View Single Post
Old 09-01-2013, 20:08   #10
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by Wilko View Post
Niets mis mee?

Het is natuurlijk weer een hele andere discussie, maar ik vraag me bij dat soort stichtingen altijd af waarom er zoveel moeite gedaan wordt om honden uit het buitenland te halen terwijl we hier in Nederland al veel honden hebben zitten die geen goed tehuis hebben.
Omdat er mensen zijn die hierin tijd en energie willen stoppen, en omdat er mensen zijn die graag een dergelijke hond willen adopteren.

Quote:
Originally Posted by Wilko View Post
Natuurlijk is de situatie in Spanje, Turkije of Rusland anders dan hier, maar hoeveel meer energie en geld kost het om honden van daar naar hier te halen, terwijl we het probleem met al in Nederland/Belgiƫ aanwezige honden die op een baasje zitten te wachten hier al niet op lijken te kunnen lossen?
Ik vind dat ieder recht heeft op zijn of haar mening en een hond moet kopen waar hij wil (goede fokker, asiel NL, asiel BU). Wat ik ook vind is dat er respect moet zijn voor mensen die zich niet beperken tot het kopen van pups met een schone lei en bereid zijn tot het opnemen (en zo nodig oplappen) van een herplaatser. Dit respect beperkt zich niet tot het respecteren van de keuze van mensen voor een Nederlandse asielhond, maar evengoed voor het respecteren van de keuze van mensen die verder willen kijken dan de grens (om wat voor reden ook). Alle herplaatsers hebben even hard een goed huis nodig en elk goed huis betekent een herplaatser minder. Dat is wat van belang is voor de honden.
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote