View Single Post
Old 21-03-2009, 18:42   #51
paco
Junior Member
 
paco's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Nootdorp
Posts: 2
Default

Reactie op alle vragen en onduidelijkheden:
In het verleden heb ik een Saarlooswolfhond gehad (Lupus) en was "noodgedwongen" lid van de NVSWH, anders had ik nooit een pup gekregen. Bij het verkrijgen van mijn hondje moest ik een contract met die vereniging afsluiten waarop o.a. stond vermeld dat ik (mijn hond dus) niet buiten de vereniging mocht dekken. Een loffelijk streven voor een vereniging als je de zaak in de hand wilt houden, dacht ik toen. Hierop stond een boete van fl. 30.000,00.
Na vier jaar kreeg ik problemen met deze vereniging omdat zij geen openheid van zaken gaven over de oogziekte PRA.
Een jaar later heb ik mijn lidmaatschap opgezegd en het contract eenzijdig verbroken. Ben toen dus wel buiten de vereniging gaan fokken want had daar niets meer mee te maken. Daar dachten zij anders over en vorderden de boete. Uiteraard niet betaald en na een tijd stonden we voor de rechter. De vereniging verloor de zaak en toen bleven er een zeer rancuneuze Frits Pielanen en Mast achter.
Deze beide heren kregen lucht van mijn dubbelfunctie (ik vermoed dat zij hier niet zelf zijn achtergekomen, maar door iemand zijn ingeseind) en ja hoor ik mocht 10 december voor de tuchtcommissie verschijnen. Zij zouden binnen een maand de beslissing aan mij toezenden. Het was kennelijk een heel moeilijke zaak want het duurde tot 28 februari 2009 voordat zij mij die beslissing toestuurden en toen deze op de mat viel was ik met vakantie .........
Op de dag van mijn thuiskomst heb ik de brief gelezen. De dag erna heb ik beide besturen geinformeerd over de uitslag. Die is nu dus drie dagen bekend !!!
En wat een enorm toeval dat Stefanie dit op de site van de RvB tegenkomt in precies deze periode !!!!
Knap hoorrr !
Natuurlijk moet dan meteen het bestuur van de NVTW in de tang genomen worden.
Maar die wisten de uitslag ook nog niet. Die uitspraak is niet op 10 december gedaan maar op 24 febrauri en aan mij verzonden op 28 februari.
En iedereen die verder dan 10 kan tellen kan nu op de vrijgekomen functie solliciteren.

En om de nieuwsgierigheid van Christa nog even te bevredigen: Alle anderen die op 10 december door de NVSWH voor de tuchtcommissie zij gesleept zijn vrijgesproken voor hun misdadige praktijken. Ook Corrie dus.

Voor ieders informatie: Ik laat het er niet bij zitten en zal er alles aan doen om deze belachelijke uitspraak ongedaan te maken. Je kunt beter je hond laten verhongeren, schoppen, teletakten of fokken met erfelijk zieke dieren, dan bij twee verenigingen penningmeester zijn. Dan krijg je een veel lagere of geen straf opgelegd.

Dit is mijn eerste en tevens laatste reactie op een forum. Te vaak zie ik (foute) meningen van mensen die het allemaal zo goed denken te weten met uitsluitend het doel anderen te beschadigen.

Als iemand hierop nog wil reageren, dan kan dat via mijn pb. De uitslag van de tuchtcommissie wil ik je dan best toesturen/mailen.

Groeten,
Ruud
paco jest offline   Reply With Quote