View Single Post
Old 08-01-2013, 23:16   #5
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Ik denk dat iedereen voor zich moet uitmaken waar hij zij zijn hond vandaan haalt. Waarom is het wel goed om een hond van een fokker te kopen terwijl er in nederland honden in het asiel zitten?

Overigens werk ik met enige regelmaat in een asiel in nederland en ik moet zeggen daar zit zelden een hond die in mijn smaak valt, meeste wat ik zie zijn kruising stafford en mix pitbull honden en nog wat vage kruisingen van honden met brede bakkessen.. niet mijn smaak maar vast wel lieve honden.

En ook ik probeer 1 x per jaa naar een asiel in spanje te gaan om daar te helpen met operaties verrichten zodat honden gesteriliseerd/gecastreerd geplaatst worden (daar zouden ze in nederland nog wat van kunnen leren). Ik denk niet dat er hier honden in het asiel blijven zitten omdat er honden uit buitenlandse asiels geplaatste worden. Ik denk dat er voor iedere smaak in europa wel wat zit, en wat mij betreft maakt het niet uit waar je een dier vandaan adopteerd.

Overigens ben ik ook voor bewustwording van het probleem in het land van herkomst, en ik weet zeker dat dit door de beheerder in Spanje gebeurt! Hij is zelf leraar en leert zijn studenten respectvol met dieren omgaan, deze studenten zorgen er zelfs voor dat hun vaders die jager zijn de honden naar het asiel gaan brengen en er niet meer wat mee doen (naar eigen inzicht en lugubere ideeen in te vullen.. doen ze in spanje ook), mocht je er nog geen ideeen bij hebben dan kan ik die voor je in geuren en kleuren vertellen.
Oh ja en in het asiel in spanje zitten veel honden die wel in mijn smaak passen.. moet ik die dan maar laten zitten en een hond uit nederland nemen omdat iemand anders uit nederland van hun probleem mijn probleem heeft gemaakt?

Dus zolang mensen nog pups kopen die speciaal gefokt zijn voor hun, mogen ze niet klagen over waar andere mensen hun asiel hond vandaan halen.. buitenland of nederland.. wat mij betreft even goed en misschien wel beter dan een pup van een fokker!
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote