Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-10-2005, 16:30   #1
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default Ayla niet zwanger (of misschien toch ??)

29 dagen geleden is Ayla gedekt, dat gezien is. Daarna heeft ze nog 3 dg. bij de reu gelopen, of er toen nog een dekking heeft plaatsgevonden is onbekend. Vandaag een echo laten maken, en er was weinig tot niets op te zien. Er waren een paar keine vlekjes te zien, die voor hetzelfde ook darmen kunnen zijn. Als dat pupjes zijn, klopt het niet met de dekking. Haar gedrag is wel anders, ze slaapt veel, eet onregelmatig en is bijna 3kg. gegroeid. Er is ook een mogelijkheid dat ze schijn-zwanger is. Of zou ze toch zwager zijn, wat niet op de echo te zien is,omdat er pups achter de ribben liggen. Ik weet het niet meer, jullie soms ??
Ik ga er maar vanuit dat ze niet zwanger is, maar laat over een week toch nog maar een keer een echo maken. Wat vinden jullie ???
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 15-10-2005, 00:48   #2
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Stefanie,

Als het mijn teef was, zou ik ook op een later tijdstip voor de zekerheid nog een echo laten maken, want je kan het inderdaad nooit voor 100% zeggen!

Aan de andere kant moet ik wel eerlijk zeggen, dat al de verschijnselen die je noemt ook bij schijnzwangerschap kunnen voorkomen En ik heb in het verleden ook wel meegemaakt dat ik bij een teef maar bleef twijfelen (vanwege haar gedrag) en de pups er tegen beter weten in, haast in zat te kijken

Even ter vergelijking
Maandag liet ik bij mijn leo teef een echo maken op 30 dg na de laatste dekking (ze had daarvoor ook nog 2 x gekoppeld gestaan) en we konden nu 6 duidelijke vruchtblazen zien (sorry , de foto is niet zo duidelijk)

En ik kreeg te horen dat het ook best meer dan 6 pups konden zijn, omdat je ze niet altijd precies kunt localiseren.

Bij het vorige nest van Chezka werd een echo gemaakt op 28 dg na de laatste dekking (zij had ook meerdere malen gekoppeld gestaan) en daar was dit beeld te zien

En daarbij kregen we te horen dat ze 5 pups in wording zagen. Maar.... er werden 4 pups geboren

Dus hieruit blijkt ook weer, dat het echt niet voor 100% zeker is, dat wat je denkt te zien op de echo ook in het echt zo is.

Ik zal dus nog voor je blijven duimen!!!
Maar als ze over een week nog nergens een vruchtblaas kunt ontdekken, zou ik zelf nog weinig hoop hebben

groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 18-10-2005, 12:47   #3
Excalibur-Sauvignon
Junior Member
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 174
Send a message via MSN to Excalibur-Sauvignon
Default

Weet je inmiddels meer?
__________________
KLIK HIER : ONZE MIKA
Excalibur-Sauvignon jest offline   Reply With Quote
Old 18-10-2005, 13:17   #4
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ik heb besloten om na de 50e dag na de dekking een röntgen-foto te laten maken.
Mochten er soms nog enkele pupjes achter de ribben liggen dan is dat in tegenstelling tot een echo, wel te zien.

Maar ik reken nergens meer op, het is jammer maar, ook dat is de natuur en we moeten dan gewoon een jaartje wachten.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 04-11-2005, 15:54   #5
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ik zou vandaag een röntgen-foto laten maken, maar heb de afspraak afgezegd. Er is zo duidelijk niets te zien aan Ayla, dat het zonde zou zijn van de 50-60 euro aan dierenartskosten.
Dus nu maar afwachten tot de volgende loopsheid !!!
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 04-11-2005, 18:08   #6
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Het is balen,kan helemaal met je meevoelen.En dat maar hopen dat ze ons niet te lang laten wachten om loops te worden.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 04-11-2005, 18:27   #7
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Bah wat rot voor je
En net wat je zegt gewoon maar wachten op de volgende loopdheid; nieuwe ronde, nieuwe kansen

Groeyjes,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 04-11-2005, 18:28   #8
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Bah wat rot voor je
En net wat je zegt gewoon maar wachten op de volgende loopdheid; nieuwe ronde, nieuwe kansen

Groetjes,
mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org