Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

 
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-04-2011, 12:50   #1
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default Dominantie agressie bij de TSW ???

Dominantie agressie bij de TSW komt veel vaker voor dan we allemaal denken, het is een gevoelig onderwerp en daarom weinig tot niet bespreekbaar.
De reden dat het gevoelig is als het fout gaat de hond meestal de verliezer is.
Ik heb van honden uit verschillende lijnen in het ras gehoord, die op deze manier aan hun end komen .
En of er nu over de hond word gezegd die had een spin in z'n kop........of de eigenaar heeft het in de opvoeding laten liggen, op dat moment maakt het niks meer uit het is zover en welke keuze je op dat moment maakt......???
Het zal nooit de keuze zijn waar je toen de tijd een hond voor in huis hebt genomen.

Maar de TSW is geen makkelijk ras en ik heb zelfs het idee dat het door velen zelfs zwaar onderschat word.
Ik heb hier ook met Nomad thuis momenten gehad en als ik er over nadenk en ik het anders had aangepakt het wel eens het begin had kunnen zijn van een uit de hand gelopen doggie.
Ze hebben het in zich en als eigenaar van een TSW zal je er voor moeten zorgen dat je de dominantie van je TSW niet tot agressie laat komen .

Heb hier een link wat het erg duidelijk beschrijft,
http://www.lisar.com/infotheek/africhting/agressie.html

Groette Martine.


__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org