View Single Post
Old 13-12-2008, 17:18   #3
buidelwolf
senior member
 
buidelwolf's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: The Netherlands
Posts: 163
Default

Ik heb het geïnstaleerd. Het is op zich een bruikbare tool als je bepaalde statistische gegevens op wilt zoeken welke je als "gewone" gebruiker van het forum niet, als reeksen ten minste, oproepbaar kunt maken. Je kunt bijvoorbeeld alle honden zoeken en sorteren die een schofthoogte van 70 cm hebben (mits bekend in bonitatiecode o.i.d.), of alle honden met HDA of B of C etc. E.e.a. in een dos-achtige configuratie, maar wel mooi op naam hond, bonitatiecode (indien bekend), naam fokker, land fokker, inteeltpercentage (wright) etc. Ik vind het interessant om allerlei statistische gegevens op te zoeken, mogelijk patronen daarin te ontdekken etc. Veel meer echter dan je via het forum (de gewone oproepbare databasegegevens) kunt vinden, kan het eigenlijk niet. Wat dat betreft zijn we natuurlijk al verwend met wolfdog. De maker van het programmatje wil het uitbreiden met extra features. Volgens mij moet dit ook mogelijk zijn via wolfdog zelf, maar als gewone gebruiker heb je daartoe niet genoeg rechten.

Wat ik vreemd vind aan wolfdog is het feit dat je de ene week statistische gegevens kunt vinden die een week later weer niet meer mogelijk zijn. Een tijdje geleden bijvoorbeeld kon je de inteeltpercentages van combinaties berekenen (nieuwe nesten). Momenteel kan ik dat niet meer.

Groeten
buidelwolf jest offline   Reply With Quote