View Single Post
Old 02-08-2010, 14:47   #25
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Nou zeg lol, ben ook een tijdje niet meer online geweest.
Van dit verhaal wist ik niks, lees het nu pas .
Ben ook gelijk ff wezen informeren bij mijn buur (is politieagent). Blijkt dat je je hond helemaal niet weg hoeft te doen. Alleen ALS ie agressief naar MENSEN is, kan de politie je opleggen de hond te herplaatsen of een MAG-test te laten doen.
Zoals ik het hier lees, heeft de wijkagent je de opdracht gegeven om Torak weg te doen??? Dat mag hij dus niet.
Als het is om je buren een plezier te doen, dan zou ik zeggen, jammer dan helaas buren. Zorg dat je alles afzet met schrikdraad. Daar zijn jullie zoiezo niet zo zuinig mee, dus dat moet geen probleem zijn. Muilkorven op je eigen terein is onzin. Je moet alleen zorgen dat als ie uitbreekt, hij een korf draagt, en das lastig. Hond gaat je natuurlijk niet vertellen wanneer ie van plan is uit te breken. Zorg dus dat je die omheining in orde hebt en laat die garage deur dicht!
Andere optie is: Magtest laten doen. Van te voren voor trainen.
Volgens mij heb ik gezien dat jullie bij de TWK mensen hebben zitten die probleem honden kunnen trainen en kunnen trainen voor de bonitatie. Je zit zelf in het bestuur, vraag die mensen je te helpen.
Ik zou mijn honden niet zo snel van de hand doen. En zeker niet voor buren.
Maar goed, niet iedereen is zoals ik. Ik heb honden voor minder op dit forum zien staan.

Ik snap dat je vast en zeker veel opties hebt over wogen. Ik vraag me echter af hoever je wil gaan om je hond te behouden, ten opzichte van het tevriend houden van je net nieuwe buren.
Ik snap dat een MAGtest lastig is voor een tsjech. Maar het is te trainen, net als de bonitatie. Je moet er alleen tijd in steken. Het is te doen.
Ben benieuwd. Ik wens je in iedergeval veel succes.

Groetjes Kim

PS dit is normaal HONDENgedrag. Heeft geen reet te maken of het nu een tsjech is of een labrador. Territoriumdrift is a bitch . Uitlokkende buurhondjes al helemaal.
Ga eens terug in je gedachten waar het fout is gegaan....... En niet op korte termijn terug. Vanaf het ogenblik dat de buren er zijn komen wonen. Hoe is de kennismaking geweest (tussen de honden). Ik geloof namelijk niet dat de schuld in zijn geheel bij Torak ligt...........als je begrijpt wat ik bedoel.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote