Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Honden shows

Honden shows Onze show successen, hoe je een Tsw kunt voorbereiden, hoe hem te showen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-11-2010, 19:18   #1
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default Winner 2010

Gisteren ben ik samen met Barry (crying wolf Bárány) in de ochtend in het hondendorp van de Winner geweest om het ras te promoten . Jolanda was daar ook al en had alle spulletjes (hebbedingetjes en info) bij zich.
Barry heeft zich voorbeeldig gedragen en heeft misbruik van alle gewillige voorbijgangers gemaakt om een lekkere knuffelbeurt te krijgen en knuffels te geven. Ook heeft hij een paar kindjes van het roodkapje syndroom afgeholpen, ze vonden hem een beetje eng en groot maar toen ik zei dat ik zijn hoofd wel even vast zou houden en dat hij wel op zijn rug geaaid kon worden, ging de hand van het meisje toch heel dapper gewoon naar zijn kop toe om hem een aai over zijn kop te geven .

Ook kwam er nog een leuke lieve saarloosteef langs bij ons standje, en die zag Barry ook wel zitten

Toen Mijke kwam met haar lieve hondje Yazi was alle bekijks natuurlijk voor dat schattige pupje , ook Barry was helemaal onder de indruk van haar en vond haar het wel waard om door afgelebberd te worden. Ik denk dat Yazi zichzelf ook prima heeft verkocht op de hondenshow en er op deze manier ook weer veel informatie gegeven is over het ras en eventuele afwijkingen.

rond 12 uur kwam Ottocar met zijn baasjes, en die hebben de middag verder het ras gepromoot. Voor de baasjes van Ottocar hoe was het in de rassenparade?

Barry vond Ottocar niet echt een aanwinst voor de groep en aangezien ik toch al weer total loss was (klein beetje optimistisch om 5 dagen na galblaas OK al weer op de winner rond te hangen) en Barry ook behoorlijk moe was, zijn wij weer naar huis gegaan om de rest van de middag een lekker slapie te doen.


Dusse hoe was de dag verder verlopen?
en hoe was het zondag (vandaag) op de Winner?

groetjes judith

Last edited by jmvdwiel; 28-11-2010 at 20:08.
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 29-11-2010, 01:31   #2
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Ook ik kan alleen maar wat over de eerste dag van de Winner schrijven!

Op deze dag werden andere rassen dan wolfhonden gekeurd, maar de NVTW vond het toch belangrijk om ook deze dag voorlichting over het ras te kunnen geven.
Daarom was het bestuur ook erg blij dat Judith, Eric en Rosie als lid van de NVTW met hun TsW in de stand wilden meewerken!
En de hele dag door kwamen er ook regelmatig mensen aan de stand om info vragen

Vandaag waren Ottokar en Yazhi de enige aanwezige TsW's en beide hebben meegelopen in de rassen parade!
Na overleg met de RVBH vonden zij het prima dat Yazhi (die ook een raszuivere TsW met stamboom is, maar ook de genafwijking hypofysaire dwerggroei heeft) samen met Ottokar de ring in ging. En het publiek werd verteld dat een TsW er uit hoort te zien als Ottokor en dat Yazhi de genetische afwijking dwerggroei heeft die bij meerdere rassen voorkomt.
Prima zaak van de RVBH!


Yazhi was trouwens de hele dag door echt een publiekstrekker En zo konden we mensen vertellen wat dwerggroei precies is en hoe je het kunt voorkomen.
Het meest bijzonder vond ik zelf wel dat enkele DH eigenaren vertelden dat ze blij waren dat deze gen afwijking niet in hun ras voorkwam!
Ik heb deze mensen weer een "sprookje" ontnomen en doorverwezen naar de stichting Saartje die meerdere DH dwergen opvangt.

Ik heb meerdere foto's gemaakt, maar helaas met verkeerde instellingen zodat de ogen van de doggy's meer op foto's van Aliens met koplampen lijken!

De NVTW stand


Leuk zo'n kindje!


Even spelen


En ff aflebberen


Even ruiken; is dit wel echt een hond?


Volgens Ottokar is het slechts "een hoogst oninteressant" geval en de moeite van bekijken niet waard!




Vandaag (zondag)werden de TsW's gekeurd, dus ook ik ben erg benieuwd welke honden werden ingeschreven en wat de plaatsingen waren!
Wie wil er wat over de 2e Winner dag schrijven?
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 29-11-2010, 23:50   #3
Zarukas
Junior Member
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 104
Default

m'n catalogus met uitslagen helaas per ongeluk op de Winner achtergelaten dus xacte uitslagen zou ik uit m'n hoofd niet durven geven, anders dan van Bungee Tsalka Waawanyanka 1U Open klasse, CACIB en res. CAC.

In m'n eentje met 3 honden naar de Winner was een hele onderneming dus bedankt aan iedereen die een helpende hand heeft toegestoken !

Jolanda haar 2e dag, Piet, Marja even en Letty en ik rondom de keuring, kortom een sterke bezetting voor de NVTW stand zodat er ook ruimte was voor bijv. even shoppen.
In de rassenparade hebben Tsalka, Asmuya en Chanouk meegedaan.

groetjes,
Marjan
Zarukas jest offline   Reply With Quote
Old 30-11-2010, 10:28   #4
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Mijn boekje is al vrij snel na aankomst in de Rai verdwenen, dus ook ik weet alleen de uitslagen van Sky en zijn zusje Sioux.
Arnolda heeft meen ik alle uitslagen genoteerd dus die zullen spoedig wel op de site verschijnen.

Uitslagen van Sky en Sioux:
Sky 2U resCAC resCACIB
Sioux 2U resCACIB

Mbt de keuring lag ik werkelijk in een deuk
Ik had al gehoord dat de keurmeesteres op sierlijke honden valt en dat Sky daar dus absoluut niet onder valt is inmiddels wel bekend, maar om alleen om dat feit niet te gaan nadat ik ingeschreven had vond ik dan ook zonde.
Mijn keurrapport is zo tegenstrijdig als het maar kan, en dat bevestigd weer eens mijn kijk op een bepaald soort keurmeesters.

Dat zowel Sky als Sioux die voor een teef ook heel veel hond meebrengt voor het zelfde geld een Utje hebben gekregen hangt volgens mij puur met de familiebanden samen.
De keurmeesteres kende de vader van deze twee kleintjes daar hij in Frankrijk leeft en inmiddels 5voudig Champ is, dus naar mijn gevoel hebben wij puur om die reden de "U" gekregen want beide honden waren absoluut niet haar smaak door hun grote en forse bouw.

Een ander tegenstrijdig punt op mijn keurrapport was dan nog dat ze eerst laat opschrijven dat ze Sky te zwak vind op de achterhand en nadat ze hoort dat hij zijn UV heeft word onderaan toegevoegd "zeer goed getrainde en gespierde hond"

Maar ik moet wel zeggen dat het een super fijne show was, en ik heb heerlijk met iedereen gekletst, alleen ze mogen wel iets doen aan de benching en alle mensen die zich tussen de benches en ringen instaleren, want op sommige plaatsen was er gewoon geen doorkomen door opgestelde privé benches.

De baasjes van Sky zijn broer waren nog gekomen om te supporteren met broodjes brie en wat weet ik allemaal, en we hebben er dus een echt feest van gemaakt en het is zeker voor herhaling vatbaar.
Ik ben nog in afwachting van hun foto's en als er iets bruikbaars bij zit zal ik ze posten.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 30-11-2010, 14:13   #5
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Ik had inderdaad de uitslagen opgeschreven maar toen ik thuis kwam was het boekje nergens meer te vinden. Onze Láska was de enige met een ZG, de rest allemaal U. Láska vindt showen echt niet leuk. Zo''n grote mond (bek) als ze hier thuis heeft in de roedel zo een angsthaasje is het op een show.
Ik doe haar er dus geen plezier mee en zal als ze ouder is nog wel een keertje proberen.
Letty heeft ook alle uitslagen opgeschreven dus zij zou ze misschien ook willen publiceren.
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline   Reply With Quote
Old 30-11-2010, 18:22   #6
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Ik weet alleen wat ik gezien heb, teefje van Letty jeugd winsters en winster, reu van S. Lefebvre, Foalan P'tits Loups d'Amour winner en BOB.

Off topic, wij hadden een jeugd winner/ winner/ BOB en een winster
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 30-11-2010, 19:41   #7
Puma
Ottokar lovers
 
Puma's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Amsterdam
Posts: 271
Default

Harstikke leuk om te doen, vanuit je hart met enthousiasme over de tsjech promoten!

Wij vonden het een erg leuke dag, ook Ottokar was in een goede mood, want mensen mochten hem aanhalen en hij ging uit zichzelf regelmatig snuffelen bij mensen.

Jammer, dat we Marjan op zondag niet met Tsalka en Ashmuya hebben kunnen zien.

En de rassenparade ging inderdaad erg goed met Ottokar en Yahzi, alleen waren wij (met name ik) vergeten, dat je na je rondje voorstellen nog wel in de ring dient te blijven. Ottokar en ik liepen meteen terug naar het hondendorp...
Puma jest offline   Reply With Quote
Old 30-11-2010, 19:52   #8
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

tsja , dat had mij ook kunnen gebeuren , had ik ook niet geweten , de volgende keer maar weer beter. In ieder fijn dat jullie ook een leuke middag hebben gehad.

Quote:
Originally Posted by Puma View Post
En de rassenparade ging inderdaad erg goed met Ottokar en Yahzi, alleen waren wij (met name ik) vergeten, dat je na je rondje voorstellen nog wel in de ring dient te blijven. Ottokar en ik liepen meteen terug naar het hondendorp...
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 03-12-2010, 18:46   #9
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Alle WINNERS van de WINNER gefeliciteerd .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org