Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-07-2012, 13:49   #1
Paulien Vos
Junior Member
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 10
Default Bram (Dezerter Galicyjski Wilk) Hulp gezocht

Bram (geboren op 26-11-2011) is een ontzettend lieve Tjechen puber. Hij volgt de basiscurus gehoorzaamheid en mag eerdaags door naar de gevorderdencursus. Is ook gehoorzaam, maar verveeld zich wel snel. Het tempo en de uitdaging moet erin blijven zitten. Bram leeft nu samen met twee teven die mij heel erg veel geholpen hebben en helpen met zijn opvoeding. Hij is redelijk onderdanig, ook naar vreemde honden, maar zoekt naarmate hij ouder wordt wel af en toe een grens op om te kijken tot hoever die rekken wil. Als een hond die grens duidelijk aangeeft neemt hij een sprint met zijn staart tussen zijn benen terug naar mij alwaar hij zogenaamd heel erg bang is. Deze grenszoekende acties zijn heel erg goed te reguleren aangezien hij dus erg goed luistert.
Hij kan met zijn twee vriendinnen goed thuisblijven, mits hij van te voren wel zijn energie kwijt kan. Bram kan deuren, traphekjes en soms autodeuren openmaken. Hij kan wel klimmen en klauteren, maar hier in huis doet hij dat niet. Hij heeft in het verleden wel kleine dingen kapot gemaakt, maar eigenlijk enkel door mijn eigen fout door jassen of tassen met lekkers daarin niet goed op te bergen. In principe doet hij het dus alleen als er een beloning (dus het achtergelaten snoepgoed) aan vast zit. Bram is zindelijk maar is wel gewent veel en lang buiten te zijn.

Bram speelt het liefste met alles en iedereen wat hij tegenkomt. Soms heeft hij wat moeite met hele dominante jonge reuen. Woont hier ook samen met drie katten die hij geen kwaad doet. Hij vind ze wel erg interessant, vooral als ze rennen.

Nu het probleem: Mijn partner en ik hebben besloten na 6 jaar uit elkaar te gaan, wij hebben een koophuis en blijven hier zolang dit niet verkocht is. Daarna scheiden onze wegen en moeten we iedere een ander huis zoeken. En daar snijd het mes... Ik ben relatief jong (24 jaar) en ik kan zeker in deze tijd geen eigen huisje kopen en ben dus afhankelijk van huur. Niet iedere huurbaas is gecharmeerd van honden en zeker niet zulke knoeperds als Bram (nu 35 kilo)
Ook aangezien Bram erg gevoelig is voor veranderingen in zijn ritme en die er nu helaas erg aan zitten te komen (katten moeten waarschijnlijk weg en ook een van onze twee teven gaat naar een ander huis) wil ik toch voorbereid zijn.
Contact met zijn fokker (Magdalena Kuder uit Polen) is aanwezig en zij wil hem in het geval van nood altijd terug, maar voorkeur gaat ivm taal toch uit naar een Nederlands sprekend "gezin".
Wat ik nou precies zoek en vraag weet ik ook niet precies. Ik wil alles op alles zetten om Bram bij me te houden, hij is echt mijn hond en we zijn erg aan elkaar gehecht daar we dag in dan uit samen zijn. Wel weet ik dat het voor hem eerlijker is om tijdens de aankomende stresvolle periode een tijdelijk en wellicht permanent ander huis te vinden.
Vraag is dan ook of iemand mij hiermee hulp kan aanbieden? Iemand die wellicht iemand kent die Bram dit kan bieden? Hoeveel zeer het ook doet, als het bijvoorbeeld na een tijdelijke periode erg goed gaat vind ik het voor Bram oneerlijk om hem dan terug te halen alleen voor mijn eigen gebroken hart. Dan blijft hij gewoon daar.

Bram heeft een mooi papier, mooi uiterlijk en vooral een hart van goud en oneindig veel humor en liefde.
http://imageshack.us/photo/my-images...sc04539bv.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/841/040pi.jpg/

Veel meer foto's en informatie te verkrijgen via mij, liefste via: [email protected] alwaar mijn telefoonnummer ook te krijgen is.
Discussie over eventuele oplossingen mag ook via dit topic, ik zal het proberen bij te houden. Maar aangezien mijn moeder vorige week in een zwaar auto-ongeluk betrokken was en in kritieke toestand in het ziekenhuis verblijft moet ik helaas bekennen dat ik dit wellicht vergeet.
(Wet van Murphy he?)

Groeten Paulien.

Last edited by Paulien Vos; 09-07-2012 at 13:54. Reason: foto's doen het niet
Paulien Vos jest offline   Reply With Quote
Old 09-07-2012, 16:50   #2
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ik heb je een PB gestuurd
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 09-07-2012, 17:57   #3
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Jeetje wat een naar bericht weer (
Ik wens je veel sterkte en hoop dat het je lukt om Bram bij je te houden en dat er anders een goede oplossing voor hem gevonden wordt.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 09-07-2012, 20:48   #4
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Ik wens je veel sterkte en hoop ook dat je Bram bij je kunt houden.
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 07:19   #5
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Paulien ik heb je een mailtje gestuurd.

Heel veel sterkte met alles.

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 10:58   #6
Annemiek
Junior Member
 
Annemiek's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: Breda
Posts: 180
Default

Sterkte ermee! Ik hoop dat het lukt om hem uiteindelijk bij je te houden.
__________________
Life is the future, not the past!


Van links naar rechts: Freya, Sky, Poeky, Kaeley.
Annemiek jest offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 12:21   #7
Wilko
Junior Member
 
Wilko's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 238
Smile

Poeh, wat een ellende! Sterkte!

Ik hoop dat je een nieuw onderkomen vindt waar Bram ook mag blijven wonen.
Wilko jest offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 23:46   #8
Madome
Junior Member
 
Madome's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 25
Default

Veel succes, ik hoop dat je hem kan houden.
Madome jest offline   Reply With Quote
Old 11-07-2012, 07:10   #9
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

..............
Succes.....en beterschap voor je Mams .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 11:13   #10
Paulien Vos
Junior Member
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 10
Default

Allereerst: Hartelijk dank voor alle berichtjes, het medeleven en het zoeken naar een goede oplossing voor Bram.

Morgen ga ik met Bram naar Daan (van Van Hiemrod) om te kijken hoe hij zich daar voelt. Hij komt daar in de roedel met teven van Daan. Daar zit momenteel ook een teefje van 5 maanden waar hij ongetwijfeld heerlijk mee kan spelen.
Als het klikt blijft hij direct daar. Hij heeft de ruimte, hij zit bij iemand die verstand van de honden heeft en hij krijgt wel zijn aandacht zonder een vreemde zijn huis te slopen of buren tot wanhoop te drijven door het huilen.
Bram heeft zichzelf dusdanig aangetakeld toen ik vorig weekend weg was dat ik gisteren met hem naar de dierenarts moest voor antibiotica en een prik met corticosteroïden. (waar ik ZO op tegen ben) Dit weekend moet ik weer tot maandag weg. Sowieso op mijn moeder op te zoeken in het ziekenhuis, maar maandag heb ik ook al meerdere huisbezichtigingen in mijn agenda staan. Ik durf gewoon niet weg om vervolgens een nog zieliger hondje aan te treffen. Hij weegt nu 31 kilo, twee weken geleden was dit nog 35 kilo.. Het maakt me zo triest.

In ieder geval krijgt hij bij Daan wel zijn rust. En dan moet ik heel hard opzoek naar iets waar Bram mee naartoe kan. Vind ik dat, dan komt Bram naar huis. Vind ik dit niet en Bram doet het goed bij Daan en Daan wil hem voor altijd houden dan blijft hij daar. Daan en ik gaan goede afspraken maken en ik ben ervan overtuigd dat dit voor Bram nu de beste en gezondste oplossing is.

Ik ben ervan op de hoogte dat de fokkers onderling het niet altijd met elkaar eens zijn en er soms hier en daar wat frictie is. Maar ik denk dat iedereen hier op dit forum en ook het buitenlandse forum het ermee eens kunnen zijn dat Daan erg goed is voor zijn honden en ook degelijk verstand heeft van zijn dieren.

Mijn hart huilt al bij de gedachte, maar dit is gewoon nu echt het beste voor mijn Bram.

Nieuwe foto's: http://www.facebook.com/paulien.vos Volgens mij staan ze gewoon openbaar en kunnen ook "niet vrienden" ze gewoon zien.

Nogmaals hartelijk dank allemaal!
Paulien Vos jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 11:34   #11
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Fijn dat er een (tijdelijke) oplossing gevonden is.
En beterschap voor je moeder !
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 17:22   #12
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Super dat jullie het hebben kunnen regelen.

Ik wens jou en Bram veel succes met alles, en dat jullie maar snel een eigen plek mogen vinden.

En ook natuurlijk succes voor Daan, dat deze kleine rebel maar niet de hele roedel op zijn kop gaat zetten

Gr
Tatiana
__________________
www.hogan-sky.com

Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 17:48   #13
buidelwolf
senior member
 
buidelwolf's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: The Netherlands
Posts: 163
Default

Hallo Paulien,

Het zal Bram daar bij Daan & Doris zeker aan niets ontbreken; honden hebben het daar fantastisch! Mijn hond Lucky komt er vandaan.

Dat alles voor je goed terecht mag komen!
buidelwolf jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org