View Single Post
Old 07-01-2005, 00:38   #1
bbronckers
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Geulle
Posts: 3
Default Aanvallen uit angst?

Tala (teef van 20 maanden) heeft ons vandaag behoorlijk laten schrikken. Tijdens een wandeling door het bos kwam er een vrouw wandelend tegemoet. Toen d vrouw bijna bij ons was liep Tala plotseling naar haar toe. Ze snuffelde eerst wat, liep even terug, draaide zich om en viel de vrouw aan door naar haar gezicht te springen met opgetrokken bovenlip en tanden zichtbaar. Tala beet naast haar gezicht enkele malen in de lucht. Liep weg, draaide zich weer om opnieuw een aanval in te zetten. Ik heb door voor de vrouw te gaan staan voorkomen dat zij haar opnieuw kon bespringen. Tala reageerde absoluut niet op mij, wat ze normaal wel doet. Ik was de controle totaal kwijt.
Tala's uitdrukking en de manier waarop ze uit haar ogen keek heb ik nog nooit gezien. Ze heeft nog enkele keren geprobeert aan te vallen.
Het is gelukkig goed af gelopen.
Ongeveer 2 maanden geleden heeft zich ongeveer dezelfde situatie voor gedaan. Toen viel Tala een voorbijganger aan in de rug. Ook toen heeft hij dat enkele malen achter elkaar geprobeert. Ook toen is het gelukkig goed afgelopen. Helaas is dat voorval van toen geen uitzondering meer.
Wat moet ik doen? Ik ben bang geworden.
Tala is toch geen hond die altijd aan de lijn moet blijven of altijd met een muilkorft om moet lopen om te voorkomen dat ze iemand gaat bijten.
Ik weet het even niet meer.
Kan mij iemand raad of advies geven?
Bij voorbaad dank.
Normaal gesproken is Tala een hele lieve sociale meid waar we veel plezier aan beleven. Ze is wel altijd schuchter, ja zelfs angstig naar vooral vreemde mensen. Normaal gaat ze het liefst in een zo groot mogelijke cirkel er om heen. 2x niet dus.

Groetjes
Tonnie en Bert
bbronckers jest offline   Reply With Quote