View Single Post
Old 06-12-2011, 23:10   #14
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Quote:
Originally Posted by of_Mercedes_Dream View Post
Waarom heb je die betonplexplaten geschilderd? Dit is niet zo gezond voor de hond want vroeg of laat zet Styx toch haar klauwen of tanden erin.
Dat schilderen (heb alleen de gezaagde randen geschilderd) is helaas nodig omdat de gezaagde randen van het betonplex anders vocht op gaan nemen (dat zijn in mijn ontwerp de achterranden van de boven en onderplaat, en enkele randen die in het hok tegen een andere plaat aankomen: niks waar de hond bij kan komen, omdat het slaaphok daar tegen een kennenpaneel aan staat; de andere randen van elke plaat zijn al standaard van dezelfde buitenlaag voorzien die er door de fabriek op is gezet), en dan gaan alle lagen splijten/los laten. Overigens heb ik bewust ecologische verf genomen, en komen er op alle buitenranden van het slaaphok metalen bijtranden. Ik heb dus niet zo'n angst dat ze bij de verf kan komen.

Quote:
Originally Posted by of_Mercedes_Dream View Post
Het windschot is heel goed idee maar bij mij heeft elke "tsjech" dit gesloopt.

Zoals reeds vermeld, een twh ziet graag ook naar buiten, dus de kop in de opening.

De maten die je opgeeft zijn +/- dezelfde als bij mij en daar liggen ze met 2 volwassen in (Heron en Branca). Zonder isolatie. En 's morgens vroeg als je ze kan verrassen, voel je ze gloeiend heet staan.
Tja, ik heb zowel bij jou als bij onze vrienden met een TSW eens goed naar het kennel en slaaphok gekeken, en daarom ons eigen kennel en slaaphok bewust wat steviger en zwaarder uitgevoerd. Natuurlijk is er niks onsloopbaar, maar ik ben wel benieuwd naar haar eerste test van het hok, inclusief tochtschot! :-)

Quote:
Originally Posted by of_Mercedes_Dream View Post
Persoonlijk zou ik nooit isolatie gebruiken, ook als je het nog eens langs binnen bekleed. Een twh krijgt vroeg of laat ALLES stuk en die isolatie is niet echt gezond om op te eten.

Ongeveer 10 jaar geleden was ik bij een fokker in Wallonie (voor ons Branca) en daar zag ik enkel een europalet dienst doen als "bed". Ze hadden natuurlijk een droge binnenruimte. Ik had toen medelijden maar nu weet ik beter.
Ik heb nog een plaat betonplex over, dus als er isolatie nodig was, dan zou ik binnen in het huidige ontwerp aan alle zijden een iets kleinere versie van het bestaande hok kunnen zetten.

Ik heb niet zo snel medelijden, maar ik heb nog nooit een hok gemaakt of een ren gebouwd, dus ik wil het wel in één keer goed doen. Vandaar alle vragen hier en de neiging om met allerlei zaken rekening proberen te houden, ook als ze misschien niet nodig zijn. :-)
De planning is dat ze normaal gezien binnen slaapt, maar dan wil ik nog steeds een fatsoenlijk slaaphok in de ren hebben.

Over hoog willen liggen: Het slaaphok komt 10cm boven de bodem op enkele betonpalen te rusten. Ik heb de bovenzijde van het slaaphok bewust plat gehouden zodat ze daar ook op kan gaan liggen om de boel beter in de gaten te houden. Dat betekende wel dat ik het dak aan de binnenzijde moest versterken om eventueel slopen van de golfplaten te voorkomen.
Wilko jest offline   Reply With Quote