View Single Post
Old 18-04-2008, 15:18   #49
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by lamegere View Post
Omdat er in deze discussie b.v. bovenstaande dingen gezegd worden, denk ik dat de doelstelling toch niet helemaal goed begrepen is.
Want als de RvB meedere rv erkent moeten die rv gewoon aan de eisen van de RvB voldoen, minimale eis voor erkening van een vereniging is 50 leden en aanvaarding van de statuten en regelgeving van de RvB.
De angst voor versnippering als de RvB meerdere rv toelaat, kan ik begrijpen, maar je moet je afvragen of die wel gegrond is.In andere landen is dat ook niet zo. Overigens zal je altijd voor en tegenstanders hebben.
De NMA (Nederlandse Mededingings Autoriteit) bepaalt dat "ook niet-leden van een brancheorganisatie moeten kunnen deelnemen als voldaan is aan de kwaliteitseisen."
De Raad van Beheer voldoet dus niet aan de wet, die monopolievorming wil tegengaan, want de RvB is erop uit om de monopoliepositie van de aangesloten rasverenigingen veilig te stellen.
Vriendelijke groet Marianne.
Nou zijn 50 leden zo bij elkaar,als je er voor wil gaan.
En dat is dan toch een kleine RV.

En in alle redelijkheid,heb je ook gelijk.
En moet je het fokken van honden ook bedrijfsmatig gaan bekijken.
En dan is der ook een monopolie positie,en voldoet ook het RvB niet aan de regels,en is ook erg ouderwets en ondemocratisch,etc.

Heb daar zelf alleen, erg veel moeite mee om het zo te bekijken,aangezien me honden me hobby zijn,en alleen maar geld hebben gekost,zoals elke hobby.
En denk dat dit ook zo is ,voor de meeste fokkers.

En of het nou,grote fokkers zijn,of kleine fokkers.
Veel nesten ,weinig nesten.
Voor en tegen,veel ervaring en weinig ervaring.
Of alleen liefhebbers van het ras.
Of eigenaar van het ras.

Ten behoeve van het ras en het fokken,kan je beter al die wijsheid en ervaringen en verschillende meningen bij elkaar zien te houden.
En dit is de reden,dat ik voor 1 RV ben.

Ik hoop ,dat ik het zo duidelijker heb beschreven.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote