View Single Post
Old 29-10-2011, 20:55   #14
iboss
Junior Member
 
Join Date: May 2008
Location: retie
Posts: 7
Cool

hallo iedereen,
hier wordt op het forum wel effe sterk overdreven over Bossie.
kijk, ik waarschuw liever iedereen dat hij zoals wij in België zeggen "gene simpele" is.
men zegt "dominant", maar men moet goed beseffen dat "dominantie" relatie en soortgebonden is.
Bossie is een zeer lieve sociale hond, zowel naar mensen, kinderen, als naar de meeste honden.
ik ben vandaag nog met hem naar een bevriende kennel geweest waar hij met alle honden op een vriendelijke manier kennis heeft gemaakt. zowel reuen als teven.
maar: als iemand hem met wantrouwen of met een attitude van "ik zal jou is effe temmen" bejegend, dan reageert hij ook adequaat.
als je Bossie daarentegen met liefde en vriendschap benaderd, en hem in zijn waarde laat (dat wil toch iedereen, niet?) dan heb je een fantastische vriend voor het leven.
wat betreft de GT waarover het gaat in het topic hier.
hij heeft niet gebeld, maar gemailed (denk dat hij het was). ik moet zeggen dat wanneer ik zijn "pseudoniem" lees, krijg ik al kriebels.
ik geloof al een tijd niet meer in de dominantietheoriën, zoals bewezen door David Mech.
als je Bossie benaderd met het idee dat je hem klein krijgt met dominantiehandelingen, ben je bij hem aan het verkeerde adres.
is ook logisch, we spreken hun taal niet, en we willen hen al overbluffen in "hun" taal.
Bossie heeft geleerd (slim als hij is) dat "lastig" doen er voor zorgt dat hij zijn zin krijgt.
de eerste keer dat hij weg ging begon hij na 3 dagen moeilijk te doen. dat was bij diegene die politiehonden voor de NL politie traint.
ze konden hem niet de baas omdat ze niet luisterden naar mijn raad, om niet toe te geven aan zijn aandringen. daarna gingen ze hem een wurgketting aandoen????? niet goed dus.
de tweede keer heeft hij maar 1 nachtje bij Stefanie geslapen en het was al raak. (was niet jou fout hé Stefanie ) hij had al geleerd van de vorige keer. "ik moet hier uitkijken want ze gaan mij pijn willen doen"
noemen ze leren uit ervaring, dacht ik.
heb hem telkens terug genomen zonder meer.
de 3de kwam kijken en Bossie wist al genoeg, hij zorgde ervoor dat deze mensen direct af zagen van hun plannen om hem te adopteren.
ik ben ook eerlijk geweest tegen deze mensen wat dat betreft, en zij hebben afgezien van hun plannen.
morgen komt er iemand kijken, die mij (naderhand) attent maakte op dit topic.
tegen hem heb ik ook eerlijk gezegd hoe Bossie is.
als het morgen klikt tussen hen is het goed, en anders blijft Bossie gewoon hier.
ik heb vandaag ook (wat ik noem) bedreigingen op het gastenboek van mijn website gekregen omdat ik Bossie zou laten inslapen als hij niet weg was.
dit ontken ik ten stelligste.
ik zal Bossie NOOIT euthanaseren, daarvoor hou ik teveel van hem.
en dat is net de reden waarom ik hem wil herplaatsen.
ik kan hem (door omstandigheden) niet meer geven wat hij nodig heeft, en vind het zo sneu voor hem dat hij nog maar af en toe buiten de tuin komt.
af en toe kan ik met hem nog eens gaan wandelen, en soms komen jongeren uit de buurt hem halen om mee te gaan als ze met hun hond gaan wandelen.
maar Bossie heeft meer nodig.
iemand die de tijd heeft om uren met hem de natuur in te trekken, of hem nieuwe dingen te leren en gewoon bezig is met hem.
en laat één ding duidelijk zijn: wie Bossie vriendschap geeft, krijgt dat X 10 terug van hem.
mocht er nog iemand vragen hebben? je kan mij altijd mailen op [email protected]
iboss jest offline