View Single Post
Old 20-06-2012, 16:55   #3
Annemiek
Junior Member
 
Annemiek's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Breda
Posts: 180
Default

Kruising is een reu. Ik probeerde altijd al een beetje uit de buurt te blijven, omdat je erop kon wachten tot het een keer mis ging, maar die mensen wilden juist steeds bij "de wolf" lopen. Zelfs nadat ik ze had verteld dat dit geen goed idee was, om die 2 naast elkaar te hebben. Zal ze volgende les nog eens zeggen voortaan minstens 2 honden ertussen te houden.

Zowiezo is het niet handig om op welke manier dan ook kaeley eraan te helpen herrinneren dat het niet goed ging met die twee, dus wat dat betreft probeer ik dat altijd wel neutraal te houden. Het scheelt dat ze op het trainingsveld weet dat ze onder strak appel (hoort te) staan, waarbij correcties dus ook vaker voorkomen dan erbuiten. Dit gaat bij haar niet via correctie met de riem, maar 3 vingers tegen haar zij in een bijtbeweging. Hier reageert ze heel goed en direct op, terwijl ze via de riem gewoon terug gaat trekken, of het na een paar seconden is vergeten.

Vooralsnog is het enige verschil wat ik bij haar merk naar andere honden toe dat de staart weer helemaal tussen de poten tegen de buik is en ze toch eerder terug bij styx of mij/wilko komt als we andere honden tegenkomen. Terwijl de staart juist een beetje los begon te komen en niet meer gelijk tussen de poten zat bij iedere nieuwe hond. Hopelijk komt dat weer goed met haar door veel en vaak andere (sociale) honden tegen te komen. Ben benieuwd hoe ze volgende week bij de cursus gaat doen.
__________________
Life is the future, not the past!


Van links naar rechts: Freya, Sky, Poeky, Kaeley.
Annemiek jest offline   Reply With Quote