Thread: BONITATIE ??
View Single Post
Old 09-07-2006, 02:42   #39
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by herder
Zou het mogelijk zijn om de bonitatie een keer in Nederland te houden, met tsjechische keurmeesters. Stel er is voldoende animo voor, en iedereen betaalt een x-bedrag inschrijfgeld, waarmee we dan de keurmeesters over kunnen laten komen. Met een beetje geluk schrijven veel TSW eigenaren zich in, en kan dat een "beeld" geven van het karakter van de Nederlandse TSW. En het lijkt me leuk om een keer te doen, maar de kans dat ik er voor naar tsjechie ga rijden is net zo groot als dat ik de postcodeloterij win.

Of is het verplicht dat de bonitatie in Tsjechie word afgenomen.?

Groetjes Bert.
Ik vind het wel heel bijzonder dat ik nu net pas dit forum topic lees Ik leg nu net pas de tel neer na een aantal gesprekken met mensen in landen van oorsprong waarin we het o.a. hadden over een bonitatie in Nederland!

Zoals Letty al schreef kan een bonitatie ook hier best georganiseerd worden. Maar in mijn optiek hoeft dat niet afhankelijk te zijn van een RV. Voor mij persoonlijk is het dan ook weinig interressant of en waarom een RV daar wel of niet aan mee wil werken.

Waneer er meerdere mensen in Nederland deel willen nemen aan een bonitatie met hun TsW ben ik bereid om alles hiervoor te regelen om dit ook te kunnen realiseren. Héél
graag zelfs!


Dus daarom nu kortom de vraag aan alle forum leden( meepraters en alleen meelezers), wie van jullie wil meedoen aan een Bonitie (= fokgeschiktheids test in de landen van oorsprong) in Nederland????
Ook als je niet/nooit wil fokken geeft deze test aan in hoeverre jouw hond voldoet aan de rasstandaard

Ik hoop dan ook om veel positieve reacties te krijgen
Want dat zou bij mensen in veel andere landen de opinie kunnen wijzigen, dat wij hier in Nederland alleen shit TsW's hebben die niet eens door een bonitatie kunnen komen!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote