View Single Post
Old 30-10-2012, 12:01   #24
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by miran View Post
Patty ik vind dat je een aantal hele goede vragen stel.
Ik weet natuurlijk niet wat van andere de redenen zijn waarom ze in dit ras gestapt zijn maar ik kan je wel vertellen waarom ik op de Aatu tamaskan gestapt ben als je daartoe geintresseerd ben.
Er zijn mensen die weten waarom en sommige kunnen het begrijpen sommige niet. Dat mag en kan.
Wel kan ik jou ook wel begrijpen wat je bedoeld met als ik had geweten wat ik nu weet had ik nooit naar een kennel gegaan.
Soms heb ik dat gevoel ook wel hoor en welk ras erkend of niet je nu ook neem denk ik wel dat je moet blijven kijken naar het geheel. In elk ras heb je fokkers die goed en minder goed zijn. Sommige hebben misschien idd het idee voor God te spelen maar ik weet ook wel zeker dat er bij elk ras fokkers zijn die zichzelf meer normen en richtlijnen op leggen dan de algemene die bestaan.

Van welk ras je ook hou vind ik niet dat je door de negativiteit die bij elk ras komt kijken je daarin zelf je eigen ras moet opgeven. Dit zou zonde zijn denk ik want ik denk juist dat je ras mensen nodig heeft die weten dat je niet voor god kan spelen en dat je het beste wil voor een individueel dier
Dat niet alle fokkers 'voor god' willen spelen, begrijp ik natuurlijk ook. Is ook een beetje te zwart-wit van mij gesteld. Echter door dit soort praktijken krijg je wel steeds vaker het gevoel
Ik weet ook dat er fokkers zijn met het verstand en het hart op de goede plek en niet om iemand veren in de reet te willen steken, maar een Mijke, Margo, Liesbeth, Patrick...dan ben je goed bezig.

Als dan een fokker bewust willens en wetens het 'eigen' ras gaat misbruiken, dan mag deze van mij flink aangepakt worden. Iemand die het alleen al een dergelijke plan in zijn hoofd haalt, begrijpt niet waar hij of zij mee bezig is. Laat staan dat een dergelijke dekking dan ook nog eens wordt uitgevoerd. Dus de heftige reacties als 'uit de vereniging kieperen, royeren, e.d.' ...tja, die vind ik terecht in deze.

Voor mij persoonlijk weer een voorbeeld dat de regels en wetten nog meer aangescherpt moeten worden. Het is helaas blijkbaar toch nodig. :-(

Of je nu fokker bent, hondeneigenaar, hondentrainer of niks met honden (dieren) van doen hebt; wij mensen moeten eens eindelijk in onze hersens opnemen en vasthouden, dat dieren levende wezens zijn...geen produkten.
__________________
Patty33 jest offline