View Single Post
Old 30-10-2012, 15:53   #32
Patty33
Member
 
Patty33's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Landgraaf
Posts: 530
Default

Quote:
Originally Posted by Rahne View Post
Je hebt gelijk, ik generaliseer inderdaad behoorlijk in mijn antwoorden. Natuurlijk weet ik dat niet iedere Tsjech en niet iedere Saarloos hetzelfde is. Bobbi, de Saarloos vader van mij teef Konah, is daar een mooi voorbeeld van.

Wat mij alleen opviel (en dat is niet specifiek naar mensen op dit forum gericht) in de reacties die ik gelezen heb de afgelopen dagen van diverse Tsjechen eigenaren/fokkers is dat zij zelf ook nogal generaliseerde. Het inkruisen van een Tsjech zou ineens resulteren in dominante, aggressieve (naar honden toe) Tamaskan die ook nog eens katten, kippen en andere dieren zouden afslachten (en even voor de duidelijk... mijn Tamaskan doet dat, dus wil daarmee niet zeggen dat prooidrift niet voor kan komen in andere rassen).

Dat vind ik allemaal wat overdreven. Dat 'jullie' het niet leuk vinden dat er nu een Tsjech word gebruikt voor een ander 'ras' kan ik best begrijpen, maar om dan te gaan roepen dat de Tamaskan mensen een stelletje onbenullen zijn die absoluut niet weten wat ze aan het doen zijn is niet nodig naar mijn mening (en nogmaals, ik bedoel dit in het algemeen van wat ik gezien heb aan reacties).
Als je dit oprecht meent - en waarom zou je niet - dan zou het je wel sieren de tekst op de site van de Tamaskan Club aan te passen.
Want zoals het er nu staat, geef je zowel de Tjech als de Saarloos nogal negatief en generaliserend weer. Dan kan ik het wel begrijpen, dat mensen beginnen te stuiteren

Groet,
Patty
__________________
Patty33 jest offline