zijn geval.

Gr
Tatiana

annomon 28-10-2011 22:56

Als ik dit zo lees, is ballen eraf slechts een druppel op een gloeiende plaat, want mijn ervaring leert: het helpt wel iets, maar echt niet zodanig dat een erg heftige hond ineens een doetje wordt. Ik denk eerlijk gezegd dat deze hond in laten slapen nog de beste optie is. Want, let wel, hij wordt GRATIS aangeboden, en je moet er toch niet aan denken dat zo'n dier in een lab komt als proefdier of erger nog, en ook nog het meest waarschijnlijk, in het illegale vechthondencircuit terecht komt ...

jmvdwiel 28-10-2011 23:23

Ik denk dat ballen eraf in ieder geval ervoor gaat zorgen dat hij meer open gaat staan voor training, testosteron zorgt er nu eenmaal voor dat ze denken dat de wereld van hun is en dat wat nog niet van hun is dat ze dat wel kunnen krijgen.

Wat ik niet snap is dat er zoveel reuen zijn die dit moeilijke gedrag vertonen, is de tsjech misschien toch minder geschikt als 'huishond' dan de meeste mensen doen vermoeden? of heeft de tsjech een 1 op 1 relatie nodig? Moet het fokbeleid hiervoor worden aangepast? moet er een betere screening op nieuwe eigenaren? betere voorlichting door fokkers?

Euthanasie is iets wat je maar 1 keer kan doen... voor mij dus niet meteen de eerste keuze.

wolfwoman-stefanie 29-10-2011 11:59

Ik heb net iemand aan de telefoon gehad die
hondentrainer/gedragstherapeut is
en die met Bossi aan de slag wil.
Deze persoon heeft zelf ook twee TsW
op het juiste pad geholpen, en traint nu volop met hun.
Hij zou deze ochtend met de baas van Bossi
gaan bellen of hij hem op kan gaan halen.
Ik hoop zo dat hij daar terrecht komt,
dan is er nog een kans voor deze Tsjechen-reu,

Yvonne van Kessel 29-10-2011 12:21

Super dat iemand dit op zich wil nemen, duimen dat deze hond een doorstart kan maken.

jmvdwiel 29-10-2011 14:43

wow.... super dat iemand dit op zich wil nemen.... hopelijk gaat het lukken

loco 29-10-2011 15:49

Geweldig al die wild west verhalen :roll:.
Maar actie vraagt om reactie :twisted:, het volgende stukje komt van marktplaats ;-).

Beschrijving

aan diegene die op de website insinueert dat ik Bossie zou laten inslapen.
ik zou nooit een hond zonder goede reden laten inslapen.
Bossie blijft bij ons tot er een goede baas is gevonden, en het is niet dat ik hem niet kan handlen hoor.
wij hebben geen problemen met Bossie. alleen door omstandigheden niet de tijd om hem te geven wat hij verdiend
mocht ik een andere indruk gegeven hebben dan spijt mij dat enorm.
hieronder wat uitleg over Bossie.

Naam: Iboss Spod dumbieraRoepnaam: BossieRas : Tsjechoslowaakse wolfhond.Geboortedatum: 02/03/2008 in SlowakijeGeslacht: Reu (niet gecastreerd)Stamboom: jaSociaal naar mensen: jaSociaal naar andere honden: meestal geen probleem, soms wat moeilijk met andere reuen. Teven vindt hij allemaal leuk.Reden van afstand doen:
De reden waarom we Bossie willen plaatsen is dat we niet voldoende tijd meer kunnen vrijmaken voor Bossie om met hem te gaan wandelen en dingen te doen. Momenteel komen jongeren uit de buurt hem soms halen om te gaan wandelen.Bossie is een zeer lieve hond, doch dient men zeer consequent een paar "leefregels" in acht te nemen voor een goede verstandhouding met hem.Hij is zindelijk in huis, doch kan het zijn dat hij eerst "markeert", maar als hij eenmaal doorheeft dat het zijn woonst betreft stopt dit.Hij is wat men noemt wat "dominant" (rastypisch), maar als je de leefregels kent is er geen vuiltje aan de lucht. Er zit dan ook nog veel wolvenbloed in zijn aderen (8 generaties)In tegenstelling tot de rastypische schichtigheid (zoals de wolf) is Bossie zeer enthousiast als hij mensen begroet.Bossie is geen hond voor mensen die dingen van hem willen afdwingen, dat staat hij niet toe. Maar wie positief wil bezig zijn met hem, die krijgt alles gedaan van hem, al mag je geen "slaafse" gehoorzaamheid verwachten.Zoals gezegd, het is een "wolfhond" en dat merk je, elke dag opnieuw.Mensen die Bossie willen adopteren dienen wel wat ervaring en geduld te hebben met honden.Bossie kan perfect aan de lijn wandelen zonder te trekken.Hij kent ook de basisbevelen zoals, zit, lig, aan de voet zitten, naar uw plaats, blijf, etc..........Mensen die in aanmerking komen, willen we wel eerst uitnodigen op gesprek, en een wandeling met Bossie, en kunnen natuurlijk altijd op onze raad rekenen achteraf.Mocht het mogelijk zijn zouden we hem graag achteraf nog eens af en toe een keer zien.

Groette Martine.

wolfwoman-stefanie 29-10-2011 20:10

De persoon die met hem aan de slag wil, heeft een mailtje gestuurd, dat niet beantwoord wordt.
Ook vertelde hij mij dat de advertentie op marktplaats is aangepast van ‘gratis, ophalen voor 28-10’ naar een heel verhaal dat het allemaal niet zo erg is en dat ze nu opeens blijkbaar wel tijd genoeg hebben om een ander baasje te vinden.........!?

iboss 29-10-2011 20:55

hallo iedereen,
hier wordt op het forum wel effe sterk overdreven over Bossie.
kijk, ik waarschuw liever iedereen dat hij zoals wij in België zeggen "gene simpele" is.;-)
men zegt "dominant", maar men moet goed beseffen dat "dominantie" relatie en soortgebonden is.
Bossie is een zeer lieve sociale hond, zowel naar mensen, kinderen, als naar de meeste honden.
ik ben vandaag nog met hem naar een bevriende kennel geweest waar hij met alle honden op een vriendelijke manier kennis heeft gemaakt. zowel reuen als teven.
maar: als iemand hem met wantrouwen of met een attitude van "ik zal jou is effe temmen" bejegend, dan reageert hij ook adequaat.
als je Bossie daarentegen met liefde en vriendschap benaderd, en hem in zijn waarde laat (dat wil toch iedereen, niet?) dan heb je een fantastische vriend voor het leven.
wat betreft de GT waarover het gaat in het topic hier.
hij heeft niet gebeld, maar gemailed (denk dat hij het was). ik moet zeggen dat wanneer ik zijn "pseudoniem" lees, krijg ik al kriebels.
ik geloof al een tijd niet meer in de dominantietheoriën, zoals bewezen door David Mech.
als je Bossie benaderd met het idee dat je hem klein krijgt met dominantiehandelingen, ben je bij hem aan het verkeerde adres.
is ook logisch, we spreken hun taal niet, en we willen hen al overbluffen in "hun" taal.
Bossie heeft geleerd (slim als hij is) dat "lastig" doen er voor zorgt dat hij zijn zin krijgt.
de eerste keer dat hij weg ging begon hij na 3 dagen moeilijk te doen. dat was bij diegene die politiehonden voor de NL politie traint.
ze konden hem niet de baas omdat ze niet luisterden naar mijn raad, om niet toe te geven aan zijn aandringen. daarna gingen ze hem een wurgketting aandoen????? niet goed dus.
de tweede keer heeft hij maar 1 nachtje bij Stefanie geslapen en het was al raak. (was niet jou fout hé Stefanie ;-)) hij had al geleerd van de vorige keer. "ik moet hier uitkijken want ze gaan mij pijn willen doen"
noemen ze leren uit ervaring, dacht ik. :shock:
heb hem telkens terug genomen zonder meer.
de 3de kwam kijken en Bossie wist al genoeg, hij zorgde ervoor dat deze mensen direct af zagen van hun plannen om hem te adopteren.
ik ben ook eerlijk geweest tegen deze mensen wat dat betreft, en zij hebben afgezien van hun plannen.
morgen komt er iemand kijken, die mij (naderhand) attent maakte op dit topic.
tegen hem heb ik ook eerlijk gezegd hoe Bossie is.
als het morgen klikt tussen hen is het goed, en anders blijft Bossie gewoon hier.
ik heb vandaag ook (wat ik noem) bedreigingen op het gastenboek van mijn website gekregen omdat ik Bossie zou laten inslapen als hij niet weg was.
dit ontken ik ten stelligste.
ik zal Bossie NOOIT euthanaseren, daarvoor hou ik teveel van hem.
en dat is net de reden waarom ik hem wil herplaatsen.
ik kan hem (door omstandigheden) niet meer geven wat hij nodig heeft, en vind het zo sneu voor hem dat hij nog maar af en toe buiten de tuin komt.
af en toe kan ik met hem nog eens gaan wandelen, en soms komen jongeren uit de buurt hem halen om mee te gaan als ze met hun hond gaan wandelen.
maar Bossie heeft meer nodig.
iemand die de tijd heeft om uren met hem de natuur in te trekken, of hem nieuwe dingen te leren en gewoon bezig is met hem.
en laat één ding duidelijk zijn: wie Bossie vriendschap geeft, krijgt dat X 10 terug van hem.
mocht er nog iemand vragen hebben? je kan mij altijd mailen op [email protected]

iboss 29-10-2011 21:02

Quote:

Originally Posted by wolfwoman-stefanie (Bericht 410452)
De persoon die met hem aan de slag wil, heeft een mailtje gestuurd, dat niet beantwoord wordt.
Ook vertelde hij mij dat de advertentie op marktplaats is aangepast van ‘gratis, ophalen voor 28-10’ naar een heel verhaal dat het allemaal niet zo erg is en dat ze nu opeens blijkbaar wel tijd genoeg hebben om een ander baasje te vinden.........!?

heb dit mailtje ook maar net gezien.
uitleg staat in vorige reactie ;-)
had er op marktplaat bijgezet voor 28/10 om wat sneller reactie te krijgen.
er was nl een kandidaat die uiteindelijk na 7 weken geen reactie meer gaf dan " heb nog geen tijd gehad om een hok te bouwen".
al ie al geen tijd had om een hok te bouwen, hoeveel tijd had hij dan voor Bossie?
als ik de verkeerde indruk heb gegeven, dan wil ik mij daarvoor verontschuldigen.
maar iedereen (die mij niet kennen) schildert mij hier af als een boeman, terwijl ik enkel het beste met Bossie voor heb.

monjoh 31-10-2011 19:49

Wij hebben nu vijf jaar een Tjech(reu) en zijn er inmiddels achter gekomen dat het geen "huishond" is!!! Mika`s ballen zijn er ook af en we merken echt geen verschil, wat we wel hadden gehoopt omdat hij zo verschrikkelijk dominant is!!
Gisteren liepen we met 13 honden in de Soesterduinen. Mika was de leider. Godzijdank had hij een muilkorf om want het duurde niet lang voordat hij boven op een andere hond zat, en dit ging er niet zacht aan toe!!! We hebben hem daarna weer aan de riem gedaan maar zodra die ene hond bij hem in de buurt kwam, want hij liep los, was het weer raak.
Dus m.a.w. de meeste mensen weten niet waar ze aan beginnen als ze een Tjech nemen.
Toen wij Mika kregen werd hier nooit over gesproken, dat een reu verschrikkelijk dominant is! Nu komen de verhalen pas los en na mijn mening staat deze hond te dicht bij de natuur dus geen "huishond"!!!!
Dit wilde ik even kwijt.

loco 31-10-2011 21:11

Quote:

Originally Posted by monjoh (Bericht 410621)
Dus m.a.w. de meeste mensen weten niet waar ze aan beginnen als ze een Tjech nemen.
Toen wij Mika kregen werd hier nooit over gesproken, dat een reu verschrikkelijk dominant is! Nu komen de verhalen pas los.

Jammer dat je dan niet eerder heb gereageerd om de dominantie van de Tsjech in b.v. deze topic's te bevestigen :mrgreen:.
Dit topic is van dik 2 jaar geleden, http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=10410 ;)
En nog een topic van bijna 3 jaar geleden, http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=9773 ;)

Of gewoon zelf ff de moeite had genomen om een topic over dit onderwerp te openen :roll:.

Sten 01-11-2011 15:38

Quote:

Originally Posted by iboss (Bericht 410459)
heb dit mailtje ook maar net gezien.
uitleg staat in vorige reactie ;-)
had er op marktplaat bijgezet voor 28/10 om wat sneller reactie te krijgen.
er was nl een kandidaat die uiteindelijk na 7 weken geen reactie meer gaf dan " heb nog geen tijd gehad om een hok te bouwen".
al ie al geen tijd had om een hok te bouwen, hoeveel tijd had hij dan voor Bossie?
als ik de verkeerde indruk heb gegeven, dan wil ik mij daarvoor verontschuldigen.
maar iedereen (die mij niet kennen) schildert mij hier af als een boeman, terwijl ik enkel het beste met Bossie voor heb.

Ik ken je niet maar ik vind dat je een mooi en duidelijk verhaal hebt.

allesandro 03-11-2011 07:49

Quote:

Originally Posted by monjoh (Bericht 410621)
Wij hebben nu vijf jaar een Tjech(reu) en zijn er inmiddels achter gekomen dat het geen "huishond" is!!! Mika`s ballen zijn er ook af en we merken echt geen verschil, wat we wel hadden gehoopt omdat hij zo verschrikkelijk dominant is!!
Gisteren liepen we met 13 honden in de Soesterduinen. Mika was de leider. Godzijdank had hij een muilkorf om want het duurde niet lang voordat hij boven op een andere hond zat, en dit ging er niet zacht aan toe!!! We hebben hem daarna weer aan de riem gedaan maar zodra die ene hond bij hem in de buurt kwam, want hij liep los, was het weer raak.
Dus m.a.w. de meeste mensen weten niet waar ze aan beginnen als ze een Tjech nemen.
Toen wij Mika kregen werd hier nooit over gesproken, dat een reu verschrikkelijk dominant is! Nu komen de verhalen pas los en na mijn mening staat deze hond te dicht bij de natuur dus geen "huishond"!!!!
Dit wilde ik even kwijt.


Ik kan dit verhaal alleen maar onderbouwen. Wij informeren de eventuele gegadigden voor een pup ook over het feit, dat een Tsjech GEEN gewone huishond is. Helaas zijn er mensen die "fokken" met Tsjechen het daar niet mee eens, want zij vinden het wel een huishond. Wij proberen in ieder geval zo goed als mogelijk de mensen te informeren, die een Tsjech willen aanschaffen. Ik zeg niet, dat je het altijd goed kan inschatten. Maar geen enkele fokker moet erop zitten te wachten, dat de dieren in een asiel of weer herplaatst moet worden door vaak verkeerde voorlichting. Laten we dat zoveel als mogelijk zien te voorkomen. Het is niet bevordelijk voor de karaktervorming van een Tsjech.

Groetjes
Andreas

Barbara S 03-11-2011 17:31

Ik hoop dat je snel een goed huisje vindt voor Bossie.

Ik moet eerlijk zeggen dat ook ik de reacties op herplaatsers soms erg heftig vindt. Ik heb een paar jaar geleden ook een wolfje opgevangen. Er is hier op het forum toen een heel vreemd verhaal geplaatst waar niets van klopte. Ik wist hier niets van, ook over inslapen en dat soort dingen. het is inderdaad heel vreemd gelopen toen, ze is gelukkig super terecht gekomen, en ben daardoor ook weer erg dankbaar want die hond heeft in de paar dagen dat ik haar mocht opvangen heel veel voor mij betekend.
Vandaar dat ik hier nog steeds zwerf en me ook dit jaar heb aangemeld omdat wij in de toekomst zelf erg graag een teef zouden willen.

Nog mensen voor Bossie geweest die je wel een goed gevoel gaven?

Sten 03-11-2011 18:24

Komt er gewoon op neer dat degene die de grootste babbels (hier en buiten) hebben er idd vaak niks van bakken. Een keer meelopen met een wandeling doet meteen inzien dat degene die rustig van zichzelf zijn ok rustige tsjechen om zich heen hebben lopen die niets of niemand lastig vallen, geen muilkorf nodig hebben, je niet van een kilometer hoort door het gegrom wanneer ze weer op een andere hond klappen.

Een herplaatser is een fantastische uitdaging waarbij je er heeeeeeeel veel voor terug krijgt als je veel geduld hebt en vertrouwen geeft. Ik weet 100% zeker dat elke tsjech van nature klopt alleen de baas er vaak niet bij past. Niet sportief genoeg, te weinig ruimte, de hond voorziet van te weinig nieuwe prikkels en niet inzien hoe de hond zich daadwerkelijk voelt.

Jolanda 03-11-2011 20:00

Quote:

Originally Posted by monjoh (Bericht 410621)
Wij hebben nu vijf jaar een Tjech(reu) en zijn er inmiddels achter gekomen dat het geen "huishond" is!!! Mika`s ballen zijn er ook af en we merken echt geen verschil, wat we wel hadden gehoopt omdat hij zo verschrikkelijk dominant is!!

Helaas wordt te vaak gedacht dat castratie wil helpen om een hond minder dominant te maken, wat vaak niet het geval is.
Dominantie is een karaktertrek wat dus niet snel te veranderen is.
Castreren helpt wel om de hond zijn interesse in andere honden weg te halen, wanneer die hond niet dominant is aangelegd.
Dus wanneer je reu continu op andere honden rijdt, achter andere honden (en dan de lekker ruikende honden) aanloopt dan kan castratie een oplossing zijn.

Gecastreerde honden gaan vaak lekkerder ruiken en dan krijg je weer reuen achter je gecastreerde reu aan. Wanneer je hond dan een dominante inslag heeft is dat dus niet handig.

Verder is een gecastreerde reu altijd lager in rang dan een niet gecastreerde reu. Dus kijk uit wanneer je twee reuen in huis hebt, dat je wel de onderdanige reu castreert! Zeker wanneer je honden qua dominantie gelijkwaardig zijn.

iboss 03-11-2011 21:27

Quote:

Originally Posted by Barbara S (Bericht 411055)
Ik hoop dat je snel een goed huisje vindt voor Bossie.

Ik moet eerlijk zeggen dat ook ik de reacties op herplaatsers soms erg heftig vindt. Ik heb een paar jaar geleden ook een wolfje opgevangen. Er is hier op het forum toen een heel vreemd verhaal geplaatst waar niets van klopte. Ik wist hier niets van, ook over inslapen en dat soort dingen. het is inderdaad heel vreemd gelopen toen, ze is gelukkig super terecht gekomen, en ben daardoor ook weer erg dankbaar want die hond heeft in de paar dagen dat ik haar mocht opvangen heel veel voor mij betekend.
Vandaar dat ik hier nog steeds zwerf en me ook dit jaar heb aangemeld omdat wij in de toekomst zelf erg graag een teef zouden willen.

Nog mensen voor Bossie geweest die je wel een goed gevoel gaven?

ik kan jullie melden dat Bossie ondertussen geplaatst is, en dat hij het goed doet bij z'n nieuw baasje.
de nieuwe baas heeft ondertussen laten weten dat Bossie zich zeer goed gedraagt en dat hij geniet van de wandelingen die ze samen maken.
hij krijgt nu terug de beweging die hij verdient http://www.facebook.com/media/set/?s...1442494&type=3.

wolfwoman-stefanie 03-11-2011 22:02

Wat fijn dat Bossi een baas heeft gevonden !!

Yvonne van Kessel 04-11-2011 00:44

Quote:

Originally Posted by Sten (Bericht 411064)
Een keer meelopen met een wandeling doet meteen inzien dat degene die rustig van zichzelf zijn ok rustige tsjechen om zich heen hebben lopen die niets of niemand lastig vallen, geen muilkorf nodig hebben, je niet van een kilometer hoort door het gegrom wanneer ze weer op een andere hond klappen.

Een herplaatser is een fantastische uitdaging waarbij je er heeeeeeeel veel voor terug krijgt als je veel geduld hebt en vertrouwen geeft. Ik weet 100% zeker dat elke tsjech van nature klopt alleen de baas er vaak niet bij past. Niet sportief genoeg, te weinig ruimte, de hond voorziet van te weinig nieuwe prikkels en niet inzien hoe de hond zich daadwerkelijk voelt.

Hmm... Ik kan niet voor iedereen spreken, maar mijn Bary is zeer relaxt tegen alles en iedereen, behalve tegen ongecastreerde reuen. Ook chemische castratie heeft hierbij niet geholpen. Ik zoek de reuen daarom niet op met hem, maar ga mezelf dat gedrag ook niet direct aanrekenen, al is het maar dat hij die dominantie al had voordat ik hem opving.

Tweede alinea: Ben ik helemaal met je eens. Bij een goede klic kun je ook met een herplaatster een fantastische band krijgen. Bary kreeg ik met 10 jaar, en ook dan kun je samen nog een paar waardevolle jaren hebben.

mijke 05-11-2011 02:28

Quote:

Originally Posted by Sten (Bericht 411064)
Komt er gewoon op neer dat degene die de grootste babbels (hier en buiten) hebben er idd vaak niks van bakken. Een keer meelopen met een wandeling doet meteen inzien dat degene die rustig van zichzelf zijn ok rustige tsjechen om zich heen hebben lopen die niets of niemand lastig vallen, geen muilkorf nodig hebben, je niet van een kilometer hoort door het gegrom wanneer ze weer op een andere hond klappen
.

Nah.. er lezen en schrijven hier mensen op het forum met veel en met wat minder “honden ervaring”, maar ik heb zelf nog nooit gemerkt dat degenen die het meeste schrijven of “de meeste babbels hebben” zoals jij zegt, er zelf “niks van bakken”…… :shock:

Denk dat ik zelf “enige/redelijke honden ervaring” heb met jarenlange eigen- en herplaats- of honden ter “resocialisatie” (met veel totaal verschillende rassen) . Enne ja…,vaak zitten veel problemen in aanpak en omgang van de eigenaar… ;-)

Maar het is mij wat “te kort door de bocht” om jouw bovenstaande conclusies te kunnen onder schrijven! :(
Want er zitten b.v. alleen al binnen het TsW ras alleen al giga veel verschillen in karakter (en gedrag ) tussen doggy’s uit verschillende lijnen.:lol:

Barbara S 08-11-2011 16:45

maar je weet toch nooit of je alles kan handelen met je hond als je aan je eerste begint! Je kan je er erg in verdiepen net als ik, en bijeenkomsten bezoeken enz maar dat wil niet zeggen dat je dan tegen alle situaties opgewassen bent. Oke sommige mensen schuiven erg makkelijk hun dieren af maar vindt het van sommige ook echt knap dat ze toegeven het niet aan te kunnen

Sten 08-11-2011 18:58

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 411343)
Nah.. er lezen en schrijven hier mensen op het forum met veel en met wat minder “honden ervaring”, maar ik heb zelf nog nooit gemerkt dat degenen die het meeste schrijven of “de meeste babbels hebben” zoals jij zegt, er zelf “niks van bakken”…… :shock:

Denk dat ik zelf “enige/redelijke honden ervaring” heb met jarenlange eigen- en herplaats- of honden ter “resocialisatie” (met veel totaal verschillende rassen) . Enne ja…,vaak zitten veel problemen in aanpak en omgang van de eigenaar… ;-)

Maar het is mij wat “te kort door de bocht” om jouw bovenstaande conclusies te kunnen onder schrijven! :(
Want er zitten b.v. alleen al binnen het TsW ras alleen al giga veel verschillen in karakter (en gedrag ) tussen doggy’s uit verschillende lijnen.:lol:

Ik bedoel o.a. dat mensen een herplaatser te snel 'als onhandelbaar' beschouwen. Inmiddels 3 voorbeelden mee gemaakt waarvan de eerste na 2-3 maanden in onze armen hing.

Ik dacht dat de wereld verging maar na veel geduld en veeeeel beweging begon die eindelijk weer wat respect voor ons te krijgen. 2e en 3e geval een hond die over de grond kruipt en als er niks anders op zit maar gaat lopen happen met als gevolg flinke blauwe plekken. (zelfs bij vreemden)

Tegenwoordig loopt nummero 3 los mee gedurende tsjechen wandelingen en als de blik in zijn ogen me even niet bevalt wordt die direct langs de kant gezet.

Het mooiste voorbeeld vind ik nog wel die reu van barry (geen herplaatser maar volgens mij ooit een dominant ding) die continu rondom hem heen loopt en bij het kleinste geluid direct weer naast hem staat. Reu of geen reu, dominant of niet - naar mijn mening ligt alles volledig aan de opvoeding en de eigenaar. Alles.

En zelfs dan is het nog niet te laat.

Azazel 08-11-2011 21:51

Quote:

Originally Posted by Sten (Bericht 411903)
Ik bedoel o.a. dat mensen een herplaatser te snel 'als onhandelbaar' beschouwen.

99,9% van de mensen die een herplaatser zo beschouwen hebben er geen benul van (of zijn te dom om te weten ) waar ze het over hebben.... dus rust in deze gedachte, en neem het voor lief dat de TSW een paar kansen nodig heeft om uiteindelijk op een goede plek terecht te komen.. anders frustreer je jezelf wellicht onnodig..... ;)

Gr,
Barry (ja ik ben er nog)

mijke 08-11-2011 22:13

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 411925)
99,9% van de mensen die een herplaatser zo beschouwen hebben er geen benul van (of zijn te dom om te weten ) waar ze het over hebben.... dus rust in deze gedachte, en neem het voor lief dat de TSW een paar kansen nodig heeft om uiteindelijk op een goede plek terecht te komen.. anders frustreer je jezelf wellicht onnodig..... ;)

Gr,
Barry (ja ik ben er nog)

Leuk dat je weer/nog aanwezig bent :)

Quote:

Originally Posted by Barbara S (Bericht 411881)
maar je weet toch nooit of je alles kan handelen met je hond als je aan je eerste begint! Je kan je er erg in verdiepen net als ik, en bijeenkomsten bezoeken enz maar dat wil niet zeggen dat je dan tegen alle situaties opgewassen bent. Oke sommige mensen schuiven erg makkelijk hun dieren af maar vindt het van sommige ook echt knap dat ze toegeven het niet aan te kunnen

Ben ik helemaal mee eens hoor! :)
Vind het ook echt TOP dat Ibos hier zijn eigen eerlijke reactie schreef! En ook hartstikke fijn dat hij een nieuwe plek voor Bossie gevonden heeft :)

Enne tsja….ik ken Sten niet, ik heb vast niet zo veel kennis en zal daarom ook zeker niet zo veel ervaring als hij met (wolf)honden hebben….. Maar ik ben het toch niet met hem eens dat altijd ALLES Altijd aan de EIGENAAR ligt :rock_3

Ik werk zelf met heftige categorie “probleem jongeren”…waarin het ook een ”leuke/verklaarbare issue” is, om als professionals te ventileren dat het Altijd aan Ouders ligt ….. :shock:

Heb inmiddels zelf tig “probleem” honden en kids in opvang gehad..
En weet dat het altijd een combi van factoren is die meespeelt. En ik vind het altijd weer echt ontiegelijk knap (en heb er ook bewondering voor) als een ouder of honden eigenaar toegeeft het gewoon niet te kunnen “handlen”!

Want het is en blijft voor mij toch altijd een combi van factoren en persoonlijke eigenschappen ! (zonder dat ik daar iemand mee wens te veroordelen)

Smokey 08-11-2011 22:15

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 411343)

Maar het is mij wat “te kort door de bocht” om jouw bovenstaande conclusies te kunnen onder schrijven! :(
Want er zitten b.v. alleen al binnen het TsW ras alleen al giga veel verschillen in karakter (en gedrag ) tussen doggy’s uit verschillende lijnen.:lol:

Helemaal mee eens!

Dit bovenstaande vind ik zelf ook voor bijv. de Saarloos gelden,pas geleden een Saarlooswandeling gehad,ik had alleen mijn Saarloosreu mee.
Het was zo mooi om te zien dat Loen,de reuen vermeed die aan het patsen waren.
Ze liepen allemaal los,hij ging er geen 1x op in.
Dit gedrag wil ik dus ook juist bij de Saarloos zien.
Het relaxte zag ik dus ook bij 2 zoons van hem terug die er ook bij waren.
Ook bij de Saarloos veel verschillen in karakter en lijnen.

Azazel 08-11-2011 22:23

Yes... er is weer discussie ... met meningen... daar leren we allen van .. WHOEHOEEEEE

Smokey 08-11-2011 22:28

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 411935)
Yes... er is weer discussie ... met meningen... daar leren we allen van .. WHOEHOEEEEE

Haha ja mee eens,leer iedere dag nog bij :lol:

Trouwens heel fijn dat Bossi inmiddels een nieuw thuis heeft gekregen!

Azazel 08-11-2011 22:29

Quote:

Originally Posted by Sten (Bericht 411903)
naar mijn mening ligt alles volledig aan de opvoeding en de eigenaar. Alles.

En zelfs dan is het nog niet te laat.

Hai Sten,

In de eerste periode van een hondenleven word 90 % bepaald (+/- 1 jaar)... daarna nemen de kansen af per eigenaar/leeftijd... ofwel... per eigenaar of per jaar nemen de kansen van de hond af... daarom is het zaak om z.s.m. een GOEDE ... eigenaar voor de hond te vinden... en dat is vaak meer geluk dan wijsheid.

Gr,
barry

Azazel 08-11-2011 22:41

Quote:

Originally Posted by Jolanda (Bericht 411086)
Helaas wordt te vaak gedacht dat castratie wil helpen om een hond minder dominant te maken, wat vaak niet het geval is.

bovenstaande geeft aan dat het verstandig is om je in hondengedrag te verdiepen... Als ieder persoon die een hond neemt zich in hondengedrag zou verdiepen, zou dat meer hondenleed helpen voorkomen dan welke genetische afwijking dan ook. Dat neemt niet weg dat als je op beide gebieden actief bent.. je NOG meer dierenleed helpt voorkomen.

Gr,
Barry

Azazel 08-11-2011 22:53

Quote:

Originally Posted by Smokey (Bericht 411937)
Haha ja mee eens,leer iedere dag nog bij :lol:

Het mooie van een forum is ook nog eens dat de honden er totaal geen last van hebben als de baasjes ruzie lopen maken of het niet met elkaar eens zijn... 1-0 voor de hond. :)

loco 08-11-2011 23:12

Quote:

Originally Posted by Sten (Bericht 411903)
Het mooiste voorbeeld vind ik nog wel die reu van barry .

Hoe voorspelbaar :roll: 1 compliment and he's back :mrgreen:.

Azazel 08-11-2011 23:17

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 411951)
Hoe voorspelbaar :roll: 1 compliment and he's back :mrgreen:.

hahahahahaha.. had hij ut over mij dan.. *lol*..... erg vliegen wel meer barry's voorbij op het forum... en meestal heb ik toch echt niet het idee dat het over mij gaat... hahahahahaa.... :) *behendigheid*

Azazel 08-11-2011 23:21

Quote:

Originally Posted by loco (Bericht 411951)
Hoe voorspelbaar :roll: 1 compliment and he's back :mrgreen:.

Geeft maar weer es aan wat het kost om te terug te laten keren... ik had overigens liever dat jij diegene was.. *SMAK!* hahahahahahahahahahaha

Yvonne van Kessel 09-11-2011 00:03

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 411953)
hahahahahaha.. had hij ut over mij dan.. *lol*..... erg vliegen wel meer barry's voorbij op het forum... en meestal heb ik toch echt niet het idee dat het over mij gaat... hahahahahaa.... :) *behendigheid*

We zullen je de gedragingen van Bary met een 'r' niet aanrekenen;)

Sten 09-11-2011 12:37

Quote:

Originally Posted by mijke (Bericht 411929)
Leuk dat je weer/nog aanwezig bent :)

Enne tsja….ik ken Sten niet, ik heb vast niet zo veel kennis en zal daarom ook zeker niet zo veel ervaring als hij met (wolf)honden hebben….. Maar ik ben het toch niet met hem eens dat altijd ALLES Altijd aan de EIGENAAR ligt :rock_3

[/i]

Is niet op jou bedoeld. Ik zie continu het volgende gebeuren; een 'probleemhond' komt op marktplaats te staan.

- is zeer schuw en kruipt over de grond
- of niet te vertrouwen bijv. ivm angst
- klapt boven op andere reuen
- staat onderaan de trap te wachten (grommen blaffen totdat de kids naar beneden komen)
- klimt over het hek heen om een andere reu het leven zuur te maken
- gaat achter de reeen aan en pakt als het even kan een kat

En dit alles ligt niet aan de eigenaar maar aan het ras?

Dat kan toch niet... In alles zie ik een oplossing alleen kost het heel veel tijd en geduld. EN nee ik ben niet martin gaus of die knaap van discovery.




En dit alles ligt dus

Patty33 09-11-2011 13:22

Quote:

Originally Posted by Sten (Bericht 412044)
Is niet op jou bedoeld. Ik zie continu het volgende gebeuren; een 'probleemhond' komt op marktplaats te staan.

- is zeer schuw en kruipt over de grond
- of niet te vertrouwen bijv. ivm angst
- klapt boven op andere reuen
- staat onderaan de trap te wachten (grommen blaffen totdat de kids naar beneden komen)
- klimt over het hek heen om een andere reu het leven zuur te maken
- gaat achter de reeen aan en pakt als het even kan een kat

En dit alles ligt niet aan de eigenaar maar aan het ras?

Dat kan toch niet... In alles zie ik een oplossing alleen kost het heel veel tijd en geduld. EN nee ik ben niet martin gaus of die knaap van discovery.




En dit alles ligt dus

Dat kan liggen aan:

- de hond is (komt heel weinig voor, maar toch) genetisch niet goed 'gebakken'. OF
- de hond is niet goed gesocialiseerd bij de fokker / eerdere eigenaar(s) weggegaan. OF
- de hond krijgt voeding waardoor hij extreem reageert. OF
- de hond wordt gepest/geslagen/geschopt/etc. waarvan de eigenaar geen weet heeft (denk aan kinderen, maar helaas ook partner) OF
- de eigenaar van de hond weet niet wat een hond is. OF
- de hond krijgt medicatie waarop hij reageert OF

etc etc..waarmee ik maar wil zeggen; het hoeft niet ALTIJD aan de huidige eigenaar te liggen. Helaas is dat inderdaad wel vaak het geval.
En dan ben ik het met je eens; hoef je een hond nog niet 'af te schrijven'.

Groet,
Patty

Patty33 09-11-2011 13:40

Quote:

Originally Posted by Barbara S (Bericht 411881)
maar je weet toch nooit of je alles kan handelen met je hond als je aan je eerste begint! Je kan je er erg in verdiepen net als ik, en bijeenkomsten bezoeken enz maar dat wil niet zeggen dat je dan tegen alle situaties opgewassen bent. Oke sommige mensen schuiven erg makkelijk hun dieren af maar vindt het van sommige ook echt knap dat ze toegeven het niet aan te kunnen


En daarom moet je je dus goed verdiepen in een ras, voordat je uberhaubt aan welke hond dan ook begint en dan de verhalen die je hoort en leest serieus nemen en niet denken 'och, dat zijn toch maar moment opnames?'.
Let wel: ik zeg niet dat jij dat doet he!

Wat betreft het TW-ras; al train je je hele leven honden of geef je politiehondentraining, of heb je een ander pittig ras al een paar keer in huis gehad...een Tjech kan je voor een verrassing doen komen te staan. Laat staan iemand die nog nooit een hond in huis heeft gehad.
Bezin dus voor je begint..of hoe gaat dat gezegde.

Een TW vind ik 1 van de minst geschikte rassen voor herplaatsen. Tuurlijk zijn er genoeg gevallen waar het (uiteindelijk) goed gaat, maar je hoort en leest toch de laatste tijd steeds meer dat het mis gaat en uiteindelijk de hond de dupe wordt.
En dat komt wel door de eigenwijsheid van de mens hoor naar mijn mening.

Groet,
Patty

loco 10-11-2011 19:53

Quote:

Originally Posted by Sten (Bericht 412044)
Is niet op jou bedoeld. Ik zie continu het volgende gebeuren; een 'probleemhond' komt op marktplaats te staan.

Goddank gebeurd dit niet continu :roll: en als een TSW herplaatst moet worden, wil nog niet zeggen dat het een probleemhond is :roll:.
Maar ik denk zeker dat elke Tsjech die herplaatst moet worden, zijn tijd nodig heeft om op zijn nieuwe adres te aarden ;-).

En geef je hem die tijd niet, dan denk ik dat je wel een probleemhond in huis heb genomen :rock_3.
Maar ben voor Iboss blij dat ie een nieuwe baas heeft, want daar gaat het uiteindelijk toch om ;-) !!!

Groette Martine.

loco 10-11-2011 20:00

Quote:

Originally Posted by Azazel (Bericht 411957)
... ik had overigens liever dat jij diegene was.. *SMAK!* hahahahahahahahahahaha

Ik heb je pas nog een compliment gegeven over je korte koppie ;-).
Dus daar moet je het ff mee doen :roll: !!!

But,............... Luv you too :smileyb!!!

loco 10-11-2011 20:46

Quote:

Originally Posted by Sten (Bericht 411064)
Komt er gewoon op neer dat degene die de grootste babbels (hier en buiten) hebben er idd vaak niks van bakken..

hihi blij dat ik niet zo heel veel meer post ;-)..............
anders had ik me misschien ook wel eens aangesproken gevoeld :saint.

Barbara S 11-11-2011 17:26

:shock:
Quote:

Originally Posted by Patty33 (Bericht 412072)
En daarom moet je je dus goed verdiepen in een ras, voordat je uberhaubt aan welke hond dan ook begint en dan de verhalen die je hoort en leest serieus nemen en niet denken 'och, dat zijn toch maar moment opnames?'.
Let wel: ik zeg niet dat jij dat doet he!

Wat betreft het TW-ras; al train je je hele leven honden of geef je politiehondentraining, of heb je een ander pittig ras al een paar keer in huis gehad...een Tjech kan je voor een verrassing doen komen te staan. Laat staan iemand die nog nooit een hond in huis heeft gehad.
Bezin dus voor je begint..of hoe gaat dat gezegde.

Een TW vind ik 1 van de minst geschikte rassen voor herplaatsen. Tuurlijk zijn er genoeg gevallen waar het (uiteindelijk) goed gaat, maar je hoort en leest toch de laatste tijd steeds meer dat het mis gaat en uiteindelijk de hond de dupe wordt.
En dat komt wel door de eigenwijsheid van de mens hoor naar mijn mening.

Groet,
Patty

Honden in het algemeen heb ik wel aardig ervaring mee, heb er een paar tijdelijk opgevangen omdat ik toen geen hond zelf kon houden maar het niet over mijn hart kon verkrijgen ze ergens zomaar achter te laten, dus goed huisje gezocht. Vroeger een Jack Russel gehad, mijn zusje haar honden had ik vroeger veel, een kruising en een rotweiler, zelf hebben we nu een Leonberger reu van 1 jaar. Pas vaak voor mensen op hun honden.
Heel wat anders maar ook heel vaak "probleem paarden" geholpen waarvan ik er eentje nu nog zelf heb, dik zes jaar mee bezig geweest voordat we zijn waar we nu zijn. Ik geef niet op, weet goed wanneer ik zelf niet door moet gaan en raad van anderen kan gebruiken. Juist daarom zou ik eerder gaan voor een herplaatser Tsw...ik zoek een maatje die een goed huis kan gebruiken, en verdiep me er inderdaad goed in omdat ik goed weet dat een tjech net even iets anders is als onze Leonberger bv...maar dat maakt voor mij de aantrekkingskracht juist groter, helemaal na de teef die ik opgevangen heb. Dus inpulsief zomaar wat aanschaffen doe ik nooit, al vang ik wel vaak diertjes op...en vraag me niet waarom die bij mij terecht komen, daar ben ik zelf ook nog niet achter haha....van hangbuikzwijnen tot paarden tot kippen you name it!

wolfwoman-stefanie 29-12-2011 12:50

Bossie moet weer herplaatst worden :

http://www.hondenvrienden.be/forum/h...008/?topicseen

http://www.pets.be/helping-dogs-tsje...d-bossie-89197

Azazel 29-12-2011 20:35

Ja... het is geen verassing...

want als een fokker deze hond al niet aankan ...
Gelukkig blijkt maar weer eens dat fokkers geen gedrag-specialisten zijn.

Dus, eerst naar de fokker gaat niet altijd op bij de herplaatser...

Fokkers... wat zouden we zonder ze moeten.
Als sommige hondengedrag al niet kunnen peilen, wat zegt dat over hun mensenkennis. :roll:

loco 29-12-2011 23:40

:WTFis dit voor een tekst ???

(van dit forum http://www.hondenvrienden.be/forum/h...008/?topicseen
gecopy/paste )

Het is een zeer lieve hond, doch dient men zeer consequent een paar "leefregels" in acht te nemen voor een goede verstandhouding met hem. Hij is zindelijk in huis, doch kan het zijn dat hij eerst "markeert", maar als hij eenmaal doorheeft dat het zijn woonst betreft stopt dit.
Hij is wat men noemt wat "overheersend" (rastypisch), maar als je de leefregels kent is er geen vuiltje aan de lucht. Er zit dan ook nog 28% wolvenbloed in zijn aderen (8 generaties).
In tegenstelling tot de rastypische schichtigheid (zoals de wolf) is Bossie zeer enthousiast als hij mensen begroet.
Bossie is geen hond voor mensen die dingen van hem willen afdwingen, dat staat hij niet toe, maar wie positief wil bezig zijn met hem, die krijgt alles gedaan van hem. Al mag je geen "slaafse" gehoorzaamheid verwachten.
Zoals gezegd, het is een "wolfhond" en dat merk je, elke dag opnieuw.

Die zijn :stupid !!!

Word toch hoog tijd dat Bossie nu bij iemand word geplaatst waar ie oud mag worden.
Dit is gewoon TRIEST :(.

iboss 30-12-2011 00:50

ben het beu om me te verdedigen en heb mijn buik vol van mensen die alles aangrijpen om het in een slecht daglicht te plaatsen omdat ze zelf zulke honden niet aankunnen.
enige wat ik wil is dat hij een goed plaatske vindt.
en dat heb ik wederom waarschijnlijk gevonden.
maar ik ben god niet, en heb ook geen glazen bol.
en ik weet niet of jullie hier ook de positieve dingen lezen, maar hij was gelukkig bij de laatste die hem adopteerde, alleen moet die mens zijn huis uit omdat de huisbaas vertikt om de woning in orde te brengen. http://www.wolfdog.org/forum/album.php?albumid=1181
gevolg is dat de woning onbewoonbaar is verklaard en de mens met honden en al onmiddelijk op straat stond (dat is België). kan Bossie daar aan doen? NEE!! en al wat ik kan doen is hem terug opvangen, en weer gaan zoeken naar een goede thuis voor hem.
dus in plaats van te kankeren, had mee helpen zoeken naar een goede baas voor hem.
sorry maar het moest me even van het hart.

Smokey 12-01-2012 16:36

Quote:

Originally Posted by iboss (Bericht 417142)
enige wat ik wil is dat hij een goed plaatske vindt.
en dat heb ik wederom waarschijnlijk gevonden.

Is er inmiddels al iets gevonden?

iboss 12-01-2012 16:43

Quote:

Originally Posted by Smokey (Bericht 418792)
Is er inmiddels al iets gevonden?

volgende week vrijdag heb ik met iemand een afspraak over Bossie.
laten we hopen op goed nieuws. Ondertussen maakt hij het goed en krijgt alle dagen z'n wandeling.

Smokey 12-01-2012 16:51

Fijn dat het goed gaat met hem.
Hoop dat ie een goed plekkie krijgt,succes :thumbs

iboss 12-01-2012 18:44

Quote:

Originally Posted by Smokey (Bericht 418794)
Fijn dat het goed gaat met hem.
Hoop dat ie een goed plekkie krijgt,succes :thumbs

daar zal ik voor zorgen.;)

Smokey 06-04-2012 13:24

Nieuws over Bossie........
weloverwogen combinatie ook nog :WTF
en u krijgt professionele begeleiding :roll:

Wolfhond puppys-Tsjechoslowaakse wolfhond x Mechelse herder
Beschrijving
Pups voor de 'echte' liefhebber van deze weloverwogen combinatie.
Vader 'Tsjech' heeft een typisch wolfhondkarakter, doch dominant aanwezig. Zeker geen angstige hond 28% wolf.
Moeder, donkere Mechelse herder uit werklijnen , ringsport hoge 'drive'.
Met deze combinatie trachten we de harmonie te vinden tussen uithouding, zintuigelijk vermogen van de wolf en de werkwilligheid van de Mechelse herder.
Deze pups worden met de grootste zorg gesocialiseerd in een eerste fase in het nest en in een tweede vanaf vijf weken door ons. Zo willen alle mogelijkheden gebruiken om een optimale socialisatie te bewerkstelligen.
Beide ouders zijn gerontgd HD A en hebben een FCI stamboom.
Wij verwachten pups geschikt voor zowel zoekwerk als verdedigings-werk.
Momenteel zijn de pups net drie weken oud.
Zij mogen het nest niet vroeger verlaten dan 8 weken. U krijgt professionele begeleiding bij het opvoeden van uw pup door ervaren mensen in gedrag van de hond/wolfhond.
U kan mailen voor de stamboom van beide ouders indien U interesse hebt.

loco 06-04-2012 14:21

WoW :biggrina the perfect combination :smileyb.
Het is dat ik al 2 honden heb :evil_lol.

Tatti 06-04-2012 15:48

Als het niet om te janken was zou ik nu dubbel liggen van de lach, vooral mbt "professionele begeleiding".
Tja bij papa heeft die begeleiding zijn vruchten afgeworpen, ik duim dus dat de pups veel van mama weg hebben anders horen wij hier beslist nog wat van :heul

Gr
Tatiana

jmvdwiel 06-04-2012 17:51

400 euro valt ook nog mee voor een dubbele stamboom :?
ik hoop dat de mensen die een pup nemen een hele goede voorlichting gaan krijgen......gedrag van Bossie met het scherpe gedrag van de mechelaar.. lijkt me ideaal... ik ga er nog ff over denken.

loco 06-04-2012 18:16

Quote:

Originally Posted by jmvdwiel (Bericht 427924)
400 euro valt ook nog mee voor een dubbele stamboom :?
ik hoop dat de mensen die een pup nemen een hele goede voorlichting gaan krijgen......gedrag van Bossie met het scherpe gedrag van de mechelaar.. lijkt me ideaal... ik ga er nog ff over denken.

Wie zegt dat de mechel scherp is :roll: ?
En misschien een punt van aandacht, waar komt het gedrag van Bossie vandaan ?

Het is makkelijk om dit af te kraken, maar...............
Mocht ik ooit voor een kruising gaan, is dit echt een combinatie van rassen waar ik voor zal gaan ;-).
Enne hoeveel mensen hebben de Dhr Saarloos niet afgekraakt toen hij met zijn combies begon ???
En de Tamaskan ???
De Amerikaanse Wolfhond ???
Het ontstaan van de TSW ???
De ACD ???
Etc etc etc ...........................

Het is niet jouw keuze, maar er zijn genoeg andere mensen die hier bewust voor zouden kiezen ;-).
hihihi en misschien voor ons gelukkig, zodat we over tig jaar weer voor een of ander bijzonder *BIZAR* erkend door de FCI ras kunnen kiezen :mrgreen:.

iboss 07-04-2012 15:54

Quote:

Originally Posted by Tatti (Bericht 427912)
Als het niet om te janken was zou ik nu dubbel liggen van de lach, vooral mbt "professionele begeleiding".
Tja bij papa heeft die begeleiding zijn vruchten afgeworpen, ik duim dus dat de pups veel van mama weg hebben anders horen wij hier beslist nog wat van :heul

Gr
Tatiana

het is niet omdat Bossie tegen bepaalde mensen gromde dat hij slecht is hé. ik denk dat zij die wel problemen hadden met hem, hun verouderde visie over de roedeltheorie eens moeten herbekijken in plaats van hem slecht af te schilderen. mensen die Bossie echt kennen begrijpen niet waar deze wilde verhalen van komen. ik wel, maar ga daar niet teveel woorden meer aan vuil maken. En dan de telefoons die ik kreeg, die vertelden welk een wereld die van de wolfhonden wel is. "doe hem niet naar daar want dan ziet hij geen daglicht meer", "zij liggen in proces met de fokker" allemaal dingen die ik ter harte nam om een correcte plaats te vinden voor hem, en wat krijgt hij er voor terug? en dat allemaal omdat er mensen gezichtsverlies zouden lijden mocht Bossie dan toch positief in het daglicht komen.
ik heb nooit problemen gehad met hem. hij is nu herplaatst en doet het al 2 maanden prima bij zijn nieuw baasje. (zonder grommen)
en wat het nest betreft: de moeder is een zeer sociale hond, die zelfs vreemden bij haar pups toestaat. De pups worden constant begeleid door gedragsdeskundigen om er voor te zorgen dat ze zich ten volle kunnen ontwikkelen in onze maatschappij.

grts,
Bob

Azazel 07-04-2012 16:31

Als hondenliefhebber zie ik helemaal geen bezwaar tussen een combi Tsjech - Mechel.. Zoals Martine al zegt.. perfect combination.... (je zou maar een soort wolfhond krijgen die "echt luistert... hahahaha* ;-)

Of ging dit over ... verschrikkelijke site... zit er nooit op.. ;-)

l8er... Barry

mijke 07-04-2012 22:00

Alhoewel ik weet dat jullie het niet verkeerd bedoelen, even de volgende mededelingen:
  • De actieve link naar dit mix nest heb ik inmiddels verwijderd.
  • (op wolfdog mag geen reclame gemaakt worden voor TsW mix nesten)
  • Om nog meer "reclame" voor dit TsW mix nest te voorkomen sluit ik hierbij dit topic.


All times are GMT +2. The time now is 22:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org