Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-07-2009, 17:47   #1
Cardhu
Junior Member
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 49
Default op vakantie met je TSW

Wie neemt zijn hond overal mee ?
Zijn er vakanties die spijtig genoeg slecht verliepen door de hond(en) en andere dat heel goed verliepen ? Hebben jullie het hondenpension geprobeert ?

Over ik en mijne Cardhu:
Probeer hem overal mee naartoe te nemen, als ik van zuid-frankrijk naar belgie ga (bij mijn ouders) neem ik hem mee. Dit verloopt goed maar er zijn toch nadelen bij. cardhu wilt niet alleen blijven in een huis waar hij niet woont, dus met de ouders gezellig gaan eten, een park of wat dan ook gaan bezoeken gaat dan ook niet echt...

Als ik in spanje ging bij mijn grootouders (83 jaar oud), lieten we hem 1 weekje in pension, met buitenpark en andere hond bij van het andere geslacht.
De eerste keren verliep dit heel goed, maar de laatste keer was hij alleen in een park omdat er niet genoeg teefjes waren en hij heeft dan een nacht midden in de week alles afgebroken tot het dak van het binnenkot aan toe. Die vrouw (redelijk jong , in de 20) vertelde me toen dat cardhu agressief was enzo, terwijl cardhu nog nooit agressief is geweest in ons bijzijn !! Ben eigenlijk zeker dat ze dit heeft uitgelokt...

Nu dat cardhu wat volwassener is zou ik graag een nieuwe poging doen, maar wel in een ander pension (ken 1 waar ze de tsw goed kennen en waar ze veel aandacht krijgen), maar het is wel een stuk verder rijden.


Ben benieuw naar jullei vakantie-avonturen
Cardhu jest offline   Reply With Quote
Old 17-07-2009, 23:40   #2
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

Mijn honden gaan bijna overal mee naar toe

proefje in het pension was geen succes en dat was nog maar 2 daagjes alleen overdag... subtiel werd er vertelt dat ze eigenlijk niet meer welkom waren en dat Barry de hele dag had zitten huilen/blaffen en daarmee alle honden uit het pension over de zeik had gekregen

Mijn honden kunnen goed in de auto zitten en dus als ze even niet ergens mee naar binnen kunnen dan blijven ze in de auto (met ventilator en kennel en haakje om buitendeur open te kunnen zetten, en in de zomer gewoon met wagenwijd open deuren)

Vorig jaar een weekendje met alle hondjes (3 van mij en 2 van een vriendin) met sleurhut (ideaal.... ) op de camping bij la roche (http://www.ardennecamping.be/) gestaan dit ging er goed en je kan daar natuurlijk lekker wandelen.

Als ik in het najaar naar spanje ga dan gaan ze dus ook gewoon mee.... stukje rijden is geen probleem voor mijn hondjes.

wat mij betreft gaan ze overal mee naar toe
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Old 18-07-2009, 12:20   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Mijn TsW gaat vanaf dat ze heel jonge pup was nagenoeg altijd mee op vakantie zie ook dit verhaal: http://www.wolfdog.org/nld/articles/839.html

Auto rijden vindt ze helemaal toppie en aan reizen met openbaar vervoer is ze ook vanaf jongsaf aan gewend. (speciaal daarvoor hebben we haar ook aan een muilkorf gewend, omdat dit in veel landen verplicht is tijdens reizen)

Merendeels overnachten wij op campings (waar zij aan een ketting ligt, zodat ze niet kan ontsnappen door riemen door te bijten!) en soms in pensions.
Verder gaat ze in vakanties in verschillende landen overal gewoon mee naar toe (in restaurant ligt ze rustig onder tafel).
Als ze ergens niet mee naar binnen kan/mag (zoals museum of opgraving) leggen we haar aan een ketting met een bak water in de schaduw. We geven dan aan de ingang ons 06 nr. door voor het geval ze gaat huilen/schreeuwen (maar gelukkig zijn we nog nooit gebeld!)

Daarnaast heeft is ze ook enkele keren in een "wolfhond bestendig" pension geweest, waar ze ook ervaring hadden met wat "lastiger" honden.
In Nederland ging ze dan samen met onze andere teef, maar in het buitenland was ze soms voor een nachtje alleen. En gelukkig heeft dit nooit problemen gegeven

Wellicht kun je eerst ook eens een pension proberen dat ervaring heeft met wolfhonden. En je kunt natuurlijk ook contact opnemen met Stefanie! Zij heeft zelf TsW's en heeft ook regelmatig mogelijkheden voor een logeerhond.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 18-07-2009, 17:44   #4
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Ik heb 1 vakantie gehad zonder hond dat doet Rene me nooooooooooooooooooit meer aan .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 18-07-2009, 19:13   #5
Cardhu
Junior Member
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 49
Default

Ja cardhu kan meestal ook overal naartoe mee, maar op sommige plaatsen mogen ze gewoon niet mee, sommige restaurants aanvaarden geen honden, een pretpark ofzo bezoeken gaat ook niet met je hond bij.

En als ik naar spanje ga neem ik hem express niet mee omdat ik hem niet wil opleggen aan mijn grootouders, die zijn daar te oud voor. Hij kan ze omverlopen of erger nog van het 4de verdiep springen ofzow...

En camperen kan heel leuk zijn met een hond, maar bv een strandvakantie / rustvakantie is toch niet ideaal met de hond erbij.

Vind wel dat hij erg verkalmd is, vroeger kon hij niet alleen blijven, nu kan hij al gemakkelijk thuis blijven. Mischien is hij nu kalm en zeker genoeg om een weekje in een goed hondenpension te blijven...
Cardhu jest offline   Reply With Quote
Old 18-07-2009, 22:33   #6
jmvdwiel
Senior Member
 
jmvdwiel's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,061
Default

ach.. je kan altijd blijven dromen
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org