Thread: Verzorging
View Single Post
Old 14-09-2011, 22:42   #13
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by Gerard&Monique View Post
Verder heb ik gewoon een schutting van 1.80 hoog om de tuin maar ik zal er nog geen tientje om verwedden dat ze daar in blijven als wij niet thuis zijn. Gerard
Dat herken ik echt helemaal! ) Daarom is er voor de zekerheid ook nooit een Tsw buiten als ik weg ga!
Tijdelijke TsW logees en herplaatsers namen overigens zonder moeite deze schutting hier!

Ik ken mensen die invissible fence hebben wat prima werkt voor hun doggies, maar ook zij nemen de risc niet om ze daar achter te laten als ze naar wek zijn!
En ach als't een hek niet is, gaan ze gewoon over je dak als ze je tuin uit willen! Kon zo snel de foto's niet meer vinden, maar ken meerder TsW's die deze truc uithaalden

Enne.. Ook wat ze gewend zijn speelt tuurlijk mee! Het lage hekje bij Martine voor de sloot is voor Nomad "een drempel" maar Chez vond het peanuts en wilde er wel even over toen ze een doggy in het park zag!

En soms veroorzaken veranderingen in situatie gelijk ook omslag in gedrag
Chezka was al jaren gewoon los in huis als ik naar werk ging. Bij dracht van laatste nest was ze hongerig en sloopte deur geintegreerde koelkast om inhoud op te eten...
Dit zelfbelonende gedrag heeft er tig tijd voor gezorgd dat ze op ieder moment dat ze even alleen was getracht werd om de koelkast weer leeg te halen....
Na weer een jaartje bench verhaal als we weggingen zijn we nu weer (met succes!) korte periodes alleen los in huis als we weg zijn aan't proberen.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote