View Single Post
Old 12-12-2010, 14:56   #22
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Ik vond de BBC uitzending ook een stuk beter, maar ja die was dan ook wel erg veel langer

Ik ben het wel eens met een aantal dingen die in de uitzending naar voren kwamen, bv als een rashond zichzelf niet op een normale manier kan voortplanten dan wel keizersnede's nodig zijn bij de 'normale' bevalling dan mag wat mij betreft dan ras zeker opdoeken, wat mij betreft geen bestaansrecht dus voor dit soort rassen.

Ook het feit dat er door een te klein deel van je populatie te gebruiken er flinke inteelt ontstaat en de kans op problemen bij alle rashonden in de toekomst, volgens mij moeten we nog maar avonturieren of we over 100 jaar nog zo veel verschillende rassen hebben.

Als een fokker zijn gezondheidsuitslagen niet openbaar wil maken... wat mij betreft nog best, als ze dan maar wel zelf wat met die uitslagen doen, en niet doen alsof hun neus bloed. Als potientiele puppie koper mag je inderdaad ook je best doen om aan informatie te komen, en het is niet verstandig om alle fokkers op hun mooie hompages dan wel blauwe ogen te geloven. Vraag inderdaad of je bepaalde documenten in mag zien en vertrouw niet op alleen de goede recenties op een website (wat ik in de praktijk nog regelmatig mee maak, BLONT).Ik zie dus regelmatig hondjes die bij een 'goede'fokker vandaan komen : want ze moesten hun handen ontsmetten voordat ze een keuze mochten maken uit verschillende nesten pups van verschillende rassen en de hokjes waar ze in zaten waren ook allemaal schoon (ja niet zo moeilijk als iedereen op afspraak komt )

Van mij had de uitzending wat pittiger gemogen, maar ja er is weer ergens een begin van gemaakt.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote