View Single Post
Old 30-05-2006, 18:21   #37
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default wie heeft een american indian dog?

Hoi Sonja,

Was er al bang voor dat ze niet willen luisteren naar advies. Want als je zo'n probleem hebt met je hond dan wil je of ga je op zoek naar advies. Er zijn helaas mensen die alles al denken te weten en weinig zin hebben om bij te scholen of niet willen inzien dat die methode niet bij hun hond past. Of er toch achter komen dat ze toch niet álles weten.
Als ze in mijn buurt wonen wil ik ze graag helpen. Als ze ertoe bereidt zijn mijn advies op te volgen en als zij willen veranderen in hun omgang met hun hond. Als zij nl. niet willen veranderen, dan kan de hond inderdaad beter naar een nieuw tehuis.
Of ze moeten de hond zo gaan accepteren, alhoewel je zo niet weet wat er allemaal zou kunnen gebeuren met zo'n hond en dan bedoel ik: neemt hij de leiding en gaat hij alles regelen (als hij dat nu al niet doet, maar het kan nog erger worden. Het is nu nl. nog maar een jonge hond!). En det regelen doet een hond met zijn bek!
Zoals je merkt staan er al een aantal mensen klaar om te helpen. Het is echt niet het geval dat ik de opvoeding van die vrouw ten opzichte van haar hond in twijfel trek en ik wil haar ook niet afvallen. Je moet het maar zo zien dat mensen die op een afstand staan te kijken veel meer zien dan diegene die naast die hond loopt. Daarom wil ik ook naar training. De instructeur ziet veel meer van mijn hond dan ikzelf op dat moment.
Mischien kan je dát tegen ze zeggen. Twee zien altijd meer dan één. En ze kunnen natuurlijk véél beter een goede hondenschool of gedragsbegeleider bij hun in de buurt nemen!

Samenvattend: Hopelijk kan je ze dus duidelijk maken dat twee méér zien dan één en zeker als er iemand op een afstand mee kijkt, die gelijk kan inhaken wat er op dat moment gebeurt. En of je alles al weet doet er dan niet toe.

Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline