View Single Post
Old 28-04-2011, 00:09   #8
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Fijn om ervaringen te lezen van mensen
Hoop dat er nog meer volgen.

Ik heb 2 complete volwassen reuen in huis,Angel de oudste (6 jaar) een Tsjech en Luna de jongste(4 jaar) een Saarloos.
En natuurlijk Bachata Tsjechenteef (bijna 5 jaar) lijkt op haar moeder
Ze is supersociaal naar mensen,kindjes vind ze helemaal geweldig,maar niet zo sociaal naar andere teven.
De 2 Tsjechen vinden visite geweldig,worden altijd vriendelijk begroet,ze zijn ook mijn kids gewend met vrienden en vriendinnen.

Luna is de jongste maar staat ook duidelijk als laagste in de roedel.
De reuen hebben nog nooit geknokt met elkaar,Luna is wat dat betreft een echte Saarloos,hij berust er in,gaat niet tegen Angel in.
Terwijl hij veel sterker,groter dan Angel is.
Ook toen Loen gedekt had is die rangorde niet veranderd.
Ik moet toegeven dat een Saarloos veel makkelijker is dan een Tsjech,terwijl de Saarloos toch ook niet echt bekend staat als makkelijke hond.
Angel was als jonge hond ook heel sociaal naar sexegenoten maar dat is radicaal veranderd met het volwassen worden,niet iedere reu moet ie
Hij is ook nog meer beschermend buiten geworden naar vreemde mannen sinds ik single ben,dat gedrag heeft ie ook in de tuin.
Dat gedrag is wel te verklaren voor mezelf.
Hij doet dit niet bij bezoek in huis.

Moet Wijmie gelijk geven dat een Tsjech + Saarloos een goede combi is want de Tsjechen heffen hier dat luie gedrag van Loen mooi op
Heb een heerlijk roedeltje
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote