Thread: gewicht
View Single Post
Old 17-03-2006, 15:16   #12
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Gershom ,

Op dit moment ben ik door griep geveld en nauwelijks verstaanbaar, anders had ik je wel even gebeld i.p.v. hier geantwoord!

Je hoeft je echt helemaal nog geen zorgen te maken om gewichten en afmetingen als een hond 9 mnd is hoor!
Ik ben het volledig met Christa eens dat alle gewicht alleen maar ballast is voor een opgroeiende hond en dat ik persoonlijk niet blij zou zijn met een volwassen gewicht op de leeftijd van 9 mnd.

Een hond is met 9 mnd verre van “af”! (mijn Leonbergers zien er op die leeftijd zelfs vaak uit als slungelige Ierse setters, terwijl het later toch echt beren van honden worden)

Bij veel honden kun je rond het tweede jaar pas een beetje zien hoe ze uiteindelijk worden. Maar zelfs dan zie je vaak nog dat daarna de schedel daarna nog iets verder uitzwaart.
Inderdaad zijn de ouders van Dvoeka ook niet supergroot. Maar moeder Chezka is bv (net zoals andere honden) wel blijven doorgroeien totdat ze 2 jaar was.
En verder moet je je natuurlijk ook altijd realiseren dat er ook een verschil in grootte en gewicht is tussen een reu en een teef.

Als je hond verder gezond is, gewoon lekker actief is, normale conditie heeft en niet brood mager is, zou ik haar gewoon lekker de tijd en de kans geven om op haar manier volwassen te worden en uit te groeien!
Want niet alle honden en kids groeien in het zelfde tempo en op de zelfde manier!

Wat vond je dierenarts trouwens van haar conditie? Als hij/zij tevreden is over het geheel van de hond, zou ik persoonlijk ook niet direct van voer gaan veranderen.

Hier even ter info wat familie gewichten/afmetingen:
Vader Karlik: 71/72 cm - 41 kg
Moeder Chezka: 62/63 cm – 36 kg (zij is op dit moment moddervet en staat op streng dieet! Wij ontdekten helaas te laat dat ze dagelijks zelf voor extra voedingsupplementen zorgt door het stelen uit een ton met puppy voer!)
Broer Noa: 71 cm – 35,5 kg
Zus Kadir: 61/62 cm – 25 kg

Groetjes,
Mijke
PS
Je kunt voor vergelijking van nog meer afmetingen en gewichten (van SWH) ook even op het Saarloos forum kijken: http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=41095
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote