View Single Post
Old 01-07-2005, 23:23   #11
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Beste Joyce,

Een van de redenen die ik had is omdat ons shadje al begon te grommen op het moment dat ik maar in de buurt van de voerbak kwam. Ik klooide op dat moment dus niet met de bak zelf. Omdat mijn nichtje (ze is nu 2 jaar) over de vloer komt, was ik er niet gerust op dat shadow haar niet zou grijpen op het moment dat ze (perongeluk) ook in de buurt van de voerbak kwam. Deze training is in mijn geval puur preventief geweest. Als grote mens weet je dat je een hond niet moet treiteren met zijn voerbak maar een kleine mens heeft dat niet in de gaten. Vandaar.

Zoals ik in mijn vorige stukje ook al schreef ben ik van mening dat het gebied rond de voerbak van de hond is, althans op het moment van eten. Ikzelf zou het ook irritant vinden als iemand mij tijdens het eten stoort.

Bovendien heb ik twee honden waarvan mijn mechelaar Breezer de oudste is en ook het alfa'tje t.o.v. Shadow. Shadow heeft het gedrag dan ook niet aangeleerd omdat ik degene was die met zijn voerbak bezig was maar mijn andere hond.

Nu heeft Shadow dat nare gedrag gelukkig niet meer en hoef ik mezelf een stuk minder zorgen te maken als ik bezoek krijg van kleine mensjes


Breezer heeft btw het gedrag ook nooit vertoont, maargoed hij is dan ook THE MAN! .. haha.

Groeten,

Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote