View Single Post
Old 03-11-2011, 07:49   #19
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Quote:
Originally Posted by monjoh View Post
Wij hebben nu vijf jaar een Tjech(reu) en zijn er inmiddels achter gekomen dat het geen "huishond" is!!! Mika`s ballen zijn er ook af en we merken echt geen verschil, wat we wel hadden gehoopt omdat hij zo verschrikkelijk dominant is!!
Gisteren liepen we met 13 honden in de Soesterduinen. Mika was de leider. Godzijdank had hij een muilkorf om want het duurde niet lang voordat hij boven op een andere hond zat, en dit ging er niet zacht aan toe!!! We hebben hem daarna weer aan de riem gedaan maar zodra die ene hond bij hem in de buurt kwam, want hij liep los, was het weer raak.
Dus m.a.w. de meeste mensen weten niet waar ze aan beginnen als ze een Tjech nemen.
Toen wij Mika kregen werd hier nooit over gesproken, dat een reu verschrikkelijk dominant is! Nu komen de verhalen pas los en na mijn mening staat deze hond te dicht bij de natuur dus geen "huishond"!!!!
Dit wilde ik even kwijt.

Ik kan dit verhaal alleen maar onderbouwen. Wij informeren de eventuele gegadigden voor een pup ook over het feit, dat een Tsjech GEEN gewone huishond is. Helaas zijn er mensen die "fokken" met Tsjechen het daar niet mee eens, want zij vinden het wel een huishond. Wij proberen in ieder geval zo goed als mogelijk de mensen te informeren, die een Tsjech willen aanschaffen. Ik zeg niet, dat je het altijd goed kan inschatten. Maar geen enkele fokker moet erop zitten te wachten, dat de dieren in een asiel of weer herplaatst moet worden door vaak verkeerde voorlichting. Laten we dat zoveel als mogelijk zien te voorkomen. Het is niet bevordelijk voor de karaktervorming van een Tsjech.

Groetjes
Andreas
__________________
www.wolvenkennel.nl

allesandro jest offline