Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-05-2011, 01:09   #1
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default Een Tsjech op marktplaats

http://dieren.marktplaats.nl/honden-...wolfshond.html
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline  
Old 27-10-2011, 21:44   #2
ELISE
Yara
 
ELISE's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Berkel en Rodenrijs
Posts: 1,126
Default Tsjech op marktplaats...

En weer één http://dieren.marktplaats.nl/honden-...23photoGallery

en moet ook nog weg voor morgen....

Het schijnt te gaan om Iboss spod Dumbiera.
__________________
Elise

www.ofthevoiceofnature.nl

Last edited by ELISE; 27-10-2011 at 21:50.
ELISE jest offline  
Old 28-10-2011, 09:56   #3
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

jammer dat de eigenaar niks laat weten op wolfdog , er staat ook nog dat hij voor vrijdag (dus vandaag) weg moet.

volgens de database zou hij in belgie moeten zitten, misschen dat de belgische rasvereniging nog wat kan betekenen? Er staat wel bij dat hij gratis is.

ik hoop in ieder geval dat hij een goed plekje krijgt!
jmvdwiel jest offline  
Old 28-10-2011, 11:02   #4
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ja dat is Iboss Spod Dumbiera, die al hier is geweest om te herplaatsen en nu weer terug bij zijn baas in Belgie is.
Zie topic:http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=20730
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 28-10-2011, 18:12   #5
Puma
Ottokar lovers
 
Puma's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Amsterdam
Posts: 271
Default

Doet m'n bloed koken, de advertentie...
Puma jest offline  
Old 28-10-2011, 18:39   #6
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Ook ik ben in het verleden al bezig geweest voor deze jongen.
Mensen die interesse in hem hebben moeten zich goed realiseren dat hij geen katje is om zonder handschoenen vast te pakken.
Zijn huidige baas is hondentrainer, dus ik denk dat dit genoeg zegt.

Hij is ontzettend dominant.
Ik had hem bijna bij iemand die honden voor de NL poltie traint en dus wel wat gewend is.
Deze persoon heeft het toen niet gedaan vanwege het werk wat erin steekt met het oog op het feit dat er niet voldoende tijd over bleef om de politiehonden te trainen, en het gezin was bang ivm kleine kinderen waar hij ook tegen uit kan vliegen als hij ze slecht heeft liggen.

Ik ben niet snel iemand die negatief over een hond is, maar bij deze kandidaat vind ik dat mensen goed moeten nadenken waaraan ze beginnen.
Zijn ballen eraf zou voor mij eerste optie zijn, en ik weet dat ook anderen zo denken in zijn geval.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline  
Old 28-10-2011, 22:56   #7
annomon
Junior Member
 
annomon's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: zuidoost Friesland
Posts: 184
Default

Als ik dit zo lees, is ballen eraf slechts een druppel op een gloeiende plaat, want mijn ervaring leert: het helpt wel iets, maar echt niet zodanig dat een erg heftige hond ineens een doetje wordt. Ik denk eerlijk gezegd dat deze hond in laten slapen nog de beste optie is. Want, let wel, hij wordt GRATIS aangeboden, en je moet er toch niet aan denken dat zo'n dier in een lab komt als proefdier of erger nog, en ook nog het meest waarschijnlijk, in het illegale vechthondencircuit terecht komt ...
__________________
annomon jest offline  
Old 28-10-2011, 23:23   #8
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Ik denk dat ballen eraf in ieder geval ervoor gaat zorgen dat hij meer open gaat staan voor training, testosteron zorgt er nu eenmaal voor dat ze denken dat de wereld van hun is en dat wat nog niet van hun is dat ze dat wel kunnen krijgen.

Wat ik niet snap is dat er zoveel reuen zijn die dit moeilijke gedrag vertonen, is de tsjech misschien toch minder geschikt als 'huishond' dan de meeste mensen doen vermoeden? of heeft de tsjech een 1 op 1 relatie nodig? Moet het fokbeleid hiervoor worden aangepast? moet er een betere screening op nieuwe eigenaren? betere voorlichting door fokkers?

Euthanasie is iets wat je maar 1 keer kan doen... voor mij dus niet meteen de eerste keuze.
jmvdwiel jest offline  
Old 29-10-2011, 11:59   #9
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ik heb net iemand aan de telefoon gehad die
hondentrainer/gedragstherapeut is
en die met Bossi aan de slag wil.
Deze persoon heeft zelf ook twee TsW
op het juiste pad geholpen, en traint nu volop met hun.
Hij zou deze ochtend met de baas van Bossi
gaan bellen of hij hem op kan gaan halen.
Ik hoop zo dat hij daar terrecht komt,
dan is er nog een kans voor deze Tsjechen-reu,
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 29-10-2011, 12:21   #10
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Super dat iemand dit op zich wil nemen, duimen dat deze hond een doorstart kan maken.
Yvonne van Kessel jest offline  
Old 29-10-2011, 14:43   #11
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

wow.... super dat iemand dit op zich wil nemen.... hopelijk gaat het lukken
jmvdwiel jest offline  
Old 29-10-2011, 15:49   #12
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Geweldig al die wild west verhalen .
Maar actie vraagt om reactie , het volgende stukje komt van marktplaats .

Beschrijving

aan diegene die op de website insinueert dat ik Bossie zou laten inslapen.
ik zou nooit een hond zonder goede reden laten inslapen.
Bossie blijft bij ons tot er een goede baas is gevonden, en het is niet dat ik hem niet kan handlen hoor.
wij hebben geen problemen met Bossie. alleen door omstandigheden niet de tijd om hem te geven wat hij verdiend
mocht ik een andere indruk gegeven hebben dan spijt mij dat enorm.
hieronder wat uitleg over Bossie.

Naam: Iboss Spod dumbieraRoepnaam: BossieRas : Tsjechoslowaakse wolfhond.Geboortedatum: 02/03/2008 in SlowakijeGeslacht: Reu (niet gecastreerd)Stamboom: jaSociaal naar mensen: jaSociaal naar andere honden: meestal geen probleem, soms wat moeilijk met andere reuen. Teven vindt hij allemaal leuk.Reden van afstand doen:
De reden waarom we Bossie willen plaatsen is dat we niet voldoende tijd meer kunnen vrijmaken voor Bossie om met hem te gaan wandelen en dingen te doen. Momenteel komen jongeren uit de buurt hem soms halen om te gaan wandelen.Bossie is een zeer lieve hond, doch dient men zeer consequent een paar "leefregels" in acht te nemen voor een goede verstandhouding met hem.Hij is zindelijk in huis, doch kan het zijn dat hij eerst "markeert", maar als hij eenmaal doorheeft dat het zijn woonst betreft stopt dit.Hij is wat men noemt wat "dominant" (rastypisch), maar als je de leefregels kent is er geen vuiltje aan de lucht. Er zit dan ook nog veel wolvenbloed in zijn aderen (8 generaties)In tegenstelling tot de rastypische schichtigheid (zoals de wolf) is Bossie zeer enthousiast als hij mensen begroet.Bossie is geen hond voor mensen die dingen van hem willen afdwingen, dat staat hij niet toe. Maar wie positief wil bezig zijn met hem, die krijgt alles gedaan van hem, al mag je geen "slaafse" gehoorzaamheid verwachten.Zoals gezegd, het is een "wolfhond" en dat merk je, elke dag opnieuw.Mensen die Bossie willen adopteren dienen wel wat ervaring en geduld te hebben met honden.Bossie kan perfect aan de lijn wandelen zonder te trekken.Hij kent ook de basisbevelen zoals, zit, lig, aan de voet zitten, naar uw plaats, blijf, etc..........Mensen die in aanmerking komen, willen we wel eerst uitnodigen op gesprek, en een wandeling met Bossie, en kunnen natuurlijk altijd op onze raad rekenen achteraf.Mocht het mogelijk zijn zouden we hem graag achteraf nog eens af en toe een keer zien.

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 29-10-2011 at 15:52.
loco jest offline  
Old 29-10-2011, 20:10   #13
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

De persoon die met hem aan de slag wil, heeft een mailtje gestuurd, dat niet beantwoord wordt.
Ook vertelde hij mij dat de advertentie op marktplaats is aangepast van ‘gratis, ophalen voor 28-10’ naar een heel verhaal dat het allemaal niet zo erg is en dat ze nu opeens blijkbaar wel tijd genoeg hebben om een ander baasje te vinden.........!?
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 29-10-2011, 20:55   #14
iboss
Junior Member
 
Join Date: May 2008
Location: retie
Posts: 7
Cool

hallo iedereen,
hier wordt op het forum wel effe sterk overdreven over Bossie.
kijk, ik waarschuw liever iedereen dat hij zoals wij in België zeggen "gene simpele" is.
men zegt "dominant", maar men moet goed beseffen dat "dominantie" relatie en soortgebonden is.
Bossie is een zeer lieve sociale hond, zowel naar mensen, kinderen, als naar de meeste honden.
ik ben vandaag nog met hem naar een bevriende kennel geweest waar hij met alle honden op een vriendelijke manier kennis heeft gemaakt. zowel reuen als teven.
maar: als iemand hem met wantrouwen of met een attitude van "ik zal jou is effe temmen" bejegend, dan reageert hij ook adequaat.
als je Bossie daarentegen met liefde en vriendschap benaderd, en hem in zijn waarde laat (dat wil toch iedereen, niet?) dan heb je een fantastische vriend voor het leven.
wat betreft de GT waarover het gaat in het topic hier.
hij heeft niet gebeld, maar gemailed (denk dat hij het was). ik moet zeggen dat wanneer ik zijn "pseudoniem" lees, krijg ik al kriebels.
ik geloof al een tijd niet meer in de dominantietheoriën, zoals bewezen door David Mech.
als je Bossie benaderd met het idee dat je hem klein krijgt met dominantiehandelingen, ben je bij hem aan het verkeerde adres.
is ook logisch, we spreken hun taal niet, en we willen hen al overbluffen in "hun" taal.
Bossie heeft geleerd (slim als hij is) dat "lastig" doen er voor zorgt dat hij zijn zin krijgt.
de eerste keer dat hij weg ging begon hij na 3 dagen moeilijk te doen. dat was bij diegene die politiehonden voor de NL politie traint.
ze konden hem niet de baas omdat ze niet luisterden naar mijn raad, om niet toe te geven aan zijn aandringen. daarna gingen ze hem een wurgketting aandoen????? niet goed dus.
de tweede keer heeft hij maar 1 nachtje bij Stefanie geslapen en het was al raak. (was niet jou fout hé Stefanie ) hij had al geleerd van de vorige keer. "ik moet hier uitkijken want ze gaan mij pijn willen doen"
noemen ze leren uit ervaring, dacht ik.
heb hem telkens terug genomen zonder meer.
de 3de kwam kijken en Bossie wist al genoeg, hij zorgde ervoor dat deze mensen direct af zagen van hun plannen om hem te adopteren.
ik ben ook eerlijk geweest tegen deze mensen wat dat betreft, en zij hebben afgezien van hun plannen.
morgen komt er iemand kijken, die mij (naderhand) attent maakte op dit topic.
tegen hem heb ik ook eerlijk gezegd hoe Bossie is.
als het morgen klikt tussen hen is het goed, en anders blijft Bossie gewoon hier.
ik heb vandaag ook (wat ik noem) bedreigingen op het gastenboek van mijn website gekregen omdat ik Bossie zou laten inslapen als hij niet weg was.
dit ontken ik ten stelligste.
ik zal Bossie NOOIT euthanaseren, daarvoor hou ik teveel van hem.
en dat is net de reden waarom ik hem wil herplaatsen.
ik kan hem (door omstandigheden) niet meer geven wat hij nodig heeft, en vind het zo sneu voor hem dat hij nog maar af en toe buiten de tuin komt.
af en toe kan ik met hem nog eens gaan wandelen, en soms komen jongeren uit de buurt hem halen om mee te gaan als ze met hun hond gaan wandelen.
maar Bossie heeft meer nodig.
iemand die de tijd heeft om uren met hem de natuur in te trekken, of hem nieuwe dingen te leren en gewoon bezig is met hem.
en laat één ding duidelijk zijn: wie Bossie vriendschap geeft, krijgt dat X 10 terug van hem.
mocht er nog iemand vragen hebben? je kan mij altijd mailen op [email protected]
iboss jest offline  
Old 29-10-2011, 21:02   #15
iboss
Junior Member
 
Join Date: May 2008
Location: retie
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie View Post
De persoon die met hem aan de slag wil, heeft een mailtje gestuurd, dat niet beantwoord wordt.
Ook vertelde hij mij dat de advertentie op marktplaats is aangepast van ‘gratis, ophalen voor 28-10’ naar een heel verhaal dat het allemaal niet zo erg is en dat ze nu opeens blijkbaar wel tijd genoeg hebben om een ander baasje te vinden.........!?
heb dit mailtje ook maar net gezien.
uitleg staat in vorige reactie
had er op marktplaat bijgezet voor 28/10 om wat sneller reactie te krijgen.
er was nl een kandidaat die uiteindelijk na 7 weken geen reactie meer gaf dan " heb nog geen tijd gehad om een hok te bouwen".
al ie al geen tijd had om een hok te bouwen, hoeveel tijd had hij dan voor Bossie?
als ik de verkeerde indruk heb gegeven, dan wil ik mij daarvoor verontschuldigen.
maar iedereen (die mij niet kennen) schildert mij hier af als een boeman, terwijl ik enkel het beste met Bossie voor heb.

Last edited by iboss; 29-10-2011 at 21:20.
iboss jest offline  
Old 31-10-2011, 19:49   #16
monjoh
Junior Member
 
monjoh's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: De Meern
Posts: 17
Send a message via MSN to monjoh
Default

Wij hebben nu vijf jaar een Tjech(reu) en zijn er inmiddels achter gekomen dat het geen "huishond" is!!! Mika`s ballen zijn er ook af en we merken echt geen verschil, wat we wel hadden gehoopt omdat hij zo verschrikkelijk dominant is!!
Gisteren liepen we met 13 honden in de Soesterduinen. Mika was de leider. Godzijdank had hij een muilkorf om want het duurde niet lang voordat hij boven op een andere hond zat, en dit ging er niet zacht aan toe!!! We hebben hem daarna weer aan de riem gedaan maar zodra die ene hond bij hem in de buurt kwam, want hij liep los, was het weer raak.
Dus m.a.w. de meeste mensen weten niet waar ze aan beginnen als ze een Tjech nemen.
Toen wij Mika kregen werd hier nooit over gesproken, dat een reu verschrikkelijk dominant is! Nu komen de verhalen pas los en na mijn mening staat deze hond te dicht bij de natuur dus geen "huishond"!!!!
Dit wilde ik even kwijt.
__________________
Groetjes Monique
monjoh jest offline  
Old 31-10-2011, 21:11   #17
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by monjoh View Post
Dus m.a.w. de meeste mensen weten niet waar ze aan beginnen als ze een Tjech nemen.
Toen wij Mika kregen werd hier nooit over gesproken, dat een reu verschrikkelijk dominant is! Nu komen de verhalen pas los.
Jammer dat je dan niet eerder heb gereageerd om de dominantie van de Tsjech in b.v. deze topic's te bevestigen .
Dit topic is van dik 2 jaar geleden, http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=10410
En nog een topic van bijna 3 jaar geleden, http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=9773

Of gewoon zelf ff de moeite had genomen om een topic over dit onderwerp te openen .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 31-10-2011 at 21:22.
loco jest offline  
Old 01-11-2011, 15:38   #18
Sten
Junior Member
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 94
Default

Quote:
Originally Posted by iboss View Post
heb dit mailtje ook maar net gezien.
uitleg staat in vorige reactie
had er op marktplaat bijgezet voor 28/10 om wat sneller reactie te krijgen.
er was nl een kandidaat die uiteindelijk na 7 weken geen reactie meer gaf dan " heb nog geen tijd gehad om een hok te bouwen".
al ie al geen tijd had om een hok te bouwen, hoeveel tijd had hij dan voor Bossie?
als ik de verkeerde indruk heb gegeven, dan wil ik mij daarvoor verontschuldigen.
maar iedereen (die mij niet kennen) schildert mij hier af als een boeman, terwijl ik enkel het beste met Bossie voor heb.
Ik ken je niet maar ik vind dat je een mooi en duidelijk verhaal hebt.
Sten jest offline  
Old 03-11-2011, 07:49   #19
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Quote:
Originally Posted by monjoh View Post
Wij hebben nu vijf jaar een Tjech(reu) en zijn er inmiddels achter gekomen dat het geen "huishond" is!!! Mika`s ballen zijn er ook af en we merken echt geen verschil, wat we wel hadden gehoopt omdat hij zo verschrikkelijk dominant is!!
Gisteren liepen we met 13 honden in de Soesterduinen. Mika was de leider. Godzijdank had hij een muilkorf om want het duurde niet lang voordat hij boven op een andere hond zat, en dit ging er niet zacht aan toe!!! We hebben hem daarna weer aan de riem gedaan maar zodra die ene hond bij hem in de buurt kwam, want hij liep los, was het weer raak.
Dus m.a.w. de meeste mensen weten niet waar ze aan beginnen als ze een Tjech nemen.
Toen wij Mika kregen werd hier nooit over gesproken, dat een reu verschrikkelijk dominant is! Nu komen de verhalen pas los en na mijn mening staat deze hond te dicht bij de natuur dus geen "huishond"!!!!
Dit wilde ik even kwijt.

Ik kan dit verhaal alleen maar onderbouwen. Wij informeren de eventuele gegadigden voor een pup ook over het feit, dat een Tsjech GEEN gewone huishond is. Helaas zijn er mensen die "fokken" met Tsjechen het daar niet mee eens, want zij vinden het wel een huishond. Wij proberen in ieder geval zo goed als mogelijk de mensen te informeren, die een Tsjech willen aanschaffen. Ik zeg niet, dat je het altijd goed kan inschatten. Maar geen enkele fokker moet erop zitten te wachten, dat de dieren in een asiel of weer herplaatst moet worden door vaak verkeerde voorlichting. Laten we dat zoveel als mogelijk zien te voorkomen. Het is niet bevordelijk voor de karaktervorming van een Tsjech.

Groetjes
Andreas
__________________
www.wolvenkennel.nl

allesandro jest offline  
Old 03-11-2011, 17:31   #20
Barbara S
Junior Member
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 37
Default

Ik hoop dat je snel een goed huisje vindt voor Bossie.

Ik moet eerlijk zeggen dat ook ik de reacties op herplaatsers soms erg heftig vindt. Ik heb een paar jaar geleden ook een wolfje opgevangen. Er is hier op het forum toen een heel vreemd verhaal geplaatst waar niets van klopte. Ik wist hier niets van, ook over inslapen en dat soort dingen. het is inderdaad heel vreemd gelopen toen, ze is gelukkig super terecht gekomen, en ben daardoor ook weer erg dankbaar want die hond heeft in de paar dagen dat ik haar mocht opvangen heel veel voor mij betekend.
Vandaar dat ik hier nog steeds zwerf en me ook dit jaar heb aangemeld omdat wij in de toekomst zelf erg graag een teef zouden willen.

Nog mensen voor Bossie geweest die je wel een goed gevoel gaven?
Barbara S jest offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org