Thread: korben
View Single Post
Old 06-01-2010, 16:18   #18
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default

Hier maar eens weer een updateje over korben.
Hij is nu 7,5 maand oud.
Ondertussen aardig gegroeit. Hij was kleiner als onze DH en nu al bijna zo groot als onze mechelaar.
Korben doet het goed. Hij is leergierig voornamelijk op het trainingsveld.
Tijdens de training doet hij het super. Beter dan wij van hem hadden gedacht.
Moet wel eerlijk zeggen dat we al een tijdje even niet zijn trainen ivm feestdagen en tot nu toe ook nog niet weer aan toe gekomen.
Hij volgt erg netjes zelfs zo netjes dat je zowat over hem heen struikeld.
Het volgen en op commando recht en links leerd hij nu aan.
Links heeft hij zo opgepakt aangezien we ook veel links volgen.
Fietsen doet hij ook aardig netjes. kleine stukjes op het veld dwars door alle anderen heen net als bij volgen.
Hij doet nu ook afliggen en blijven en dat ik er gewoon bij wegloop. En dat een tijdje minuut of 2 soms. Dat loop ik op hem af en dan wil hij wel eens ongevraagt opstaan. Dat mag dus niet. dan maar weer opnieuw afleggen en onieuw proberen en dan blijft hij wel. alleen dan is het niet altijd gelijk op commando "voet" dat die gaat zitten. dan moeten we hem nog even helpen. en zo steeds meer dingen die hij moet/ mag gaan doen.
En dat allemaal al zonder dwang en in 2 a 3 maanden tijd dat ik hem nu heb.

Hij is nu ook al een paar keer mee geweest werken ou ja werken. Ik moest werken en sander ook en dus hebben we korben mee genomen en kon hij vast wennen hoe het er aan toe gaat als hij straks wel aan het werk mag.

Korben reageerde niet op het vuurwerk. Ben ik wel erg blij mee. Hij kijkt er soms zelfs gewoon na zoals naar tv.
Wij hebben ook al gemerkt dat hij niks op shot doet.
Aangezien wij met de andere honden nu ook pakwerk met shot doen ben ik er gewoon bij gaan staan met korben om te kijken wat hij deed. Het intereseerde hem helemaal niks dat shot.
Dus dat is ook mooi.

Deze week heb ik een beetje rust betrefd de honden.
Die DH is uit logeren voor een weekje.
Maakte me eigenlijk best wel een beetje zorgen van oooh god dan heb ik Korben alleen in huis.
Maar hij slaapt al 2 nachten netjes en is ook alleen geweest en was stil.
Voor de rest begint hij echt meer te blaffen dan te joelen. Ook wel geinig.
Komt omdat die DH een handje begon te krijgen om te blaffen om de kleinste dingen.
En zo blijf je druk met de ene naar de andere hond te corrigeren.

Hij is met kerst nog op het strand geweest. Vond het water dat op hem afkwam beetje eng. Later ging hij er gewoon doorheen gek doen.
En heeft wat zoutewater gedronken en daarna natuurlijk moeten spugen.
Hij is er wel een paar dagen een beetje ziekjes van geweest.
Hij heeft onderhand ook een nieuwe deken in zijn bench aangezien hij die al aardig had opgepeuzeld maar ook helemaal had onder gespugt.

Wij zijn werkend samen met de hondjes het nieuwe jaar ingegaan en besloten dat er 1 regel in huis maar wel in de prullenbak kon.
Ze mogen vanaf heden op de bank liggen. Maar ja een maar.
Niet spelen op de bank met elkaar of met speeltjes en als ze mega smerig zijn ook even niet.
Hij meld zich heel vaak dat hij naar buiten wil vooral met al die sneeuw.
Hij vind geweldig om dan buiten te zijn. Als hij dat wil ga maar lekker naar buiten spelen of wat dan ook. Heb ik even rust zeg ik dan maar.

Als je foto's wilt zien er staan er weer een paar onder zijn naam.
Ook van de training en in de sneeuw volgens mij ook.
Ik laat het weer even hier bij.

In ieder geval iedereen de beste wensen nog een een goed 2010 toegewenst.
channi jest offline   Reply With Quote