View Single Post
Old 19-06-2012, 23:39   #1
Annemiek
Junior Member
 
Annemiek's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Breda
Posts: 180
Unhappy potentieel probleem bij cursus

Hoi ieders,

Bij ons op de cursus loopt er een kruising pitbull / mastif rond. De man kan hem redelijk onder controle houden zodanig dat de hond iig niet gromt of agressief doet. Bij het vrouwtje (ca 25 jaar en een hoge hakken/handtasjes type) is de hond dus duidelijk de baas. Nu liep voor de pauze de man er mee, alles ging prima samen met kaeley. Hadden samen gespeeld toen kaeley ontsnapte, omdat ze te lang los moest blijven liggen naar haar idee. Na de pauze liep het vrouwtje er mee. Gelijk bij het begin was het al niet handig van haar om (vlak) naast ons te gaan staan, maar goed. Wij allemaal op een lijn volgen. Kaeley enthousiast naast me met een kaeley-typische grijns volgt perfect. We moeten keren in een rechtse bocht (dus hond aan de buitenkant). Die andere hond weigert dit dus en in plaats van het volgen gaat sie dus naar kaeley grommen en dreigende houding aannemen. Gevolg dat kaeley de borstel op zet, tanden ontbloot en gaat grommen (terwijl het echt het grootste watje is wat er bestaat). Hierop laat dat vrouwtje dus die hond los (idioot), die dus bovenop kaeley vliegt. Gelukkig was de instructice ondertussen gekomen en die greep die hond gelijk. Maar het gevolg is wel dat kaeley de rest van de avond de borstel opzette iedere keer als ze die hondof het vrouwtje in de buurt zag. Gelukkig kiezen ze op de cursus de kant van kaeley, maar volgens mijn idee gaat dat tussen kaeley en die combinatie hond-vrouwtje niet meer goedkomen. Die hond moet ook aan een touw bij de "loslopende" opdrachten, om te voorkomen dat die kaeley of boris (een golden, zelfde verhaal als met kaeley) pakt.

Kan het zo zijn dat kaeley weet wie er mee loopt, dat ze bij die man geen problemen heeft maar bij die vrouw wel? Daarnaast viel het mij op dat kaeley de rest van de les zowel het baasje als de hond in het oog wilde blijven houden. Zou zij hierdoor een probleem kunnen ontwikkelen met dat baasje? Ik heb jaar daae niet meer bij gelaten omdat zij steeds die hond had. Bij de hond is kaeley wel weer geweest toen de instructrice hem beet hield en dat ging redelijk. Wel de borstel en wat spanning bij kaeley, maar geen grommen.
__________________
Life is the future, not the past!


Van links naar rechts: Freya, Sky, Poeky, Kaeley.
Annemiek jest offline   Reply With Quote