View Single Post
Old 14-03-2008, 19:21   #2
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

dank x dank x dank voor dit heerlijke/eerlijke verhaal!!!! ))))))))))))))))
Ik heb echt zitten genieten en me zitten bescheuren

Want het is zóóóóóó herkenbaar voor me! Ik ben dan ook blij dat ik blijkbaar niet de enige was, waarbij de UV training niet vlekkeloos verliep

Wat een heeeeerlijke honden zijn het toch! )))))))))))))))))))))) Je blijft soms lachen! En ze bezorgen je iedere keer ook weer verrassingen en hartkrampen van ellende hahahahaha

Maar...... er is hoop! Met mijn "bling bling Anita" heb ik na al zulke zelfde voorstellingen uiteindelijk toch UV gehaald
En tijdens het examen zorgde ze zelfs voor een nieuwe variant die ik nog niet van haar kende: VERTRAGEN x VERTRAGEN!!!! GGGRRRR

Dat monster ging in slowmotion naast mn fiets lopen, totdat we in de achterste regionen van de groep zaten.....
Achter haar liep op een gegeven moment alleen nog een amechtig heigende vette labrador!

In de pauzes gingen alle doggy's ff drinken en dan relaxt liggen, maar deze muts wilde geen drinken, had alleen trek in spelen en andere honden dissen

Nadat de vette lab was uitgevallen en in volgauto was gedumpt, vertraagde ze nog meer en vroeg de examinator of mijn hond het nog wel redde of ook uitgeput was
Ik had ondertussen de zwarte aura's uit mn oren en kon haar nagenoeg wurgen!

Heb toen alleen liefjes geantwoord dat het om haar plek in de groep ging... Hij vond het een bizar argument, maar was gelukkig bereid om het even te willen aanzien en haar als test als 2e in de groep na een pauze in te zetten. hahahahaha
Voor de dame liep toen dus een russische Laika teef
En ach gut... dat uitgeputte monster van mij schroefde het draftempo in samenwerking met de Laika ineens op naar 14/15 km hahahahaha

De examinator viel denk ik bijna van z'n geloof, vroeg alleen of we niet nog verder wilden versnellen...

Daarna kregen we weer ff korte pauze (je wordt echt beroerd van de pauzes in zo'n examen!) en daarna nog ff wat gehoorzaamheid.

Iedere hond deed het nahijgend hartstikke goed en deze muts hijgde niet eens en deed ook nog perfect alle onderdelen...., sprong vervolgens nog ff tegen de examinator op om hem af te lebberen ... en z'n commenraat was alleen 't is toch wel een leuk en bijzonder ras hahahahaha

Dus slik je frustraties gewoon nog maar ff in met trainen ...
  • Vloek gewoon even stevig als je TsW gewoon door je spaken heen, even zo'n uitvliegende blaffende erfhond terecht wil wijzen, zodat je er een gescheurde enkelband aan overhoudt
  • Houdt ook de moed er in als ze ineens als een standbeeld staan voor: konijnen, schapen, hazen, geiten of joggers in bizarre outfit met zonnebrillen, omdat ze dat veel leuker denken te vinden dan UV training
  • Verrek nog ff gewoon je armen op onverwachte momenten als ze denken een bekend persoon of bevriende doggy te zien, omdat dit voor hen meer kansen biedt voor spelen dan naast de fiets lopen

En je zal (waarschijnlijk wel met vlammen uit je oren en ogen) in een gemixte groep doggy's en eigenaren ook (op je sloffen!) een UV examen met een TsW halen!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote