View Single Post
Old 12-02-2012, 15:46   #65
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by Yvonne van Kessel View Post

Dieren zouden voor de wet geen dingen mogen zijn, eens. Maar kinderen zijn voor de wet ook geen dingen, en toch zie je dat ouders die kinderen krijgen het niet altijd goed doen en dat, ondanks het feit dat kinderen beter beschermd worden door de wet dan dieren, kinderen in de pleegzorg terechtkomen. Een wet is mooi, maar kan het gedrag niet altijd veranderen.
@ Tatti, Yvonne en anderen...volgens mij zijn dieren inmiddels geen dingen meer voor de wet. Echter wordt er nog te weinig gedaan aan controle op de gang van zaken en in dit topic-geval...aan fokbeleid.
Ik zou bijvoorbeeld graag zien, dat er wordt verplicht dat fokkers een cursus kynologie of iets anders op gebied van hondengedrag moeten volgen. Naast het bestaande honden&katten-besluit. Dat dit dan ook gecontroleerd wordt.

Ik zou het ook fantastisch vinden, als dieren niet meer op bv marktplaats gezet mogen worden.

Trouwens mensen verplichten een cursus rondom -in dit geval- hondengedrag te volgen als ze een hond in huis willen opnemen...zou ook niet zo gek zijn.

Maar dan wijken we wel heel ver van het topic af
__________________
Patty33 jest offline   Reply With Quote