View Single Post
Old 12-02-2012, 09:38   #56
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Ik ben het grotendeels met Wilko eens.
Je kunt wel op blijven vangen, maar zolang de fokkers zonder nadenken pups blijven afleveren aan jan en alleman blijft het probleem bestaan.

De meeste fokkers waarmee ik contact heb screenen hun potentiele pupkopers uitgebreid, maar je kunt niet alles te weten komen over mensen.
Ook Patrick kan beamen dat je nog zo je best kunt doen voor een geschikte baas voor je hond, maar het kan altijd eens misgaan.
Mensen kunnen je ook recht in je gezicht liegen, of er gebeurd na plaatsing van een pup iets drastisch in de familie wat niet voorzien was.
Niet alle honden die voor herplaatsing worden aangeboden zijn probleemgevallen of afdankers van fokkers.
Sky zijn broer Hero moest ook als jonge pup herplaats worden omdat de baasjes "plots" op het idee kwamen om te gaan scheiden.

Bij mij is het zo dat Sky en Inc mijn eerste honden zijn die ik als pup heb aangeschaft van fokkers.
Alle honden die ik voordien heb gehad waren afdankertjes die 9 van de 10x bij mij kwamen voor heropvoeding om dan herplaatst te worden.
Op een gegeven moment zat het asiel waarmee ik samenwerkte zo vol dat ik 7 honden tegelijk in huis had (wat een luxe om toen een groot stuk grond te hebben) waarvan er 2 een stamboom hadden en de fokkers het niet intereseerde wat met hun fokprudukten gebeurde, verkocht was immer verkocht.
Een van die twee wilde zijn hond wel opvangen maar alleen tegen een dagelijkse vergoeding van de voer en verzorgingskosten of met de toestemming het dier opnieuw te verkopen

Nee, we kunnen blijven opvangen, maar dat verhelpt het basisprobleem niet.
En aan dat basisprobleem kunnen wij niets veranderen zolang voor de Wet dieren niets anders zijn als Dingen waar iedreen mee mag doen wat hij of zij wil.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote