View Single Post
Old 13-02-2012, 11:56   #77
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post
die zullen elkaar wel eens in de haren vliegen...dat doen twee honden al. Een stabiele roedel met een stabiele menselijk leider zou met een 'vreemde eend in de bijt' om moeten kunnen gaan.
Zoals iedereen weet heb ik dus twee totaal verschillende reuen die samen zijn opgegroeid en echt ontzettend harmonisch samen leven op die enkele momenten na waar Sky toch meent zichzelf in plaats te kunnen verbeteren.
Ook weet een aantal mensen hoe dominant ik kan zijn, zeker als het mijn honden betreft, en ik kan werkelijk van 50 meter afstand "Gedaan" naar mijn jongens roepen als de haren in het rond vliegen, maar die twee stoppen dan wel meteen omdat ze weten hoe ik ben.
Ze worden dit jaar beiden 4 jaar maar geen een van de twee heeft ooit noembaar letsel op gelopen.

Maar ik zou het nooit in mijn kop halen om hier een herplaats reu/nep-reu in huis te halen, een teefje zou misschien .... heel misschien nog lukken maar een reu No way.
Bij Sky en Inc realiseer ik mij donders goed dat ik ze dan echt 24/24 in het oog moet houden, want ze zullen iedere kans aangrijpen om dat vreemde geval een kopje kleiner te maken.
Zolang ik erbij ben en duidelijk laat merken dat ik dominant gedrag van hun niet tollereer zullen ze de andere hond met rust laten, maar als ik mij ook maar omdraai vergeet zeker die Tsjech meteen wat ik 5 sek voordien gezegt heb.

Ik kan opvanghonden dus nog zo lief, leuk en zielig vinden en ondanks dat ik er de ruimte voor heb zou ik het dus nooit doen.
Ik weet gewoon dat ik een opvanger daar absoluut geen plezier mee doe en deze hond daar ook niet mee help, en dat is gewoon iets van logisch nadenken en mijn honden kennen.

Als mensen die een hond op willen vangen ook daar eens aan zouden denken, zouden die arme beesten hier geen 2 of meer keer langs komen op het forum.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote