View Single Post
Old 11-11-2011, 17:26   #47
Barbara S
Junior Member
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 37
Default

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post
En daarom moet je je dus goed verdiepen in een ras, voordat je uberhaubt aan welke hond dan ook begint en dan de verhalen die je hoort en leest serieus nemen en niet denken 'och, dat zijn toch maar moment opnames?'.
Let wel: ik zeg niet dat jij dat doet he!

Wat betreft het TW-ras; al train je je hele leven honden of geef je politiehondentraining, of heb je een ander pittig ras al een paar keer in huis gehad...een Tjech kan je voor een verrassing doen komen te staan. Laat staan iemand die nog nooit een hond in huis heeft gehad.
Bezin dus voor je begint..of hoe gaat dat gezegde.

Een TW vind ik 1 van de minst geschikte rassen voor herplaatsen. Tuurlijk zijn er genoeg gevallen waar het (uiteindelijk) goed gaat, maar je hoort en leest toch de laatste tijd steeds meer dat het mis gaat en uiteindelijk de hond de dupe wordt.
En dat komt wel door de eigenwijsheid van de mens hoor naar mijn mening.

Groet,
Patty
Honden in het algemeen heb ik wel aardig ervaring mee, heb er een paar tijdelijk opgevangen omdat ik toen geen hond zelf kon houden maar het niet over mijn hart kon verkrijgen ze ergens zomaar achter te laten, dus goed huisje gezocht. Vroeger een Jack Russel gehad, mijn zusje haar honden had ik vroeger veel, een kruising en een rotweiler, zelf hebben we nu een Leonberger reu van 1 jaar. Pas vaak voor mensen op hun honden.
Heel wat anders maar ook heel vaak "probleem paarden" geholpen waarvan ik er eentje nu nog zelf heb, dik zes jaar mee bezig geweest voordat we zijn waar we nu zijn. Ik geef niet op, weet goed wanneer ik zelf niet door moet gaan en raad van anderen kan gebruiken. Juist daarom zou ik eerder gaan voor een herplaatser Tsw...ik zoek een maatje die een goed huis kan gebruiken, en verdiep me er inderdaad goed in omdat ik goed weet dat een tjech net even iets anders is als onze Leonberger bv...maar dat maakt voor mij de aantrekkingskracht juist groter, helemaal na de teef die ik opgevangen heb. Dus inpulsief zomaar wat aanschaffen doe ik nooit, al vang ik wel vaak diertjes op...en vraag me niet waarom die bij mij terecht komen, daar ben ik zelf ook nog niet achter haha....van hangbuikzwijnen tot paarden tot kippen you name it!
Barbara S jest offline