Thread: Jachtgedrag
View Single Post
Old 31-05-2004, 11:40   #2
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

Hallo,
Jullie hebben halfbroers van ons Branca en broers van Chiron. Jullie hond wordt in Juli 2 jaar.
Ik kan jullie maar één raad geven: stop met ze los te laten lopen, en vooral stop met ze te laten jagen! Eens ze volwassen zijn kan je het ze nog moeilijk verbieden. Zij denken "waarom nu opeens niet meer? Onze roedelleider (jij dus) doet raar en laat zijn onmacht blijken! " Ik kan je beloven dat ze zich gefrustreerd voelen en dit ook zullen laten merken.
Als je ze laat los lopen geef ik je op een briefje dat vandaag of morgen ze een ander klein wild, zoals katten,schapen en hondjes, zullen aanvallen. Vergeet niet dat je twee reu's hebt van dezelfde leeftijd. Ik zou niet willen dat de Tsjechoslowaakse wolfshond in een slecht daglicht zou komen.
Als je ze los wilt laten, doe dit dan op een hondenweide of op een ander terrein zonder wild.
Als je toch nog komt op de bijeenkomst op 12.6.04 te Schoten kan je een nederlandstalig boekje aanschaffen met heel veel uitleg over de Tsjech. Het is een vertaling uit het Tsjechisch van de heer Hartl. Deze persoon is de huisvader van de tsjechen. Hierin staat letterlijk dat het af te raden is te laten jagen!
Groeten Patrick Belgie
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote