View Single Post
Old 21-02-2004, 00:16   #6
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

ik zal een beetje proberen de situatie uit te leggen.
Laszlo heeft met Daan ECHTE gevechten gehad, daar zijn de toestandjes op de club maar stoeipartijtjes bij. Dat heb ik niet met Laszlo gehad. Wel de bekende stoeipartijen, die beginnen als een trekspelletje aan de lijn. Hij is het wachten beu en pakt dan de lijn in z'n bek. Als ik hem dan bij z'n halsband pak om hem te laten stoppen, wordt ie boos, want dat was z'n bedoeling niet. Met als gevolg dat ik hem op z'n rug leg (onderdanig aan mij) tot ie weer rustig is en ik het gewonnen heb.
Als hij thuis naar buiten ontsnapt, ben ik de enige die hem terug krijgt. Ik ben de enige waar hij naar luistert. Zijn aandacht komt ie ook echt bij mij halen. Daan is een leuke reserve, maar het gaat hem uiteindelijk om mij. Ik heb met de kids erbij en zonder de kids erbij gewandeld, maar dat maakt niets uit. Nou wil ik het nog proberen zonder Jinx (pup van 4 mnd).
Wat betreft de "vechtpartijen",(het is nog niet zo ver gekomen omdat ik hem aan de lijn uitlaat)
Het ligt eraan hoe andere honden hem benaderen, maar meestal begint het met fixeren en dan slaat ie z'n voorpoten om de nek van de andere hond. Wat die andere hond natuurlijk niet bevalt. Op dat moment corrigeer ik hem met de lijn en stem.
Zou dit misschien overbescherming voor mij kunnen zijn?
Onze rottweiler deed dit ook, maar pas vanaf het moment dat ik zwanger was. En natuurlijk hield ze daar niet mee op toen de kids er waren.
Het is een heel verhaal geworden, maar dit is niet leuk uitlaten. Ik ben continu op m'n hoede, als er andere honden aan komen.
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote