Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-12-2007, 11:34   #21
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Nou die hel valt best mee hoor als je al meer dan 35 jaar honden hebt en altijd reuen en teven bij elkaar. Daar wen je heel gauw aan. Het is alleen een beetje aanpassen.

Voor de rest ga ik ervoor om ze samen te plaatsen. Daar komt inderdaad niet iedereen voor in aanmerking. En tot zolang, zoals ik al een aantal keren heb gezegd, blijven ze bij mij. En dat kan best een lange tijd duren totdat er iemand zich meldt en ze een kans wil geven.

Groetjes,

Letty
Koos jest offline  
Old 24-12-2007, 16:39   #22
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Heel veel succes
loco jest offline  
Old 24-12-2007, 16:40   #23
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

De honden zitten op dit moment goed bij Koos en Letty. Tuurlijk is het prettig dat ze herplaatst worden. Het is niet zo dat ze ala minuut weg moeten. Ze hebben het nu goed. Gelukkig maar. En dus de tijd om een nieuwe eigenaar te vinden die ze graag beide wil hebben.
Zou het zo zijn dat ze in een pension of bij mensen zouden zitten die er direct vanaf willen is het een ander verhaal.
Gelukkig is dit niet het geval en bij Koos en Letty kunnen ze in alle rust op zoek naar een baas/bazin die ze beide wil hebben.

Daar gaan we dus voor.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 24-12-2007, 17:10   #24
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Hai Kim,
Het gaat mij niet om het feit dat ze goed of slecht zitten bij Letty.
En ik vind het ook geweldig dat ze er voor gaat om ze alle 2 bij een eigenaar te krijgen

Het gaat er mij om of der wel of niet een eigenaar zich meld voor de beide honden,zeker als ze zo erg aan elkaar hangen.
Want als nieuwe eigenaar,met 2 van die honden is het contact wat je met ze krijgt toch iets minder, als ze bij elkaar blijven.
En ik denk dat de meeste mensen dat contact toch wel erg waarderen.
In plaats van alleen maar eten te mogen geven,en uitlatenen af en toe een aai geven.
En dan het probleem met de loopsheid,we wonen nou eenmaal niet allemaal zo vrij als letty en hebben toch met buren te maken.
En met de 35 jaar ervaring die Letty heeft,en een beetje aanpassen zoals ze zelf zegt,valt het wel mee.
Maar we hebben nou eenmaal niet allemaal die jarenlange ervaring.
En het is helemaal niet de bedoeling om Letty aan te vallen,ik heb ook geschreven dat ik het respecteer dat ze er voor gaat en der heel veel succes gewenst
Maar daarom mag ik nog wel vertellen hoe ik der over denk.
Groetjes Martine.
loco jest offline  
Old 24-12-2007, 18:36   #25
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Hai Kim,
Het gaat mij niet om het feit dat ze goed of slecht zitten bij Letty.
En ik vind het ook geweldig dat ze er voor gaat om ze alle 2 bij een eigenaar te krijgen

Het gaat er mij om of der wel of niet een eigenaar zich meld voor de beide honden,zeker als ze zo erg aan elkaar hangen.
Want als nieuwe eigenaar,met 2 van die honden is het contact wat je met ze krijgt toch iets minder, als ze bij elkaar blijven.
En ik denk dat de meeste mensen dat contact toch wel erg waarderen.
In plaats van alleen maar eten te mogen geven,en uitlatenen af en toe een aai geven.
En dan het probleem met de loopsheid,we wonen nou eenmaal niet allemaal zo vrij als letty en hebben toch met buren te maken.
En met de 35 jaar ervaring die Letty heeft,en een beetje aanpassen zoals ze zelf zegt,valt het wel mee.
Maar we hebben nou eenmaal niet allemaal die jarenlange ervaring.
En het is helemaal niet de bedoeling om Letty aan te vallen,ik heb ook geschreven dat ik het respecteer dat ze er voor gaat en der heel veel succes gewenst
Maar daarom mag ik nog wel vertellen hoe ik der over denk.
Groetjes Martine.
Hoi Martine,

zag het ook niet als aanval hoor . Wilde alleen even zeggen dat ze alle tijd hebben om samen herplaatst te worden. Er is dus geen haast. Uiteindelijk zal zich wel iemand komen melden. Liefst natuurlijk zo snel mogelijk. Is het beste voor de honden.
Wat jij zegt over het feit dat een eigenaar, omdat de honden erg aan elkaar hangen, misschien geen echte band krijgen. Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik ken de honden verder niet goed. Ik weet dan ook niet of je er meer kwaad mee doet om ze apart te plaatsen, of samen. Dat kan Letty het beste bepalen. Zij is nu eenmaal bekend met deze 2.
Ik weet dat ze goed op Koos en Letty reageren en heel aanhankelijk zijn. Het zijn vrije honden, wat ik van Koos en Let begreep. Ook hele vrolijke honden.

Groetjes Kim
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline  
Old 24-12-2007, 20:23   #26
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Hai,
Nou geloof ik ook ,dat het vrolijke en vrije honden zijn
Maar je blijft beperkt als nieuwe eigenaar,aangezien ze niet zonder elkaar kunnen.
En honden zijn nou eenmaal niet alleen maar gescheiden,als de teef loops is.

Nou waardeer ik Letty, dat ze net zolang kunnen blijven tot dat der een nieuwe eigenaar komt,voor beide.

En ik ook de honden niet kan,of ooit in de levende lijve heb gezien.
Maar ook Jos gelooft ,als hij zegt dat het wel moet kunnen,met deze honden.
En ik ben der van overtuigd,dat het beter voor de honden is om ze zo snel mogelijk te herplaatsen,ook als dit inhoud de honden van elkaar te scheiden.
Groetjes Martine.
ps;het is nu echt tijd voor KERST
ly CHRISTMAS to all of you.
loco jest offline  
Old 24-12-2007, 20:44   #27
veronique
Kennel van Goverwelle
 
veronique's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 199
Default

Voordat we deze honden kregen kon je de teef bijna niet aanhalen, ze vluchtte alle kanten op om maar niet bij je te hoeven zijn. Nu zijn de beide heel aanhankelijk en is de band er met ons en met beide evenveel. Bij hun is het dus niet zo dat ze alleen maar naar elkaar trekken en verder nergens naar om kijken.

Over dat bijelkaar plaatsen, dit is niet alleen voor de honden, maar ook voor hun vorige eigenaar. Die wil dat ze samen een mooi plekje krijgen. Als je 2 honden neemt denk je er goed overna en neem je niet zomaar een beslissing om te zeggen ja ik neem er een. Hij heeft ze ook niet voor niks voor een 1000 euro of meer geloof ik op een webpagina gezet. Deze honden horen bij elkaar en moeten gewoon bijelkaar blijven.

Hier gaan we voor en uit elkaar zullen ze niet weggaan ook al zou dat misschien wel kunnen.

gr veronique
veronique jest offline  
Old 25-12-2007, 01:00   #28
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Hoi Veronique,

Ik heb echt alle vertrouwen in de kennis en ervaring van je ouders Maar zowel jij als zij weten, dat ik op basis van mijn eigen jarenlange ervaring gruwelijk eigenwijs kan zijn

Ik respecteer vanzelfsprekend de beslissing van hen om deze honden alleen samen te willen herplaatsen |En daarom heb ik ze ook als zodanig inde herplaatsing lijst opgenomen
Maar ik weet ook dat er “handicaps” aan zulke herplaatsingen kleven,,,..

A. kan het lang duren voordat er een echt geschikt adres gevonden kan worden (wat in dit geval gelukkig geen probleem is )
En B dat het voor veel honden zelf een zegen is dat ze zelf een nieuwe kans krijgen, los van de hond met wie ze jarenlang samen waren…..
En dat is precies de zelfde reden waarom ik slechts 1 doggy van de 3 mixjes in België mee terug nam naar Nederland voor een goed gezin waarin zij een nieuwe kans kreeg

Wij mensen zijn snel geneigd in mensen gevoelens te denken (ik ook hoor ! ) over doggy’s maar dat is in mijn optiek ook niet altijd goed voor dit soort discussies !
Vandaar even deze kanttekening van mij in deze discussie

Groetjes Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Old 25-12-2007, 09:03   #29
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoewel ik best mee kan gaan in de gedachte dat je de twee honden samen geplaatst wil hebben lijkt dit me een utopie.

Ik zou deze honden namelijk nooit plaatsen bij mensen zonder TSW ervaring omdat de kans dan groot is dat ze binnen een jaar weer bij Koos en Letty zitten omdat de mensen de honden niet aankunnen.

En mensen die sterk genoeg in de schoenen staan voor twee TSW's zijn zeldzaam.

Ik zie liever dat deze honden z.s.m. herplaatst worden (ook al is dat apart). Wat je namelijk nu gaat krijgen is dat ze in een nieuwe roedel opgenomen zijn en ze daar over een tijd weer uitgetrokken worden. Ik denk dat dit een grotere impact zal hebben dan dat het koppel uit elkaar gehaald word.

Ik denk dat vastigheid en rust op dit moment het belangrijkste is voor deze honden en als ze in een leuk gezin worden opgenomen en ze een baas krijgen die veel met ze doet, kan dit ze snel over deze nare periode heen helpen.

Een hond blijft een hond en kan zich razend snel aanpassen met een beetje zorg, liefde en een flinke bak voer.

Groeten,
Barry

*dit is natuurlijk maar mijn mening over deze situatie en ik wil met mijn tekst dan ook niemand aanvallen of kwetsen*
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 25-12-2007, 12:05   #30
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Quote:
Originally Posted by stefanie View Post
Wij zoeken een nieuwe eigenaar voor 2 tsjechen, een reu ( 11-11-2004) en een teef ( 21-10-2005) van 2 & 3 jaar.
Deze twee hebben altijd samen gewoond, dus moeten in één gezin geplaatst worden !
Door ernstige ziekte van de eigenaar zitten deze honden nu weer tijdelijk bij de fokker.
Wie kan deze kanjers een nieuw THUIS geven !

REU


TEEFJE
Jammer dat er een discussie is ontstaan, in dit topic, over het wel of niet samen plaatsen van deze honden.
Volgens mij is het doel van dit topic "het vinden van een goede baas voor deze honden"
Maar dat is natuurlijk MIJN mening
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 25-12-2007, 12:38   #31
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Allemaal,

Hoewel ik iedereens standpunt kan billijken, denk ik er net zo over als Stefanie, dat deze discussie niet ter zake is of de honden samen of alleen geplaatst moeten worden.

Het gaat er namelijk om, dat ze een baas krijgen en wie dat ook zal zijn, zal ik uitmaken en of het mensen zijn, die wel of niet een TW hebben gehad, maak ik ook uit. Daar heb ik niemands raad bij nodig want daar ben ik zelf heeeeel goed toe in staat.

Dat iedereen daar zijn eigen gedachten en ideeen over heeft, Prima.

Maar het welzijn voor deze honden, in welke vorm dan ook, staat voorop. En als IK vind, dat zij SAMEN geplaatst moeten worden, denk IK ook, dat jullie MIJN mening moeten respecteren.

Ik hoop, dat ze een baas vinden en of dat binnen 2 maanden is of dat het binnen 2 jaar is, doet niet ter zake. Ik heb de verzorging op mij genomen en die zal ik ook blijven geven totdat het moment daar is.

En Mijke, bedankt voor je raad maar in het geval van de Belgische honden, lag de zaak wel even anders. Die MOESTEN daar weg, ten koste van alles en dat is hier niet het geval.

Verder hoop ik, dat hiermede de zaak nu geklaard is en dat we verder een fijne Kerst zullen hebben.

Letty
Koos jest offline  
Old 25-12-2007, 12:39   #32
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Hoi Stefanie,

Ik snap niet wat er mis is met een gezonde discussie.
Daar kunnen we allen van leren. Het doel van dit topic is inderdaad het vinden van een nieuwe baas voor deze twee honden, en als dat kan door de honden apart te plaatsen zou dat ook moeten kunnen. En mochten ze toch met elkaar geplaatst kunnen worden is dat natuurlijk alleen maar beter.

Groeten,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 25-12-2007, 12:46   #33
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff View Post
En als IK vind, dat zij SAMEN geplaatst moeten worden, denk IK ook, dat jullie MIJN mening moeten respecteren.
Beste Letty,

Ik respecteer je mening terdege.
Als ik ooit afstand van Shadow en Breezer zou moeten doen zou ik ook het liefst zien dat ze samen worden geplaatst.

Ik hoop dan ook dat deze honden z.s.m. samen een plekje zullen krijgen.

Groeten,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline  
Old 25-12-2007, 13:29   #34
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Nou, Barry, daar hebben we dus precies het punt waar het om draait.

Jij zou dus ook willen, dat jouw honden samen geplaatst worden en ik in dit geval ook, terwijl ik me terdege van bewust ben, dat het niet gemakkelijk zal zijn.

Maar ik kan mij gruwelijk ergeren aan het feit, dat iedereen het zo goed weet. Goede raad kan geen kwaad.

Maar als ik nu al diverse keren heb aangegeven, dat ze SAMEN geplaatst moeten worden, moet daar niet zo lang over doorgezanikt worden met meningen wat anderen er van vinden.

Ik zelf heb dit ook niet alleen besloten. Ook de, nog huidige eigenaar en zijn voormalige vriendin, zijn beiden van mening, dat ze bij elkaar moeten blijven.

Dus....... we zoeken een nieuwe baas voor beiden.

Letty
Koos jest offline  
Old 25-12-2007, 13:56   #35
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Zaniken? Goed bedoelde raad is het maar, meer niet. Wij moeten ook niets Letty, dat maken wij ook zelf uit net als jij uitmaakt wat er met de honden gebeurd. En als jij het niet eg vind als ze desnoods twee jaar bij jullie blijven dan is er ook niets aan de hand. Men geeft raad en wil alleen maar helpen. Succes met de honden en een knuffel voor Nirak en Janka.
Jos
Joswolf jest offline  
Old 25-12-2007, 18:52   #36
herder
Musketier
 
herder's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Brabant
Posts: 532
Default

@ Letty...

Pardon!?! ........ ik lees hier alleen maar berichten waarin mensen hun mening geven en daarbij gelijktijdig al teksten schrijven als: niet bedoeld als aanval, niet kwetsen, respect hebben voor de mening van... of iets in gelijke strekking. Blijkbaar weet men al dat je snel op je teentjes getrapt bent en is men bereid daar rekening me te houden!!

Je teksten waarin je e.e.a. aandikt door hoofdletters te gebruiken en over zaniken durft te spreken vindt ik ronduit a-sociaal naar mensen toe die dus bereid zijn rekening met jouw te houden.

Je gedraagt je of dat je alle wijsheid in pacht hebt als het gaat over wat het beste is voor TSW honden. En dat er niemand op dit forum is die misschien wel een goed advies voor je zou kunnen hebben.

de waarheid is anders........


Eetsmakkelijk allemaal!!

Bert
herder jest offline  
Old 25-12-2007, 19:30   #37
Joswolf
Member
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 757
Default

Nou Bert. Dat ene woord kon je wel weglaten. Zij helpen op dit moment wel de twee honden en wij lullen alleen maar. Sorry kon geen beter woord vinden.
Je hebt wel gelijk Bert maar dat kon ook zonder dat A woord. Met een beetje begrip voor mekaar bereiken we meer. Het gaat toch om de honden die niets aan deze situatie kunnen doen.
Jos
Joswolf jest offline  
Old 25-12-2007, 21:45   #38
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Hallo Bert,

Zoals je misschien ook al hebt kunnen lezen heb ik ook steeds geschreven, dat ik ieders mening respecteer. Dat heb je dan zeker niet gelezen?

Maar iedereen heeft goede raad maar staan niet in mijn schoenen. Misschien ben ik soms wel eens snel aangebrand maar jullie verkeren niet in deze situatie en hebben die dus niet in de hand.

Ik heb denk ik wel wat meer ervaring met TW's dan de meeste van jullie en denk ik ook met het houden van honden in het algemeen.

En als ik dus vind, dat het het beste is, dat ze samen geplaatst moeten worden, moeten anderen zich daarbij ook neer kunnen leggen. Mede omdat dit ook de wens is van de nog steeds, huidige eigenaren.

Het wordt nu dus een welis-nietes spelletje van wie de beste raad kan geven en die ik dan maar moet opvolgen omdat de buitenwereld het zo goed vindt om dat zo en zo te doen en het heeft niets meer te maken met het herplaatsen van deze twee.

Ik klop toch ook niet aan om een financiele bijdrage bij jullie. Niet dat ik dat van plan was hoor en het is zeker geen sneer naar Katrien, die kosten noch moeite gespaard heeft om de 3 andere honden in Belgie te redden uit een asiel waar ze het nou niet bepaald prettig hadden en zo snel mogelijk daar vandaan moesten en daar was duidelijk geld voor nodig. En ik vind, dat ze dat voortreffelijk heeft gedaan.

Maar nochmaals ik respecteer ook ieders mening.

Letty


Jos, dank je wel voor je steun.

Letty
Koos jest offline  
Old 25-12-2007, 22:20   #39
donkamatz
Junior Member
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 20
Default

Dankjewel Letty, ik heb het ook niet als een sneer ervaren. Ik denk ook dat jullie best wel weten wat je wel of niet moet doen en als jullie vinden dat de honden best met zijn 2en geplaatst worden, dan is dat jullie goede recht. Zeker als jullie totdat dit mogelijk is de zorg voor beide honden op jullie nemen. Ik denk dat veel fokkers hier een voorbeeld aan mogen nemen.

Groetjes en fijne feestdagen,

Katrien
donkamatz jest offline  
Old 25-12-2007, 22:29   #40
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default

Jij ook bedankt, Katrien voor je opbeurende woorden en ik wens jullie ook allemaal nog een prettige 2e Kerstdag, alhoewel deze in Belgie er niet is en al het goeds voor 2008.

Letty
Koos jest offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org