Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Fokken

Fokken Informatie over fokken, bonitaties, jeugd presentaties en nesten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-11-2012, 15:05   #101
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by leroy & Aro View Post
Nope! Ik Ben eigenaar en ik bepaal wat ik met me hond doet! Als ik me niet aan de eisen van de rasvereniging voldoe dan erkennen zij het nest niet enz! Maar mogen het niet verbieden want ze zijn een vereniging een geen overheid instantie die geboden kan opleggen! Dat ze het lidmaatschap opzeggen (vanuit het bestuur) is hun recht! Maar daar houdt het op! En wat mensen ervan vinden is hun zaak! Zij is eigenaar, niet de nvtw!

Dit is uit een wetterlijk oogpunt!

Ook staat er niet in de statuten dat zodra er van de fok eisen word afgeweken dit direct resulteert in opzegging van het lidmaatschap!

Maar gekeken naar de trieste opmerkingen die hier worden geplaatst ga ik niet verder mee in discussie!

Dit is een zaak tussen nvtw (bestuur) en aelske sluske! En gaat jullie verder niets aan

Zou zeggen kijk allemaal is in de spiegel! Of jullie allemaal zo heilig zijn!
Dit is zaak tussen de LEDEN en het aelse sluske. Weet niet waar je die rare wetten van je vandaan haalt hoor, maar niet hier in nederland hahahahahaha.
Als een lid zich niet aan de regels houdt binnen een vereniging is het zo dat de ledenvergadering een lid kan verwijderen uit de vereniging. Werkt hetzelfde met een voetbalvereniging.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!

Last edited by kobesen; 01-11-2012 at 15:08.
kobesen jest offline  
Old 01-11-2012, 15:13   #102
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Puma View Post
Exact Judith,

en dat is in dit geval zeker niet gebeurd, naar ik begreep.

Wanneer de Tamaskan vereniging op zoek is naar erkenning van het ras (wat geen ras is), dan zou je een ietwat professioneler aanpak mogen verwachten.

En dan had de bewuste fokker, indien zij al de juiste fokker was, dit in overleg met de NVTW / RVB kunnen doen.

Maar jij en ik gaan uit van 'edele' motieven, wat hier niet bepaald het geval lijkt te zijn.
Dit was ook mijn eerste reactie idd.
Dit is gedeeltelijk wel gebeurd heb ik begrepen. Alleen is het zo dat de NVTW zich niet mag bemoeien of inlaten met de Tamaskan. Dit omdat de RvB het verbiedt. NVTW heeft zich aan de regels van de raad te houden.
Van het Aelse sluske heeft zonder effe te bellen met de NVTW zich opgeworpen als fokker van de Tamaskan.
Ze had er ook voor kunnen kiezen om in overleg te gaan met de NVTW. Mischien had ze een contructie (tweede kennelnaam) of iets dergelijks kunnen bedenken dat niet gelinkt was aan de NVTW.
Er is vanalles voor te bedenken. Dit is niet gebeurd.
En van "edele motieven" kun je idd niet spreken.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 01-11-2012, 15:34   #103
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by leroy & Aro View Post
Verder vind ik dat er eens harder moet worden gekeken naar fokkers die het om het geld te doen is en meer dan 10 tot 20 honden hebben lopen! soms ook verschillende rassen! die fokken het maximale aantal nesten uit de Teven en Reuen en worden daarna worden de honden afgedankt met een kut smoes!
Die doen het niet voor het ras maar voor de centen en plegen gewoon simpel weg Dierenmishandeling!
Ook dit is in nederland een probleem en GEEN RAS UITGEZONDERD!!!
Sorry hoor Leroy maar ik ken een fokker met een paar honden, toevallig de fokker waar we nu zo'n ophef over maken die haar teef bij iedere loopsheid laat dekken om het maximale eruit te halen. Teef koud een week 5 jaar en haar 4e nest al geworpen.
Terwijl bv een fokker met 20 honden, hun teven maximaal 2x in hun hele leven een nestje laten krijgen.
Dus ja. misschien eerst even goed informeren voor u roept.
Het is niet het aantal honden die het em doet. Het is de manier hoe de dogs behandeld worden, die et em doet.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 01-11-2012, 16:09   #104
Puma
Ottokar lovers
 
Puma's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Amsterdam
Posts: 271
Default

Quote:
Originally Posted by leroy & Aro View Post
Verder vind ik dat er eens harder moet worden gekeken naar fokkers die het om het geld te doen is
Ik ben blij, dat je dit inzicht met mij en anderen deelt. Nu nog de volgende stap en het besef, dat dit nu precies is wat er gebeurt bij betreffende fokker in Andel.
Puma jest offline  
Old 01-11-2012, 17:18   #105
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Geef hem de tijd het heeft bij jouw ook ff geduurd .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline  
Old 01-11-2012, 19:39   #106
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Geef hem de tijd het heeft bij jouw ook ff geduurd .
Wijsheid komt met de jaren...
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 01-11-2012, 21:08   #107
leroy & Aro
Junior Member
 
leroy & Aro's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Location: Bergschenhoek
Posts: 36
Send a message via MSN to leroy & Aro
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Het is niet het aantal honden die het em doet. Het is de manier hoe de dogs behandeld worden, die et em doet.
Ik spendeer gemiddeld 3 uur per dag aan mijn éne Reu alleen al aan uitlaten (weekenden nog meer), en dan de interactie binnenshuis niet meegerekend!

Ga ik ff rekenen: 3 X 20 = 60 uur! nou zul je een paar honden miss bij elkaar kunnen zetten dus halen we er nog 10 uur vanaf!
kom ik uit op 50 uur! dat zit er niet in een dag! houdt dus in dat die honden max 1, miss 2 uur per dag uit de kennel worden gehaald en dus de rest van de dag 22 uur lang opgesloten zitten!

wauw wat een leven! in de gevangenis krijgen moordenaars nog meer aandacht!
En daarbij heb je die honden puur voor de fok en dus als inkomen!

Maar wat mij het meest iriteert is dat we allemaal een negatieve mening over andel hebben terwijl ik al dingen heb gezien en gehoord wat ook niet door de beugel kan maar daar hoor je niemand over!

Denk ook dat niemand de moeite heeft genomen om stefanie ff te bellen zoals ik heb gedaan om gewoon haar mening te horen!
Ik zou ook niet zo gauw een TSW kruisen omdat ik dat zonde vind! vooral omdat Aro de Jeugdkampioenschap al op zak heeft!
Maar als zij dat wil doen, das haar zaak! en als de NVTW dit niet goedkeurd etc. dan gooien ze haar uit de vereniging, meer kunnen ze niet doen!

Dus wat ik lees over dat er wel ff een stokje voor word gestoken dan heb ik zoiets van: JIJ BEPAALD NIETS OVER MIJN EIGENDOMMEN OF DIE VAN ANDERE.

Dit is echter een openbaar forum en iedereen heeft het recht zijn persoonlijke mening, zorgen, etc te uiten. Maar dat kan ook op normale 'toon'

Indd een normale toon! maar hier word gewoon iemand de grond in geduwd!

Weet nog goed mijn eerste clubmatch van de NVTW 2011!
Goverwelle kwam aanrijden met een mooie grote honden trailer!
Denk nou, dat ziet er netjes uit! het eerste wat mij toen verteld werd en ik noem geen namen maar het waren meerdere personen, is wat een achterbakse fokker dat wel niet was en dat daar duitse herders en TSW`s werden gekruist zonder dit door te geven zodat de honden gewoon een stamboom kregen en dus ook de poen konde vragen!

Kende ze niet eens! op dat moment ben ik wel iemand die dan zegt! zal allemaal wel! ik ga van mijn hondje genieten!
Maar het word wel gezegd! en zo heeft iedereen wel negatieve verhalen over de andere fokker!

Kobessen: Dit is zaak tussen de LEDEN en het aelse sluske. Weet niet waar je die rare wetten van je vandaan haalt hoor, maar niet hier in nederland hahahahahaha.
Als een lid zich niet aan de regels houdt binnen een vereniging is het zo dat de ledenvergadering een lid kan verwijderen uit de vereniging. Werkt hetzelfde met een voetbalvereniging.

Zou zeggen lees eff het stukje hieronder (direct vanaf de site NVTW)
Met name Artikel 15 lid 2!

Artikel 15 Opzegging door de vereniging
1. Opzegging door de vereniging is slechts mogelijk indien:
a) het lid zijn verplichtingen tegenover de vereniging niet nakomt;
b) aan het lid door de Raad van Discipline voor de Kynologie casu quo na één januari tweeduizend het Tuchtcollege voor de Kynologie bij onheuitspraak een straf van diskwalificatie van zijn persoon is opgelegd;
c) om een andere reden van de vereniging redelijkerwijs niet gevergd kan worden het lidmaatschap te laten voortduren.
2. De opzegging geschiedt door het bestuur.
3. In het geval, bedoeld in het eerste lid onder a., wordt niet tot opzegging overgegaan dan nadat het lid schriftelijk op zijn verzuim is gewezen en hij gedurende een maand in de gelegenheid is gesteld om alsnog aan zijn verplichtingen te voldoen.
4. Het lid wordt zo spoedig mogelijk schriftelijk en met opgave van redenen van het besluit tot opzegging in kennis gesteld. Daarbij wordt mededeling gedaan van de op grond van het vijfde lid bestaande beroepsmogelijkheid.
5. Tegen het besluit tot opzegging staat binnen een maand na ontvangst van de in het vorige lid bedoelde mededeling beroep op de Algemene Vergadering open. Gedurende de beroepstermijn en hangende het beroep is het lid geschorst in de uitoefening van alle aan het lidmaatschap verbonden rechten en in de uitoefening van een eventueel door het lid beklede bestuursfunctie. Het geschorste lid heeft echter wel toegang tot de Algemene Vergadering waarin het beroep wordt behandeld, is bevoegd om bij de behandeling van het beroep aanwezig te zijn en daarover het woord te voeren, doch heeft geen stemrecht.
6. Het lidmaatschap eindigt, onverminderd het bepaalde in artikel 31, lid 4, met ingang van de dag volgende op het verstrijken van de beroepstermijn of, indienbesluit wordt genomen, en anders met ingang van de dag volgende op die, waarop een schriftelijke mededeling van het besluit tot verwerping van het beroep is ontvangen.
7. Een schorsing eindigt beroep wordt ingesteld, onmiddellijk na het besluit tot verwerping van het beroep indien het lid aanwezig is in de vergadering waarin dit tegelijk met het lidmaatschap of, indien de Algemene Vergadering het beroep gegrond verklaart, tegelijk met het besluit van de Algemene Vergadering.

---------------------------------------------------------------------
Ik heb niets kunnen vinden over dat de leden dit beslissen!
Staat dit wel ergens vermeld heb ik het over het hoofd gezien en trek ik mijn woorden terug.
------------------------------------------------------------

En ik heb al gezegd dat de vereniging het recht HEEFT om het lidmaatschap op te zeggen als zij dat nodig achte!
En als stefanie bereidt is dat offer te maken is haar keus!
Maar nogmaals! ze kunnen het niet verbieden.
Dus die opmerking van nvtw moet maar ff regelen dat dit niet gebeurd is daarmee gewoon ongegrond!

Mijn standpunt over het kruisen van een TSW ligt niet zo ver als dat van jullie, ik ben er niet voor! Maar om nou te zeggen kruisen moet verboden worden! nee, want anders hadden we allemaal nooit een TSW gehad!

Maar sommige opmerkingen die hier worden geplaatst slaan werkelijk nergens op!
__________________
De Wolf Ruilt Wel Van Baard, Maar Niet van Aard...!!
.....................................................

Last edited by leroy & Aro; 01-11-2012 at 21:14.
leroy & Aro jest offline  
Old 01-11-2012, 21:53   #108
Puma
Ottokar lovers
 
Puma's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Amsterdam
Posts: 271
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Wijsheid komt met de jaren...
De jaren zijn het criterium niet, loco en azazel.

Voreal de acties keer op keer; een opeenstapeling van zaken.
Puma jest offline  
Old 01-11-2012, 22:01   #109
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by Puma View Post
De jaren zijn het criterium niet, loco en azazel.

Voreal de acties keer op keer; een opeenstapeling van zaken.
Lol... dat zie je niet als je niet al een tijdje in de materie zit... die wijsheid doe je met de jaren op...

Als dit niet zo was had mijn hond ook niet de achternaam gehad die hij nu had..
Ik ben er wat dat betreft ook in gestonken... net als velen met mij....

Maargoed... je doet er nix aan... precies zoals leroy & Aro ook meld...
Maar gelukkig hoef je daarom nog niet je mening onder stoelen of banken te steken..
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 01-11-2012, 23:29   #110
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Sorry,inmiddels zijn er weer veel reakties,
maar kan iemand mij uitleggen waarom de sekretaris van de TDR,2jaar geleden deze reaktie plaatste op het engelse gedeelte,ik begrijp hieruit dat ze geen Tsjech (opnieuw) willen inkruisen?
Want ze willen het type en temperament van de Tamaskan niet veranderen.
Of begrijp ik het verkeerd?



Hi, I am the secretary of the Tamaskan Dog Register
I think some people have the wrong idea about the Tamaskan so I thought I would post to explain our breed.
The Tamaskan Dog has no wolf content, we like the Czech wolfdogs and we have a few Tamaskan owners who have Czech wolfdogs too and they notice the differences, our two breeds are nothing alike and that is ok.
We do not wish to add any Czech Wolfdog to our breed as we do not want to alter our temprement or change our type.
Last year a few unhappy people started a new breed called Aatu Tamaskan, but so far they only have pure Tamaskan Dogs. All other breeders refused to sell to them as they are bad people and it is these breeders who are now asking to use your Czech wolfdogs at stud.
Because they cannot get puppies from anywhere else they have emailed almost all Czech and Sarloose breeders and even Utonagan and NI breeders, it seems they do not care where they buy their dogs from, they just want the dogs for breeding, they do not research the lines and try to find the best dog for health and type, they are just emailing everyone.
Please know these people are inexperianced and are not part of the real Tamaskan Dog group.
All our dogs right back to the foundation dogs are DNA profiled.
We are not seeking recognition by any kennel club at the moment as the breed so still so young, we want to be well established before we go for kennel club recognition so you will not find information about us from any kc as we have not spoken to them yet and will not for a good many years.
I hope you will not dislike the real Tamaskan dog because of what the Aatu breeders are doing, if you have any questions then you can email me.
Thank you for your time
Jennie Peacock

http://www.wolfdog.org/forum/showthr...amaskan&page=3
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline  
Old 02-11-2012, 00:01   #111
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Ze willen de Tamaskan nog niet erkennen begrijp ik,maar stel dat ze wel een aanvraag doen over tig??? jaar bij de FCI om het te erkennen,


REFLECTIONS ON THE PROCEDURE FOR THE RECOGNITION OF NEW BREEDS BY THE F.C.I.


Regularly, the governing bodies of the F.C.I. draw our attention to the fact that the number of officially recognized breeds is too high and state their concern about new applications for recognition. We even sometimes hear that the recognition of new breeds should cease. This position is not acceptable because without a shadow of doubt there are populations of dogs not yet standardized and which merit, at least as much as those already recognized, to have their existence officialized. In addition, we have to consider that the official appearance of a new population is, by essence, enriching, especially for those already existing. Under these circumstances, the only way to avoid an inflation of the number of breeds is to enhance the concept of “variety” and to recognise, as varieties, as many new populaitons as possible.

Even een stukje eruit gehaald,

- If a new population is recognized as a variety, it is obligatory to incorporate it within an existing breed. It is likely that very few of the presently recognized breeds would accept to be "enriched” by a new variety imposed by the FCI General Committee.
- Als er een nieuwe populatie wordt erkend als een ras, is het verplicht om deze te integreren in een bestaand ras. Het is waarschijnlijk dat heel weinig van de nu erkende rassen zouden aanvaarden om te worden "verrijkt" door een nieuw ras opgelegd door de FCI Algemene Commissie.

Bij welk bestaand ras zou dan de Tamaskan gaan behoren?
Er zitten verschillende wolfhonden ingefokt,o.a. de Saarlooswolfhond, paar keer de Tsjechoslowaakse wolfhond.
Hoe zou dat dan gaan met die rasverenigingen?
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline  
Old 02-11-2012, 08:57   #112
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Gezien ik wel een mailtje uitgedaan heb maar mijn account er wel nog steeds is kan ik je vraag beantwoorden Wilma

Ten eerste haal jij een quote aan van Jennie.
De TDR die er nu is daar zitten de Jennie en de Lynn niet meer bij. Om echt op de hoogte te zijn wat er nu in de TDR speelt raad ik je echt aan wil je er wel over discuseren jezelf op de hoogte te stellen want in princiepe gelden voor de TDR de dingen dus niet meer die door dit stelletje leugenaar is neer gekwakt. ( de reden waarom ik bij de TBA zit die vanaf het begin van zijn ontstaan overal wel open en eerlijk in is geweest)
Ik ben het echt niet eens hoe alles gaat hoor maar je moet natuurlijk ook wel bekijken hoe men erin staat.
Natuurlijk stonden toen veel mensen erachter dit niet te doen( mijn mening daarin is nog steeds dat de Tsjech niet de beste keuze daarin is )maar gezien ze nu met DNA testen etc nu zelf ook weten dat de Tsjech er al in zit is hun mening bijgedraait.
Buiten of je het er nu wel of niet mee eens is kan je daarin alleen een oordeel geven over de TDR als je eens gevraagd heb waarom. Kijk ik weet waarom, mijn persoonlijke mening is dat ik niet voor een Tsjech zou kiezen maar begrijp hun argumenten maar buiten dat geheel zou ik het anders aan gepakt hebben ja daar kan ik mensen alleen gelijk in geven.
Maar Tja zijn er in het verleden ook geen fouten bij andere rassen gemaakt waarvan men nu geleerd heeft ??????en sommige nog steeds niet na al die jaren??????

Er zijn er die de Tamaskan ooit erkend wil hebben maar ook die dit juist absoluut niet willen. Ik zelf zou dit NOOIT willen en heb daar mijn redenen voor
Degeen die het wel willen, willen hem graag onder groep 5 hebben.
miran jest offline  
Old 02-11-2012, 14:39   #113
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Dank je wel voor je antwoord Miran,jammer dat je hier weg gaat.

Zoals ik al zei,ben ik niet op de hoogte van het reilen en zeilen bij de Tamaskan.
Maar nu wordt er openlijk een Tsjechenfokker bij betrokken,die haar Tsjechenteef laat dekken door een vuilnisbakkie,even cru gezegd.
Daar vallen de mensen over.
Het komt bij de mensen niet echt over dat ze weten waar ze mee bezig zijn?
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline  
Old 02-11-2012, 16:16   #114
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Op zich kan ik dat nog wel begrijpen zeker omdat het afgelopen jaar er bij de TDR een hoop veranderd is en door hun verleden met jenny en lynn het nogal een tijdje geweest is van de stukken rapen van hun rotzooi.
TBA en TDR zijn in het verleden ook niet echt vrienden van elkaar geweest om het netjes te zeggen. Door alle ontwikkelingen waardoor nu hunzelf het bewijs ook op tafel hebben zijn we wel weer op speaking terms zeg maar.

Gezien dit pas een beetje loopt weet ik natuurlijk niet alle in en outs bij de TDR maar stel ik me wel een beetje voor dat het met een outcross net zo gaat als bij ons.
Wij zijn heel eerlijk om te zeggen dat als er een intressante hond voor ons is die zijn gezondheidstesten heeft en achtergrond info over bekend is dat ook wij niet naar een vereniging stappen.
Dit verhaal komt voort uit het feit dat ik dus in het verleden hier wel contact met de RvB over heb gezocht en dit voor een erkend ras voor de vereniging zeker wel gevolgen kan hebben. Dus ja ook wij laten het aan eventuele eigenaren van honden over om met ons contact te zoeken. Mochten zij lid zijn van een vereniging waarschuwen wij idd de eigenaren wat een eventuele reactie vanuit een vereniging kan zijn( kan hoeft niet zoals je ook mijn verleden daarin kent ) Pas als de persoon hievan op de hoogte is en daar zijn eigen stappen wel of niet in neem maar zegt dit te kunnen dragen gaan wij daarmee verder in zee.

Stel het komt zover dat een hond voor outcross is goed gekeurd dan word er ook naar gekeken welke lijn hier het beste kwa ziektes en generaties op kan( en gezien bij de TDR alles open ligt lijkt het heel erg maar gezien ik achter de deuren hier ook naar onze rassen heb gekeken kan je van me aannemen dat het met die veeeeel erger gesteld staat dan)
Zover ik in hun combi ook kan zien is de reu een derde generatie en vanuit een utonagan generatie dus zeker al een stabielere lijn daarin. Vandaar ik persoonlijk die keus dus wel kan snappen en kan achter staan.
Ook komt zo'n nest er pas als er genoeg gegadige op de lijst ervoor staan. Dus ondanks hun misschien hun melding een beetje te vroeg open hebben gegooit en mensen moeite hebben met bepaalde tekst daarin moet men wel ervan uitgaan als zij net als wij werken er dus niet een nest van de aankondiging komt als er bv maar 2 of 3 mensen op de lijst ervoor staan.

De puppen, als die er dus komen omdat er genoeg mensen op de lijst staan(minimaal 7, liever meer), worden wel opgenomen in het register maar gelimiteerd. Zij worden op een latere leeftijd opnieuw geevalueert of er mee gefokt mag worden. Zo niet word er door de eigenaar bij overname als pup zijnde al een contract getekend dat zij een steralisatie/castratie verplichting hebben. Gaan ze terug de fok in staat er in datzelfde contract al dat ze alleen terug gefokt mogen worden op een Tamaskan.
Nu weet ik natuurlijk niet zeker of zij dit ook zo doen maar wat ik er tot nu toe van kan volgen wel.
miran jest offline  
Old 02-11-2012, 16:22   #115
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Hiermee dus ook zeggend dat ik de reactie vanuit de vereniging wel kan begrijpen of ik daar nu wel of niet mee eens ben
Maar daarin blijft dat nog altijd de zaak idd tussen de des betreffende fokker en de vereniging.
Juist door hoe, jammer genoeg, de FCI/RvB hierin staat kan je dat moeilijk dus daar neer leggen of juist door dat geheel weer bij de vereniging die de outcross gebruik.
Maar goed dat is mijn mening

En dus niet te vergeten in het geheel dat had de fokker het bestuur vorens ingelicht en het zou duidelijk worden dat deze outcross door zou gaan terwijl het bestuur het wist dat dit dus ook weer gevolgen had kunnen hebben voor de vereniging.
In deze vorm zoals ik boven uitleg hou je dus de verening daarvoor buiten schot
miran jest offline  
Old 02-11-2012, 17:24   #116
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by miran View Post
En dus niet te vergeten in het geheel dat had de fokker het bestuur vorens ingelicht en het zou duidelijk worden dat deze outcross door zou gaan terwijl het bestuur het wist dat dit dus ook weer gevolgen had kunnen hebben voor de vereniging.
In deze vorm zoals ik boven uitleg hou je dus de verening daarvoor buiten schot
niet juist.
Ze had dit kenbaar moeten maken. Dan had de vereniging dit geweten en kunnen meedenken naar een oplossing voor de fokker EN de vereniging.
Nu blijft juist de vereniging niet buiten schot omdat we een kennelnaam in ons fokkersbestand hebben die mixen fokt/ gaat fokken.

Ze had een andere kennelnaam moeten registreren (ja dat kan bij de RvB) op haar mans naam of haar naam whatever. En deze daarvoor moeten gebruiken.
Maarja dat kost geld. En bij deze fokker draait het om geld en niet om liefde voor een ras. Of dit nu tamaskan of tsjech is.
Helaas .
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 02-11-2012, 17:46   #117
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Buiten dat zie ik totaal maar dan ook totaal niet de toegevoegde waarde van een nieuw wolfhondenras als de Tamaskan.
Sterker nog, ik ben het helemaal met Wilma eens als ze zegt dat ze bang is wat het met ons ras zal doen.
Als er ook maar iets fout gaat met deze honden in de maatschappij, kan het zo maar gebeuren dat alle wolfdoggies verboden worden.
Zeker als je ze verkoopt alsof ze geen temperament hebben zoals de Tsjech. Dit is gevaarlijk voor onwetende puppykopers.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 02-11-2012, 17:55   #118
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by leroy & Aro View Post
7. Een schorsing eindigt beroep wordt ingesteld, onmiddellijk na het besluit tot verwerping van het beroep indien het lid aanwezig is in de vergadering waarin dit tegelijk met het lidmaatschap of, indien de Algemene Vergadering het beroep gegrond verklaart, tegelijk met het besluit van de Algemene Vergadering.
lees eens.
In een vereniging zijn de leden het hoogste orgaan.

En kennel van Goverwelle heeft nog nooit kruizingen gefokt omdat zij al jaren het DNA van al hun fokhonden op laten slaan. Er valt dus niet te kloten met kruizingen daar.
Voor je dingen schrijft eerst goed nadenken wat je schrijft.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 02-11-2012, 18:49   #119
miran
Junior Member
 
miran's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 245
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
niet juist.
Ze had dit kenbaar moeten maken. Dan had de vereniging dit geweten en kunnen meedenken naar een oplossing voor de fokker EN de vereniging.
Nu blijft juist de vereniging niet buiten schot omdat we een kennelnaam in ons fokkersbestand hebben die mixen fokt/ gaat fokken.

Ze had een andere kennelnaam moeten registreren (ja dat kan bij de RvB) op haar mans naam of haar naam whatever. En deze daarvoor moeten gebruiken.
Maarja dat kost geld. En bij deze fokker draait het om geld en niet om liefde voor een ras. Of dit nu tamaskan of tsjech is.
Helaas .
Sorry maar vanuit FCI oogpunt moet de vereninging op dat moment een besluit nemen om te zeggen nee of eruit. Ik zeg hier niet dat ik jullie gevoel niet begrijp hoor alleen hoe het ivm RvB/FCI werkt. Maar ook daarin hebben jullie nu het moment voor jullie zelf zonder hun erin gemoeid. Het is aan jullie wat jullie met de fokker doen. Hoe lullig dit verder ook klinkt

En misschien kan ik jullie angst etc ook nog wel begrijpen want tja de tamaskans zijn niet de eerste wat dat betrefd en heeee dat waren de tsjechen ook niet en zo kan ik je er nog een paar opnoemen als je dit richt als de gehele Tamaskan. De tamaskans zijn als dusdanig echt wel met betere temprament maar om hierover te oordelen moet je niet over ze lezen maar ze in het echt mee maken zoals bij vele rassen het geval is. En een outcross IS DUS NOG GEEN TAMASKAN zoals ik al uitlegde worden ze wel geregistreed. De Tsjech als foundation hond de puppen als outcross kruisingen etc. Normaal word het pas als volledig gezien bij de vijfde generatie en okee bij ons al met 3.

Wat je verder zegt over kennelnaam enz had idd gekunt. En had in deze niet eens geld gekost gezien je voor een niet erkend ras je kennelnaam niet kan registreren bij de RvB Maar word je dus bij de desbetreffende vereniging geregistreerd als zodanig wat dus geen erkenning van de kennel bij de FCI is

Kijk ik reageer niet vanuit de fokker of vereniging TDR. Maar ik leg wel uit hoe het met een niet erkend ras tegenover de RvB/FCI staat en dat daar wel degelijk gevolgen kunnen zijn als een vereniging hierin mee stapt. Ook leg ik uit daar waar gevraagd of een verkeerde opinie gegeven word van de tamaskan hoe ik daar in sta.
Ik reageer niet vanuit het oogpunt dat jullie het ermee eens moeten zijn of niet kwaad of er als geheel anders tegen aan moeten kijken. Dat is jullie eigen recht maar dan wel dat recht waar het ligt en dat is tussen de fokker als Tsjechen fokker en de vereniging in zijn geheel In mijn mening hebben buitenstaanders dus ja ook ik daar verder niets mee van doen
miran jest offline  
Old 02-11-2012, 19:06   #120
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Onze vereniging had toch kunnen zeggen Nee tegen de fokker als ze daar mee was gekomen? De vereniging had kunnen zeggen, wij zijn het er niet mee eens, gaan je ook niet helpen. Maar wat je wil doen moet jezelf weten, zorg wel dat je niet onder de zelfde kennelnaam gaat fokken als je ook je tsjechies onder fokt.
Dat bedoelde ik met meedenken em melden.
Verder begrijp ik je punt wel hoor.
Ik hoop alleen dat jullie/vereniging of je daar nu wel of niet lid van bent, heeeeeeeel voorzichtig te werk gaan. Ik heb ook wel door dat we het niet kunnen tegenhouden of stoppen. Das ook niet wat ik wil. Ik vind het gewoon jammer dat er weeeer een ras moet bijkomen.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org