Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-11-2007, 17:51   #1
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default twh en swh en hybride in nood

hallo,
enkele dagen geleden heb ik van Anette Bruck vernomen dat er een teef TWH en teef SWH en hybride naar een asiel (S.P.A. La Louvière B.) moeten. (zou vandaag gebeuren) Vorige eigenaar had ze eerst naar pension gebracht, nooit meer opgehaald en is met noorderzon vertrokken.
Ze zijn niet in Belgie,Nederland of Tjsechie geboren. Er is geen stamboom. Het chipnr van de swh = 985120023378776 en ° 31/12/2004.

Deze honden moeten dringend onderdak krijgen want ze zouden al drie maanden in het pension verblijven waar ze "het kot afbreken" .

Gelieve of het asiel in La Louvière te raadplegen of contact te leggen via [email protected].

Het is echt wel dringend.

groeten
Patrick Cools
CSW Belgium
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 01-12-2007, 02:07   #2
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hartststikke fijn dat Patrick het ook al hier plaatste
Er is inmiddels een prima samenwerkingsverband tussen Belgische en Nederlandse SWH en TsW mensen die zich bekommeren om het lot van deze drie honden

De zogenaamde hybride reu blijkt inmiddels volgens de gezondheidspapieren ook een SWH te zijn. Maar alles over de verdere achtergrond van deze honden is even duister.
En de eigenaar die ze gewoon in een hondenpension achterliet en nooit terug kwam is onbereikbaar op alle adres en tel gegevens die te achterhalen zijn.

De SWH en TSW teef hebben vreemd genoeg de zelfde geboortedatum 31-12- 2004 en hebben franse chip nummers (van pas bij een veterinair onderzoek ver na hun geboorte). Nader onderzoek heeft tot nu toe niets opgeleverd.
Waarschijnlijk hebben alle drie de dieren ook geen echte stamboom.

De Belgische SWH club gaat de twee teefjes ophalen en ze tijdelijk in een gastgezin plaatsen
De twee teefjes zijn heel vriendelijk naar bezoekers, maar duidelijk heel onthutst en onder de indruk door alles wat ze overkomen is. (ze zijn echter niet super gestresst en accepteerden zelfs kaas van de bezoekers)

De oudere reu vertoont zeer angstig en getraumatiseerd gedrag
En aangezien hij eerst geclassificeerd werd als hybride zal hij naar alle waarschijnlijkheid euthanaseert worden.

Maar wie o wie, kan een van deze (nog relatief jonge) wolfhonden teefjes eventueel nog een fijn, goed echt “Thuis” bieden waar ze oud mogen worden?????

Deze dames waren ook ooit vrolijke puppies die vol vertrouwen naar een nieuwe eigenaar gingen…
En zij kunnen er ook niets aan doen dat hun %$#*&^%%$# eigenaar ze zo maar ineens ergens achterliet en nooit mer ophaalde…. (waar overigens ook best een intriest verhaal achter kan zitten… want geen een normaal weldenkend mens doet zoiets zo maar)
Wil je eerst nog wat meer info? Neem dan even persoonlijk contact met mij op: [email protected] of met Katrien Goossens: [email protected]

Hieronder nog en link naar de twee foto’s van de dames;
http://www.de-ursidae-stee.com/saarl...orum/anouk.jpg

http://www.de-ursidae-stee.com/saarl...%20%281%29.jpg

Als iemand de foto's via deze link nog in dit forum zou kunnen plaatsen zou ik dat zeer op prijs stellen )))))))))))))
Aangezien ik momenteel tijdelijk via een andere comp werk, is het mij als moderator zelfs niet mogelijk om links zichtbaar te plaatsen ((((
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 01-12-2007, 11:04   #3
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default








Groeten,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 02-12-2007, 15:32   #4
of_Mercedes_Dream
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Location: Kontich, near Antwerp
Posts: 460
Default

Hallo,
Ik heb vernomen dat sinds gisteren alle drie wolfhonden opgehaald zijn in het asiel door het opvangcentrum "association pas-ci-bete" in Bretagne.
Deze mensen hebben verstand van wolfhonden en ofwel blijven ze daar ofwel zoekt men in alle rust naar een geschikte eigenaar.
Ze zijn in elk geval verlost van euthanasie of mishandeling.
OEF zou ik zeggen.
Patrick Cools
CSW Belgium
of_Mercedes_Dream jest offline   Reply With Quote
Old 02-12-2007, 21:21   #5
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ik kan zo vreselijk boos worden van dit soort onmenselijke acties!

Dit soort mensen zou je moeten ophangen. Zoals ze in de middeleeuwen deden!

Ik hoop dat de honden goed terecht komen! Dit hebben ze verdiend! Vreselijk te horen dat de reu erg getraumatiseerd is.
Vraag me af of er mensen zijn die ook zo met hun kinderen omgaan. Ze naar de crech brengen en nooit meer ophalen. Nee tuurlijk niet. Maar ja natuurlijk kun je een kind en een hond niet vergelijken (sarcartisch bedoeld)??!!

Bah bah bah!


Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 02-12-2007, 21:28   #6
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by of_Mercedes_Dream View Post
Hallo,
Ik heb vernomen dat sinds gisteren alle drie wolfhonden opgehaald zijn in het asiel door het opvangcentrum "association pas-ci-bete" in Bretagne.
Deze mensen hebben verstand van wolfhonden en ofwel blijven ze daar ofwel zoekt men in alle rust naar een geschikte eigenaar.
Ze zijn in elk geval verlost van euthanasie of mishandeling.
OEF zou ik zeggen.
Patrick Cools
CSW Belgium


OEF!!!!



(Goed werk!!)
herder jest offline   Reply With Quote
Old 03-12-2007, 08:52   #7
allesandro
wolfman
 
allesandro's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: annerveenschekanaal
Posts: 178
Default

Eindelijk een keer goed bericht voor die arme dieren




groetjes
Andreas
allesandro jest offline   Reply With Quote
Old 03-12-2007, 16:06   #8
donkamatz
Junior Member
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 20
Default

Jammer genoeg klopt deze informatie niet.
Wij (de Belgische Saarlooswolfhonden Vereniging) zijn ook bezig met deze zaak en toen ik die mail kreeg dacht ik ook, oef gelukkig.
Het blijkt alleen niet waar te zijn. Namiddag kregen wij een bericht dat de honden nog steeds in het asiel zitten en wanneer ze vandaag niet opgehaald worden, zullen ze morgenvroeg om 9u geëthanaseerd worden.
Wij gaan nu dadelijk naar het asiel vertrekken om de honden op te halen.
Ik houd jullie op de hoogte

Katrien
donkamatz jest offline   Reply With Quote
Old 03-12-2007, 16:16   #9
robritt
Junior Member
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 20
Default

Ja het was wel effe paniek toen ik om 13h30 telefoon kreeg, daar sta je dan, direct mijn man opgebeld op zijn werk en hij is dan naar huis gekomen dan Katrien opgepikt en richting asiel, hopelijk komen ze nog op tijd want het asiel sluit op 16h45 en het blijft geen minuut langer open zeiden ze aan de telefoon.

groetjes

Kathleen
robritt jest offline   Reply With Quote
Old 03-12-2007, 16:41   #10
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Jammer dat zo'n super positief bericht niet helemaal waar blijkt te zijn. Maar wellicht speelt met de communicatie stoornissen rond deze honden, ook nog eens de taal bariere mee.

Het is echt fantastische dat Kathleen en Katrien vandaag nog echt alles op alles zetten, om alle drie de honden nog voor 15.45 proberen op te halen (waarbij ze ook nog eens een fors bedrag per hond moeten betalen).
Hulde aan dit soort mensen die alles proberen om 3 honden te redden!

En laten we vooropig maar dus duimen dat het allemaal lukt!

groetjes Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 03-12-2007, 16:55   #11
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Jammer dat zo'n super positief bericht niet helemaal waar blijkt te zijn. Maar wellicht speelt met de communicatie stoornissen rond deze honden, ook nog eens de taal bariere mee.

Het is echt fantastische dat Kathleen en Katrien vandaag nog echt alles op alles zetten, om alle drie de honden nog voor 15.45 proberen op te halen (waarbij ze ook nog eens een fors bedrag per hond moeten betalen).
Hulde aan dit soort mensen die alles proberen om 3 honden te redden!

En laten we vooropig maar dus duimen dat het allemaal lukt!

groetjes Mijke
Inderdaad erg jammer dat het niet klopt

Ik ben er wel voorstander van om een kleine inzamelingsactie op het forum te houden als het ze lukt om de honden alle drie mee te krijgen.

Zo kunnen we Kathleen en Katrien een beetje ondersteunen!!

Ik hoop straks te lezen dat ze alle drie in veiligheid zijn. Als er nog hulp nodig is dan laat maar weten.

Groetjes,

Bert & Gitta
herder jest offline   Reply With Quote
Old 03-12-2007, 19:59   #12
robritt
Junior Member
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 20
Lightbulb

Chris heeft net gebeld, de twee teefjes zitten in de auto en ze zijn met hen op weg naar een pension, daar staat een dierenarts op hen te wachten en daar zijn ze welkom tot ze kunnen overgebracht worden naar Frankrijk

Bij de reu konden ze in de kennel komen en hij at uit hun hand maar ze konden hem niet aangelijnd krijgen, telken als hij een lijn zag ging hij achteruit en liet hij zijn tanden zien. Ze hebben met het asiel onderhandelt en hij mag tot zaterdag daar blijven mits bijbetaling. Hoe we hem naar Frankrijk krijgen moet nog bekeken worden.

Wij zijn heel blij dat jullie allemaal financieel willen helpen, het rekening nummer is van Belgie, zal morgen effe kijken voor de nummers voor een buitenlandse betaling

geef als mededeling ADESS dan weten we waar het voor is

735-0041238-01

alvast bedankt voor jullie hulp

groetjes

Kathleen
robritt jest offline   Reply With Quote
Old 04-12-2007, 09:38   #13
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Ik hoop dat alles met de reu nog goed komt. Hij moet daar hoe dan ook weg. Ik hoop echt dat jullie hem mee krijgen zaterdag.
Ik zou het vreselijk vinden als hij, doordat ie niet aangelijnd kan worden, geeutaniseerd moet worden.
Dat kan niet de bedoeling zijn.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 04-12-2007, 12:01   #14
donkamatz
Junior Member
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 20
Default

Hoi,

Het is zeker niet de bedoeling dat de reu ingeslapen wordt omdat hij niet kan aangeriemd worden. Ook omdat hij voor de rest helemaal geen agressie vertoond. Hij is gewoon heel erg bang, waarschijnlijk door heel slechte ervaringen met mensen. We gaan ook alles in het werk stellen om hem daar weg te krijgen. Als er mensen zijn die hiervoor ideën hebben, deze zijn natuurlijk altijd welkom. Zoals het er nu voorstaat is het de bedoeling dat hij verdoofd wordt en dan in een bench vervoerd zal worden. Maar als er iemand een ander idee heeft, is altijd welkom.

Groetjes,

Katrien
donkamatz jest offline   Reply With Quote
Old 04-12-2007, 12:02   #15
robritt
Junior Member
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 20
Smile

Zoals het er nu voorstaat gaan Chris en Katrien ze zaterdag zelf naar Bretagne brengen om te kunnen zien waar ze terecht komen, als het hun niet goed lijkt brengen ze ze gewoon mee terug.

voor alle mensen die ons willen helpen met de financiele kant, hier zijn de gegevens voor een buitenlandse betaling

reknr: 735-0041238-01
IBAN: BE 437355004123801
BIC: KREDBEBB

mededeling: ADESS

alvast bedankt iedereen voor de hulp

groetjes

Kathleen
robritt jest offline   Reply With Quote
Old 04-12-2007, 12:53   #16
veronique
Kennel van Goverwelle
 
veronique's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 199
Default

Quote:
Originally Posted by donkamatz View Post
Hoi,

Het is zeker niet de bedoeling dat de reu ingeslapen wordt omdat hij niet kan aangeriemd worden. Ook omdat hij voor de rest helemaal geen agressie vertoond. Hij is gewoon heel erg bang, waarschijnlijk door heel slechte ervaringen met mensen. We gaan ook alles in het werk stellen om hem daar weg te krijgen. Als er mensen zijn die hiervoor ideën hebben, deze zijn natuurlijk altijd welkom. Zoals het er nu voorstaat is het de bedoeling dat hij verdoofd wordt en dan in een bench vervoerd zal worden. Maar als er iemand een ander idee heeft, is altijd welkom.

Groetjes,

Katrien

Neem aan dat jullie niet alleen hebben geprobeerd om een riem met musceton aan die hond te krijgen, maar ook een riem die aangetrokken moet worden.

En hem lokken met voer door dat in een bench te zetten en dan de deur dicht te doen? Of hem in een hoek drijven waar die bench staat en dan alleen de mogelijkheid geven om de bench in te gaan.

Als jullie dit allemaal al hebben gedaan lijkt me niks anders als optie dan hem te verdoven.

succes

gr veronique
veronique jest offline   Reply With Quote
Old 04-12-2007, 13:14   #17
donkamatz
Junior Member
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 20
Default

Hallo allemaal,

De IBAN code is fout, er staat een 5 teveel in.

Juiste IBAN is BE 43735004123801

Groetjes,

Katrien
donkamatz jest offline   Reply With Quote
Old 04-12-2007, 13:37   #18
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

Quote:
Originally Posted by donkamatz View Post
Hoi,

Het is zeker niet de bedoeling dat de reu ingeslapen wordt omdat hij niet kan aangeriemd worden. Ook omdat hij voor de rest helemaal geen agressie vertoond. Hij is gewoon heel erg bang, waarschijnlijk door heel slechte ervaringen met mensen. We gaan ook alles in het werk stellen om hem daar weg te krijgen. Als er mensen zijn die hiervoor ideën hebben, deze zijn natuurlijk altijd welkom. Zoals het er nu voorstaat is het de bedoeling dat hij verdoofd wordt en dan in een bench vervoerd zal worden. Maar als er iemand een ander idee heeft, is altijd welkom.

Groetjes,

Katrien

Hoi Katrien,

Er zijn wel wat opties om de hond zonder verdoving uit het hok te halen.
Maar als de hond echt zo angstig is,is een verdoving waarschijnlijk de beste optie. Zorg wel voor een rustig plek waar hij bij kan komen, zodat hij langzaam aan de nieuwe omgeving kan wennen. (geuren, geluiden, en dan pas de mensen)

Ik geloof dat het extra geld kost om geld over te boeken naar het buitenland. Misschien is dan een nederlands rekening nummer handiger.
Heeft iemand hier ervaring mee????

Groetjes,

Bert
herder jest offline   Reply With Quote
Old 04-12-2007, 13:41   #19
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Binnen de EU is het gratis om internationaal geld over te maken. Moet je er wel voor kiezen de "overmakingskosten" te delen (sharen)
Dan kost het je niks! (maak regematig geld naar duitsland over )

Hoop dat alles goed komt met het reutje!
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 04-12-2007, 13:46   #20
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Even kleine correct:
Als je een zakelijke rekening hebt kost het je wel geld. Dus gewoon via je particuliere rekening overmaken
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org