View Single Post
Old 12-06-2004, 20:04   #18
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default Wolfhondendag in Schoten

Vandaag waren we te gast bij de http://www.politiehondschoten.be/
Jammer dat de andere personen met Saarlozen het af lieten weten,zeker zonder afmelden,niet zo netjes.

Verder was het eigenlijk meer een fokkersbijeenkomst van een fokker in Belgie.Wel heel internationaal,want Belgie,Frankrijk,Luxemburg en Nederland waren vertegenwoordigd.Patrick en vrouw met hun 2 B-reuen van 12 maanden die eigenlijk niet te hanteren zijn tussen de anderen.Deze mensen zouden zowat lezingen moeten gaan doen om te voorkomen dat andere ook tegelijk 2 pups nemen,hoewel de meeste fokkers dit ook afraden.Want 2 Saarlozen van dezelfde leeftijd is al moeilijk,maar bij de Tsjech komt daar ook zijn nog iets sneller aangebrande karakter bij.Moet ook zeggen dat ik de honden over het algemeen wat te schuw vond voor een TWH.En waar een Saarloos zich dan terug gaat trekken,gaat een Tsjech zich eerder wat meer verweren en dat is natuurlijk niet zo gunstig in onze drukke maatschappij.
Gelukkig waren er ook wel weer honden die lieten zien hoe het wel moet.

Solo had het helemaal naar haar zin ,de hondenschooleigenaar en tevens pakwerker was ook onder de indruk van haar stabiele karakter,hoewel ze net als andere wolfhonden niet echt wil bijten in de mouw(ja ze heeft het mogen proberen).
Verder als jullie de link aanklikken,kunnen jullie het opstakel zien waar ze overheen konden,prachtig vond ze dat.Ook niet onder de indruk van erg veel herrie en flitslichten,ze is zelfs op een auto geweest.Ook een ladder lopen was geen probleem,ja Saarloos hé,die kunnen veel als ze willen.
Hoop dat andere wat leuke foto's hebben gemaakt,want dat is alleen niet te doen.Ze zullen hier wel verschijnen neem ik aan.

Weer heel wat gezien en geleerd vandaag en misschien heb ik af en toe wel wat dingen of mensen door elkaar gehaald,altijd moeilijk alles te ordenen.En dit is dus de kijk van een Saarloos mens en niet van een Tsjechen eigenaar.Ben benieuwd naar jullie verslagen.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote