View Single Post
Old 29-12-2011, 19:27   #4
Zarukas
Junior Member
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 104
Default

Zowel mijn eerste teef Adjani, als nu Tsalka zijn "opdringerige" honden die inderdaad snel in de gaten hebben hoe ze net even over de grens kunnen gaan bij anderen. Adjani deed dat door bij een begroeting op een paar centimeter van iemands gezicht even met haar gebit te klapperen, indrukwekkend als je haar nog niet zo goed kende.
Tsalka heeft geen belangstelling voor mensen die geen aandacht voor haar hebben maar zodra er naar haar gekeken wordt (uit belangstelling of angst) dan maakt ze van de gelegenheid gebruik om aandacht te genereren. Als de opwinding te groot wordt dan uit ze dat nog snel door op te springen of mensen even bij de arm of hand te pakken. Gelukkig neemt dat gedrag nog steeds af en laat ze het steeds vaker bij even een zacht duwtje met haar neus. Asmuya heeft niets met vreemden en dat is wel zo makkelijk. Ik kom gelukkig bijna geen bange mensen tegen en laat de honden niet loslopen buiten de gebieden waar dat kan/mag. Als ik merk dat mensen echt bang zijn lijn ik mijn honden aan of leidt ze indien mogelijk af zodat ze gewoon doorlopen. Defensieve agressie ken ik gelukkig niet in zulke situaties.

Marjan
Zarukas jest offline   Reply With Quote