Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-06-2006, 16:52   #101
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by Jolanda
Reactie op Budiansky:
En dan te bedenken dat er nog steeds mensen zijn die denken dat hun hond 'een will to please' heeft!!!?
En waarom zou een wolf blaffen? Daar komt geen reactie op! Is juist alleen maar het verraden van zijn schuilplaats!!!
Bij de hond heeft blaffen wel succes, dus gevolg: lekker gaan blaffen!!

Bert, 'fijn' (liever niet natuurlijk) dat er iets gevonden is bij Aram. Maar of dit nu echt verklaard waarom hij zo ineens van de doorknippende tak schrok, betwijfel ik een beetje. Ben benieuwd of je in de toekomst nog zoiets meemaakt, de ja of de nee?

Groetjes, Jolanda
Zoals Stefanie al schreef..............

In het geval van Aram denk ik ook haast van niet, maar vergis je niet wat pijn, (tijdens lopen een evt. toenemende pijn) met concentratievermogen KAN doen, zowel bij dieren als bij mensen.

Je weet maar nooit.........

By the way een hond heeft wel degelijk The will to please, er hoort alleen één woord achter, het is THE WILL TO PLEASE HIMSELF!!!

(Had ik ook al bij hoe motiveer ik mijn tsjech gezet )
herder jest offline   Reply With Quote
Old 01-06-2006, 18:49   #102
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default Zo'n toffe Honden????

Quote:
Originally Posted by Jolanda
Hoi Stefanie,

Ja, daar had ik even niet aan gedacht. Dat Aram ook last van 'sloomheid' had/heeft. Al was dat niet de directe aanleiding voor Bert, volgens mij, om naar de dierenarts te gaan. Het zal wel meegespeeld hebben. Maar dat maakt niet uit. Ben 'blij' dat er iets gevonden is, want dan kan je 'iets' doen en mischien helpt dat weer in zijn gedrag.

Groetjes, Jolanda
Even een stukje gekopieerd van de vorige pagina, er was geen directe aanleiding. Van dat topic was het schrikken de reden om het te schrijven...........maar juist de laatse vraag was het belangrijkste omdat er geen directe aanleiding was om aan iets medisch te denken het was de optelsom van details

Aram komt m.i. erg sloom over, van temperament is weinig sprake, hij slaapt / rust het grootste gedeelte van de dag. Is erg moeilijk te motiveren, zelfs voor worst zet hij geen stap sneller. Het lijkt erop of hem dingen ontgaan. Dit laatste zou schijn kunnen zijn omdat zo`n houding ook bij een dominante hond hoort. Alleen dat extreme schrikken hoort daar dus niet bij, als het een korte schrikreactie is kan het nog alertheid zijn, voor alertheid gaat het in dit geval te ver, het is angst in combinatie met vluchtgedrag. dit geldt bij alle drie de voorbeelden.

Herkent iemand dit gedrag als vaker voorkomend ( "normaal") bij de TSW?

Een "tennisbal" van runderhuid is hij iets mee te motiveren, voor korte duur.(ras-eigen ) maar het tempo waarmee hij hem gaat halen is ook weer traag, terwijl hij dol op runderhuid is, dat dan weer wel. Zet ik Gina en Aram 5 meter uit elkaar en ik gooi één stuk opgerold runderhuid op 1,5 mtr van Aram, dan heeft Gina hem en heeft Aram net één voorpoot opgetild

Hoe zit het met het temperament van zijn vader en broers en zussen?

Ieder zijn mening over bovenstaand
(en de rest van Aram zijn verhalen) lees ik graag.

Juist geen directe aanleiding ,vandaar dus deze eerdere vraag.

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 01-06-2006, 19:32   #103
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default Zo'n toffe honden????

Hallo Bert,

Van dat 'will to please himself' had ik ook gelezen, nadat ik het stukje schreef!
En inderdaad weet ik uit eigen ervaring (helaas met mijzelf) hoe pijn je gedrag kan beïnvloeden. Ik wist pas dat ik zo chagerijnig was geweest, nadat mijn zere voeten geen pijn meer deden m.b.v. podotherapie (zooltjes).

Ik wens je gewoon beterschap toe met Aram!!

Groetjes, Jolanda
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Old 01-06-2006, 20:26   #104
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default Zo'n toffe honden????

Quote:
Originally Posted by Jolanda
Hallo Bert,

Van dat 'will to please himself' had ik ook gelezen, nadat ik het stukje schreef!
En inderdaad weet ik uit eigen ervaring (helaas met mijzelf) hoe pijn je gedrag kan beïnvloeden. Ik wist pas dat ik zo chagerijnig was geweest, nadat mijn zere voeten geen pijn meer deden m.b.v. podotherapie (zooltjes).

Ik wens je gewoon beterschap toe met Aram!!

Groetjes, Jolanda
Dankje!, gaat helemaal goed komen hoor. Ik merkte vandaag al verbetering. Hij ging veel sneller plassen, hij heeft TWEE keer gepoept. En na één paracetamol was Aram "the leaddog" voor de eerste twee kilometer bij het hardlopen, daarna liet zijn conditie hem in de steek en moest Gina hem weer op "sleep"touw nemen Ze zitten met een kabeltje aan elkaar gekoppelt( 10-15 cm via halsbanden) en lopen nu beide rechts naast me, en dat ging vandaag erg goed, ik hoop dat het zo blijft, die conditie van Aram komt zo ook wel goed Ik doe het ook omdat hij zo wat sneller commando`s leert ( kopieergedrag) via Gina

Groetjes Bert.
herder jest offline   Reply With Quote
Old 02-06-2006, 20:58   #105
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Goh grappig dat verhaal. Als je het zo leest ben je een gevangene in je eigen huis met een hond.

Lijkt veel op het hebben van kinderen..............geen vrijheid, niet uitslapen, kosten veel meer dan 1 vliegvakantie, je moet je vakantie aanpassen, maken alles stuk enz.....


pfffff ben blij dat ik een hond heb. Lang niet zo erg als kinderen
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 03-06-2006, 11:18   #106
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Hoi Kim
Het is met KINDEREN net als met HONDEN:
Als je ze hebt kun je ze niet meer missen !!

En als je ze niet hebt, weet je niet wat je mist
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 04-06-2006, 21:54   #107
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by stefanie
Hoi Kim
Het is met KINDEREN net als met HONDEN:
Als je ze hebt kun je ze niet meer missen !!

En als je ze niet hebt, weet je niet wat je mist


hehehehehehehehehe ja die van jou zijn schatjes. Heheheheheheheheheheheheeheh
kobesen jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org