View Single Post
Old 02-11-2012, 18:49   #119
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
niet juist.
Ze had dit kenbaar moeten maken. Dan had de vereniging dit geweten en kunnen meedenken naar een oplossing voor de fokker EN de vereniging.
Nu blijft juist de vereniging niet buiten schot omdat we een kennelnaam in ons fokkersbestand hebben die mixen fokt/ gaat fokken.

Ze had een andere kennelnaam moeten registreren (ja dat kan bij de RvB) op haar mans naam of haar naam whatever. En deze daarvoor moeten gebruiken.
Maarja dat kost geld. En bij deze fokker draait het om geld en niet om liefde voor een ras. Of dit nu tamaskan of tsjech is.
Helaas .
Sorry maar vanuit FCI oogpunt moet de vereninging op dat moment een besluit nemen om te zeggen nee of eruit. Ik zeg hier niet dat ik jullie gevoel niet begrijp hoor alleen hoe het ivm RvB/FCI werkt. Maar ook daarin hebben jullie nu het moment voor jullie zelf zonder hun erin gemoeid. Het is aan jullie wat jullie met de fokker doen. Hoe lullig dit verder ook klinkt

En misschien kan ik jullie angst etc ook nog wel begrijpen want tja de tamaskans zijn niet de eerste wat dat betrefd en heeee dat waren de tsjechen ook niet en zo kan ik je er nog een paar opnoemen als je dit richt als de gehele Tamaskan. De tamaskans zijn als dusdanig echt wel met betere temprament maar om hierover te oordelen moet je niet over ze lezen maar ze in het echt mee maken zoals bij vele rassen het geval is. En een outcross IS DUS NOG GEEN TAMASKAN zoals ik al uitlegde worden ze wel geregistreed. De Tsjech als foundation hond de puppen als outcross kruisingen etc. Normaal word het pas als volledig gezien bij de vijfde generatie en okee bij ons al met 3.

Wat je verder zegt over kennelnaam enz had idd gekunt. En had in deze niet eens geld gekost gezien je voor een niet erkend ras je kennelnaam niet kan registreren bij de RvB Maar word je dus bij de desbetreffende vereniging geregistreerd als zodanig wat dus geen erkenning van de kennel bij de FCI is

Kijk ik reageer niet vanuit de fokker of vereniging TDR. Maar ik leg wel uit hoe het met een niet erkend ras tegenover de RvB/FCI staat en dat daar wel degelijk gevolgen kunnen zijn als een vereniging hierin mee stapt. Ook leg ik uit daar waar gevraagd of een verkeerde opinie gegeven word van de tamaskan hoe ik daar in sta.
Ik reageer niet vanuit het oogpunt dat jullie het ermee eens moeten zijn of niet kwaad of er als geheel anders tegen aan moeten kijken. Dat is jullie eigen recht maar dan wel dat recht waar het ligt en dat is tussen de fokker als Tsjechen fokker en de vereniging in zijn geheel In mijn mening hebben buitenstaanders dus ja ook ik daar verder niets mee van doen
miran jest offline