View Single Post
Old 08-10-2011, 15:14   #11
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Toen hier in huis na 7 jaar denken en informeren bij fokkers de kogel door de kerk was en wij dus voor een Tsjech zouden gaan, ben ik ook begonnen met het bekijken van foto's in de database en ik keek naar de Bonitatie uitslagen van de honden, waarbij het voor mij vooral belangrijk was wat er bij Aard: stond.
Ik wilde dus ook absoluut geen terughoudende hond.

Toen ik eenmaal wist welk uiterlijk mij aanstond ben ik bij de "te verwachten worpen" gaan kijken of daar honden bij zaten die aan mijn persoonlijke eisen voldeden.
Ik heb mij toen wel beperkt tot tot de landen in de directe omgeving, dus Belgie, Nederland en Duitsland.
En ik heb via achterdeurtjes geinformeerd of de fokkers fokten om te fokken of omdat ze gewoon verliefd waren op het ras.
Want zoals de verwijzing van Arnolda naar mijn site en het stukje mbt Rasgerichte broodfokkers heb ik met dit soort fokkers dus een probleem.
Het via achterdeurtje vragen naar info heb ik dus gedaan omdat ik weet dat er bij rashondenfokkers niet snel open gesproken word, maar veel meer echte info langs die kant te krijgen is.

In Belgie was toen net de moeder van Sky gedekt, maar ik kon mij via de site geen echt beeld van haar maken, en ik wilde ook graag de fokker ontmoeten omdat ik vind dat dit ook moet klikken.
Bij de ontmoeting was ik meteen helemaal weg van Jennah's karakter en ik hoorde van de fokster (Liesbeth) dat ook de vader zo een uitgesproken open karakter had tegenover mensen.
Ik heb mij toen op de lijst laten zetten voor een pup, en ben nu inmiddels al 3 jaar het baasje van Sky.

Voor een hond die bij jou past zul je dus echt goed moeten informeren.
Ik zelf heb de keuze over welke pup het beste bij mij zou passen helemaal aan de fokster overgelaten.
Zij maakte ons iedere week mee (ja wij hadden het voorrecht om wekelijks bij de pups op kraamvisite te mogen gaan) en kon vanuit dat standpunt het beste zeggen welke pup bij welk nieuwe baasje zou passen.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote