Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-02-2008, 22:07   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default over de twee tsjechen die een nieu tehuis zochten

Wel heel bijzonder dat hier niet gemeld wordt dat de 2 tsjechen die een nieuw tehuis zochten (forum topic: http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=7246 ) inmiddels beide herplaatst zijn.

Op verzoek heb ik deze honden destijds op de herplaatslijst gezet. En aangezien er in het forum topic over deze honden een hele discussie ontstond die niets met de herplaatsing van deze honden te maken had werd dit topic gesloten.

Via anderen werd ik er op atent gemaakt dat er op het wolfhonden online forum (http://www.wolfhonden-online.nl/foru...9225cdd024d607) over deze honden gesproken werd en dat ze beiden inmiddels herplaatst zijn.

Heel fijn dat voor beide honden nu een oplossing gevonden is.
Maar wel jammer dat dit hier niet gewoon gemeld is.

Gezien de berichten op het andere forum zal ik ook maar zo vrij zijn, om ze hier van de herplaatserslijst te halen.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Old 07-02-2008, 00:48   #2
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Mijke,

Hier wil ik even op antwoorden.

De beide honden zijn nog NIET geplaatst. En daarom zou ik je willen verzoeken om ze nog op de herplaatsingslijst te laten staan.

Inderdaad is er een hele commotie ontstaan hieromtrent en het laatste nieuws is, dat ze allebei 2 x bij een gezin geplaatst zijn op PROEF.

Helaas is het beide keren niets geworden omdat de reu een te dominante rol ging spelen.

Nu is uiteindelijk een beslissing genomen, die geheel tegen onze oorspronkelijke gedachte ingaat, dat de teef eveneens voorlopig op PROEF, alleen geplaatst wordt om te kijken hoe dat gaat. Het kan heel goed zijn, dat ook dit weer misgaat.

De reu zou dan toch weer terug gaan naar zijn oorspronkelijke eigenaar maar wanneer dat wordt, weten we ook nog niet zeker.

Dus omdat alles nog heel onzeker is en anderen op Wolfhonden online het wereldkundig hebben gemaakt dat ze geplaatst zijn, hebben wij zelf hier nog geen bevestiging over gegeven en dat doen wij nu ook nog niet.

Alles staat nog op losse schroeven.

Het zijn tot dusver nog steeds herplaatsers,

Bedankt als je ze alsnog op de lijst zet,

Letty
Koos jest offline  
Old 10-02-2008, 22:36   #3
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hoi Mijke,

jij was er niet toen bovenstaande speelde. Maar heb je dat topic gelezen? Ik snap waarom men nu niet zo snel meer iets op het forum plaatst, aangezien er niet op een normale manier op gereageerd kan worden.

Buiten het feit dat ze NOG niet herplaatst zijn, is het de laatste tijd niet zo'n goed idee om dit soort dingen op wolfdog te zetten, ........helaas.... (gezien de reacties).

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 25-02-2008, 22:29   #4
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

http://www.wolfhonden-online.nl/foru...pic.php?t=2838

Geen reclame maar wel meer informatie betreffende deze honden, zodat je als toekomstig eigenaar misschien weet wat je te wachten staat bij 1 van deze 2 herplaatsers.

Groet,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 25-02-2008, 22:45   #5
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Hoi Mijke,

jij was er niet toen bovenstaande speelde. Maar heb je dat topic gelezen? Ik snap waarom men nu niet zo snel meer iets op het forum plaatst, aangezien er niet op een normale manier op gereageerd kan worden.

Buiten het feit dat ze NOG niet herplaatst zijn, is het de laatste tijd niet zo'n goed idee om dit soort dingen op wolfdog te zetten, ........helaas.... (gezien de reacties).

Groetjes Kim
Hoi Kim,

Doe nou niet alsof dat aan andere forumleden ligt dan Letty zelf he!
Er werd het woord gezanik genoemd en toen pas werd het hommeles in het topic.

Beetje de vermoorde onschuld gaan zitten spelen zeg...
je kunt het gewoon nalezen want het staat nog steeds op het forum: http://www.wolfdog.org/forum/showthr...ighlight=nirak

En lees dan meteen even het topic op wolfhondenonline over deze honden, dan besef je meteen dat dit achterafgezien niet echt gezanik was.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 25-02-2008, 23:37   #6
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Hoi Kim,

Doe nou niet alsof dat aan andere forumleden ligt dan Letty zelf he!
Er werd het woord gezanik genoemd en toen pas werd het hommeles in het topic.

Beetje de vermoorde onschuld gaan zitten spelen zeg...
je kunt het gewoon nalezen want het staat nog steeds op het forum: http://www.wolfdog.org/forum/showthr...ighlight=nirak

En lees dan meteen even het topic op wolfhondenonline over deze honden, dan besef je meteen dat dit achterafgezien niet echt gezanik was.
In mijn ogen hebben jullie alleen "gezanikt" over het feit dat ze in jullie ogen best apart herplaatst konden worden. En achteraf gezien had Letty idd gelijk evenals de baas van deze 2 honden.

Graag dus even lezen wat jezelf hebt geschreven, over vermoorde onschuld gesproken.
Ik geloof dat jij mij verwisseld met Letty, dus laat die kracttermen over vermoorde onschuld aub voor je. Ik heb geen enkele keer het woord "gezanik" hier op het forum geplaatst. Nogmaals ik heet Kim en geen Letty.

En in mijn berichtje aan Mijke heb ik het ook niet over het ONtopic discusieren! Maar over de OFFtopic "shit" die erop staat. En dat dat de reden KAN zijn, dat er GEEN update staat hier op wolfdog over deze honden.
En dat vind ik niet gek, en ik hoop ook dat Letty niet meer reageert en de eer aan zichzelf houd.

Groetjes KIM
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 25-02-2008, 23:45   #7
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
In mijn ogen hebben jullie alleen "gezanikt" over het feit dat ze in jullie ogen best apart herplaatst konden worden. En achteraf gezien had Letty idd gelijk evenals de baas van deze 2 honden.

Graag dus even lezen wat jezelf hebt geschreven, over vermoorde onschuld gesproken.
Ik geloof dat jij mij verwisseld met Letty, dus laat die kracttermen over vermoorde onschuld aub voor je. Ik heb geen enkele keer het woord "gezanik" hier op het forum geplaatst. Nogmaals ik heet Kim en geen Letty.

En in mijn berichtje aan Mijke heb ik het ook niet over het ONtopic discusieren! Maar over de OFFtopic "shit" die erop staat. En dat dat de reden KAN zijn, dat er GEEN update staat hier op wolfdog over deze honden.
En dat vind ik niet gek, en ik hoop ook dat Letty niet meer reageert en de eer aan zichzelf houd.

Groetjes KIM
Misschien dat je bericht 41 even moet lezen in het topic:
Quote:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook een hoop gezeur vind.
Fijne avond KIM!
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 25-02-2008, 23:54   #8
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Staat idd netjes tussen haakjes (offtopic). Daarna was het hele berichtje weer ontopic.

Na berichtje van Mijke, had het afgelopen moeten zijn in deze discussie. Liefst een slot op het topic en das niet gebeurd.
Toen kwam de geweldige welles nietes discussie van Patty en Richard.

Dat keur ik ABSOLUUT af! Van beide!!!

Ik denk, maar ja wie ben ik........dat de reden dat Letty zo fel reageerde, niet zozeer te maken had met het feit dat er meningen werden gegeven, maar meer met het feit fat het de zoveelste keer ontaarde in een discussie waarbij haar mening en ervaring met die honden in twijfel werden getrokken. Gezien de geschiedenis van het hele discusieren hier op wolfdog (daar ben ik ook schuld aan) is ze gewoon uit haar fel geknapt.

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE en das erg???
verder discusieren over een woord "gezanik" en het daarop volgende woord "a-sociaal" in dit topic vind ik niet nodig. Wat jij Barry?
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 26-02-2008, 00:15   #9
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Staat idd netjes tussen haakjes (offtopic). Daarna was het hele berichtje weer ontopic.

Na berichtje van Mijke, had het afgelopen moeten zijn in deze discussie. Liefst een slot op het topic en das niet gebeurd.
Toen kwam de geweldige welles nietes discussie van Patty en Richard.

Dat keur ik ABSOLUUT af! Van beide!!!

Ik denk, maar ja wie ben ik........dat de reden dat Letty zo fel reageerde, niet zozeer te maken had met het feit dat er meningen werden gegeven, maar meer met het feit fat het de zoveelste keer ontaarde in een discussie waarbij haar mening en ervaring met die honden in twijfel werden getrokken. Gezien de geschiedenis van het hele discusieren hier op wolfdog (daar ben ik ook schuld aan) is ze gewoon uit haar fel geknapt.

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE en das erg???
verder discusieren over een woord "gezanik" en het daarop volgende woord "a-sociaal" in dit topic vind ik niet nodig. Wat jij Barry?
Kim,

Je hebt natuurlijk deels gelijk evenals dat ik vind dat ik ook deels gelijk heb.

Waar Letty alleen mee schermt in het topic, is haar jarenlange ervaring met wolfhonden alsof iedereen maar wat raak lult op dit forum en geen idee heeft waarover hij/zij praat. Blijkbaar heeft zij met haar jarenlange ervaring op wolfhondengebied helaas niet kunnen voorkomen wat uiteindelijk gebeurde, en dat is dat de honden zonder succ6 zijn herplaatst en weer van hot naar her zijn versleept.

Disputabel is het feit of ze alleen kunnen worden geplaatst maar er word op voorhand wel gezegd dat de honden in huiselijke kring zijn opgevoed en met kinderen.

Als achteraf blijkt dat de reu aggresief is en de teef angstig is (zonder sterke reu) vind ik het een behoorlijke inschattingsfout van diegene die de honden herplaatst om ze mee te geven aan 2 on-ervaren eigenaren. Dat zou iemand met meer dan 30 jaar ervaring toch niet moeten overkomen lijkt mij... en zeker niet nadat andersmans kennis als gezanik word afgedaan.

Iemand met wat meer TSW ervaring had wellicht 1 van beide een goed huis kunnen bieden.

Maargoed.... het zal wel aan mij liggen, want ik ben blijkbaar gekke Henkie...

Ik vind het persoonlijk een grove inschattingsfout, maar ben achteraf blij dat iedereen er zonder kleerscheuren van af is gekomen. Het had namelijk veel erger kunnen aflopen. (kijk even naar het topic kaakkracht van de TSW waar per-ongeluk iemands vingertop word afgebeten).

Ik had er niet aan moeten denken dat een kind door 1 van deze twee per-ongeluk in het hoofd gebeten was...
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 26-02-2008, 00:27   #10
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Hoi Barry,

nee je bent gekke henkie niet, maar gekke Barry.

Wij zijn het samen eens, dat het idd niet handig is geweest om ze bij onervaren mensen te plaatsen.
Maar omdat de honden bij Koos en Letty totaal geen problemen hebben gegeven, zijn ze bij deze mensen geplaatst. Hadden de honden bij Koos en Let problemen veroorzaakt, hadden ze ze zeker niet bij mensen zonder ervaring met Tsjechen geplaatst.

Maar zo onervaren waren die mensen niet. Zij hebben Husky's gehad. Dat zijn ook niet de makkelijkste honden.
Nirak heeft niemand gebeten. Hij heeft gegromt. Het nieuwe vrouwtje wilde het risico niet nemen omdat zij 2 maanden geleden door een ander ras was gebeten.
Denzel is erger geweest bij de keurmeester. Die heeft na 2 keer grommen de keurmeester gegrepen. Dit omdat de keurmeester hem provoseerde met het kijken naar het gebit. Angstbijten. Denzel hapte naar lucht gelukkig. Maar ik vertrouw Denzel prima in de buurt van Niels, mijn buurjongetje. Maar ik blijf er wel bij. Het is en blijft een hond.

Oja Nirak en Janka zijn wel kinderen gewend. De vriendin van zijn baas had een kind. Die was 4 jaar. Kwam ik ook net achter.

groetjes Kim

PS ja we hebben allebij deels gelijk en ook weer deels ongelijk, as always. No hard feelings.
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 26-02-2008, 00:46   #11
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
Hoi Barry,

nee je bent gekke henkie niet, maar gekke Barry.

Wij zijn het samen eens, dat het idd niet handig is geweest om ze bij onervaren mensen te plaatsen.
Maar omdat de honden bij Koos en Letty totaal geen problemen hebben gegeven, zijn ze bij deze mensen geplaatst. Hadden de honden bij Koos en Let problemen veroorzaakt, hadden ze ze zeker niet bij mensen zonder ervaring met Tsjechen geplaatst.

Maar zo onervaren waren die mensen niet. Zij hebben Husky's gehad. Dat zijn ook niet de makkelijkste honden.
Nirak heeft niemand gebeten. Hij heeft gegromt. Het nieuwe vrouwtje wilde het risico niet nemen omdat zij 2 maanden geleden door een ander ras was gebeten.
Denzel is erger geweest bij de keurmeester. Die heeft na 2 keer grommen de keurmeester gegrepen. Dit omdat de keurmeester hem provoseerde met het kijken naar het gebit. Angstbijten. Denzel hapte naar lucht gelukkig. Maar ik vertrouw Denzel prima in de buurt van Niels, mijn buurjongetje. Maar ik blijf er wel bij. Het is en blijft een hond.

Oja Nirak en Janka zijn wel kinderen gewend. De vriendin van zijn baas had een kind. Die was 4 jaar. Kwam ik ook net achter.

groetjes Kim

PS ja we hebben allebij deels gelijk en ook weer deels ongelijk, as always. No hard feelings.
hehehe.. Kim...

Ik heb helemaal geen hard feelings richting jou... en al zeker niet omdat jij iemand bent die haar hart laat spreken en jij niet iemand bent die een blad voor de mond neemt. (voor niemand niet)..

Echter zijn deze twee honden 2 probleemgevallen die je niet zomaar aan iedereen kan meegeven. En ik blijf her-halen dat als je zoveeeeeel ervaring hebt met wolfhonden je dit kunt merken door de hond te "lezen".

Dan hoeft een hond niet een bepaald gedrag te vertonen tijdens het verblijf, maar dat houd gewoon in dat je eens een uurtje of twee uittrekt om de honden apart te leren kennen om te kijken hoe hij/zij in elkaar steekt. Iemand met ervaring kan zich dan al een heel goed idee vormen over de hond en bij wat voor mensen de hond geplaatst zou moeten worden.

Dat kan zelfs ik, en ik vermoed jij ook zonder 30 jaar ervaring op "wolf"hondengebied.

Groet,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 26-02-2008, 00:57   #12
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

hmmmm blijkbaar kan ik dat misschien niet, want ik heb met beide prima op kunnen schieten. Ook apart.

Ik vind Nirak een geweldige reu, heb aardig wat likjes gehad. Ook ik had niet gedacht dat het zo zou gaan. Maar denk dat als Nirak en Janka bij mij hadden gezeten. Hetzelfde was gebeurd, maar ik schrik niet terug van grommen. Zeker niet als ik weet dat ik tever was gegaan. En had de honden gehouden en lekker laten wennen ipv na 1 dag weer terug brengen.
Maarja ik ben dan ook niet 2 maanden geleden gebeten en heb dan ook geen angst en weet hoe een hond kan reageren in vreemde situaties.

Heb ik geen ervaring voor nodig, alleen gezond boerenverstand.

Graag zou ik ze zelf willen hebben, ja zelfs nu nog. Want ik weet dat ik er doorheen kan prikken met de nodige gewenningstijd en geduld. Helaas zitten hier 2 reuen, waardoor ik ze niet hier kan hebben.

groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 26-02-2008, 01:26   #13
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by kobesen View Post
hmmmm blijkbaar kan ik dat misschien niet, want ik heb met beide prima op kunnen schieten. Ook apart.

Ik vind Nirak een geweldige reu, heb aardig wat likjes gehad. Ook ik had niet gedacht dat het zo zou gaan. Maar denk dat als Nirak en Janka bij mij hadden gezeten. Hetzelfde was gebeurd, maar ik schrik niet terug van grommen. Zeker niet als ik weet dat ik tever was gegaan. En had de honden gehouden en lekker laten wennen ipv na 1 dag weer terug brengen.
Maarja ik ben dan ook niet 2 maanden geleden gebeten en heb dan ook geen angst en weet hoe een hond kan reageren in vreemde situaties.

Heb ik geen ervaring voor nodig, alleen gezond boerenverstand.

Graag zou ik ze zelf willen hebben, ja zelfs nu nog. Want ik weet dat ik er doorheen kan prikken met de nodige gewenningstijd en geduld. Helaas zitten hier 2 reuen, waardoor ik ze niet hier kan hebben.

groetjes Kim
Hoi Kim,

heb je de honden apart gehad dan?
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 26-02-2008, 01:28   #14
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Oeps... had het niet gelzen dat je ze apart hebt gehad.
Dan is het antwoord nee... je kan het het blijkbaar niet.

niet boos worden he.. maandag is al voorbij.. *lol*!

Groet,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 26-02-2008, 09:20   #15
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Oeps... had het niet gelzen dat je ze apart hebt gehad.
Dan is het antwoord nee... je kan het het blijkbaar niet.

niet boos worden he.. maandag is al voorbij.. *lol*!

Groet,
Barry
verrek het was gister maandag. Helemaal niet door gehad. Komt ooit nog wel goed met me .

Maar ja heb ze samen gehad en heb nirak apart gehad. Janka niet.
Samen tussen kerst en oud en nieuw, en Nirak was 2 weken geleden alleen, omdat Janka bij die nieuwe mensen zat.

Ze waren erg Happy, Janka wat teruggetrokken want ze kende me nog niet goed. Ik kan me haast niet geloven dat ik die kwispelende staarten en dat gespring en gelebber verkeerd gelezen heb.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 02-03-2008, 09:36   #16
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Mijke,

De herplaatsers mogen volgens mij worden verwijderd.
Ze verblijven weer bij de huidige eigenaar.
Hieronder een paar foto's van gisterenavond die de eigenaar heeft ingestuurd om te laten zien dat ze het prima naar hun zin hebben in huiselijke kring, en het weer helemaal toppie met ze gaat!





__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 02-03-2008, 10:01   #17
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Beetje Jan des Bouvrie-achtig hè?
herder jest offline  
Old 02-03-2008, 15:47   #18
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Van Letty kreeg ik ook al het bericht dat de honden van de herplaatslijst verwijderd konden worden.
Fijn dat er nu een definitieve oplossing voor de doggy's is gevonden.
Hierbij kan dit topic dus gesloten worden.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org