View Single Post
Old 13-02-2012, 10:23   #76
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by dibbes View Post
Waarom mag een fokker er niet een zakcentje aan over houden? Als een teef maar 2 pups krijgt dan maakt de fokker verlies en als het een goede fokker betreft die dus alle testen doet en die alle DA, RVB, voer en weet niet wat nog meer voor een kosten bij elkaar optelt snap ik best dat een fokker inmiddels rond de 1000 euro vraagt voor een pup.
Ik ben bang dat als je de fokker alleen de kostprijs voor een pup laat berekenen. Dus er zelf niets aan overhoudt, je een behoorlijk bedrag kan neertellen voor een pup uit een nest van 2. Ik zeg goed idee.

Dan is het verhaal van de herplaatsers heel simpel. Een fokker is GEEN helderziende. Wat ik proef uit de meeste meningen hier moet de fokker dat wel zijn.
Ik ben blij met fokkers die een nieuwe puppykoper bombarderen met horrorverhalen over de Tsjech en meerdere keren laten langskomen etc voor een interview. Vragen om foto's van de huisvesting en er ook zelf eens langsgaan.
Je kunt een stelletje hebben dan heel gelukkig oogt op alle momenten dat je ze ziet. Heel stabiel gezin. Maar 6 maanden na het kopen van de pup gaan ze ineens scheiden. Kan een fokker niet zien aankomen, sterker nog, sommige vrienden en familieleden hebben het misschien niet eens zien aankomen.
Hup pup weer terug bij de fokker voor herplaatsing. Wie zijn schuld?
Fokker natuurlijk!

@ Patty,
Wij hadden met zijn tweeen ook totaal geen idee en ervaring met Tsjechies. Hebben we nog goed gedaan zo met die malle doggies van ons. Ik ben ontzettend trots op de hond die Denzel is geworden. Jij kan het zelfde zeggen over Jourdy .

Met andere woorden: Ook mensen zonder ervaring kunnen prima tsjechen eigenaren zijn. Iedereen is ooit begonnen zonder ervaring.

En een baby uit China kost tegenwoordig ook meer dan 25.000 euro.
Pleegouders tekort in Nederland.
Kinderen die thuis mishandeld worden. Op straat gezet om het zelf maar uit te zoeken overdag. Mensen die totaal niet capabel zijn, fokken ook naar hartelust door. Waarvan ik bij sommige zou zeggen, de staat zou ze moeten casteren.
Mensen spreken niet over deze dingen. Er rust nog steeds een taboe op.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote