View Single Post
Old 12-02-2012, 16:54   #70
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post
Als je de ruimte hebt, zou het geen probleem mogen zijn om een groot aantal honden te hebben. Ja, die zullen elkaar wel eens in de haren vliegen...dat doen twee honden al. Een stabiele roedel met een stabiele menselijk leider zou met een 'vreemde eend in de bijt' om moeten kunnen gaan.
Het blijven honden. Ik bedoel met 'elkaar in de haren vliegen' erger dan een hondenruzietje, met als gevolg een van de twee in de bench, anders dooien. Niet alles is te managen...

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post
In het extreme geval dat er drie honden terugkomen...als fokker behoor je meer te zijn als 'kweker van honden' en zou je dat moeten kunnen handelen.
Dus ja..ik vind dat je het wel van een fokker moet kunnen verlangen.
Zit er echt een extreem exemplaar bij, dan heb je als fokker goede contact met collega-fokkers of hondenopvang-adressen, waar je eventueel naar kan uitwijken.
maar ernaar streven is inderdaad een mooi begin, en als fokkers onderling de problemen oppakken zou al helpen inderdaad (in plaats van elkaar als concurrenten te zien).

Quote:
Originally Posted by Patty33 View Post
Echter, als ik het allemaal al te makkelijk beoordeel...is het dan niet helemaal van de zotte, dat een fokker maar honden blijft opnemen in haar roedel, om ze vervolgens weer te blijven herplaatsen? Want daar is immers dit hele topic om begonnen. Dan kan je het blijkbaar niet klaarspelen met je roedel en hoe verdrietig ook...wat niet gaat, gaat niet! Als je als fokker gewoon eerlijk bent en zegt "ik heb niet genoeg inzicht om een grotere roedel te leiden en mijn eigen roedel (inclusief mijzelf als fokker zijnde) kan niet omgaan met een 'vreemde eend in de bijt', dan heb ik respect voor je....maar ik blijf het niet begrijpen, dat je het -al dan niet tijdelijk- niet zou kunnen behapstukken.
Dus de frustratie in deze van menig persoon hier op het forum -inclusief ik zei de gek- vind ik absoluut begrijpelijk.
Volkomen eens.
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote