Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Buiten de orde

Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-07-2011, 10:20   #1
Bozzie
Junior Member
 
Bozzie's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: Oldenzaal
Posts: 22
Default Even voorstellen

Hallo Allemaal,


Ik zal me even voorstellen. Ik ben Folkert en woon samen met Nancy en onze kids. Een poosje terug is onze kruizing Leonberger / heidewachtel helaas overleden. Het is een groot gemis, onze Roffel ( dat was zijn naam ) en een hond in het algemeen in ons huis en alles wat erbij hoort. We zijn wel weer toe aan een hond. Roffel was een herplaatser met nogal wat problemen in het begin, maar dat mocht de pret niet drukken.

We interesseerden ons al erg lang voor de TWH en hebben ons verdiept in het ras. Een poosje terug had ik de advertentie van de eerste eigenaar van Falcon gezien op marktplaats en later hier op het forum.
We hadden erg veel meelij met Falcon en hadden het gevoel dat er zo snel mogelijk wat voor hem geregeld moest worden. De huidige baasjes van Falcon hadden denk ik hetzelfde gevoel en hebben Falcon van de eerste eigenaar overgenomen. Daar kan hij helaas niet blijven. De huidige baasjes hebben puur naar het welzijn van Falcon gekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat hij beter naar een rustige plek kan gaan.

Dit plekje hebben we Falcon geboden en we halen hem donderdag a.s. op.

Ik heb meteen een vraag aan jullie: Welk voer kunnen we het best mee beginnen ? We willen met brokken beginnen en dit langzaam gaan aanvullen met pens e.d.. Van rodi krijgt hij nu nog diarree, dus ik denk dat zijn systeem langzaam moet gaan wennen aan de aanvullingen.

Het volgende probleem is dat hij nog erg bang is, vooral voor mannen. Het lijkt mij geen afwachtende houding, maar echt angst. Hij durfde niet of nauwelijks in de buurt te komen van mij en vlucht als ik opsta. Ik heb het volste vertrouwen erin dat het wel goed komt, maar het zal wel een lange weg worden denk ik.

De eerste dagen zullen we ook zeker niets van hem verlangen. We laten hem eerst maar eens wennen aan het nieuwe gezin.

Greetings Folkert

Last edited by Bozzie; 31-07-2011 at 11:36.
Bozzie jest offline   Reply With Quote
Old 01-08-2011, 12:44   #2
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Hai,

Welkom op het forum .
En heel veel plezier en geluk met Falcon !

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 01-08-2011, 22:20   #3
Arnolda
Junior Member
 
Arnolda's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Barneveld
Posts: 145
Default

Folkert

Welkom op het forum. Ik stuur je een PB.

Groeten Arnolda
__________________



www.vanmeiselsstee.nl
Arnolda jest offline   Reply With Quote
Old 01-08-2011, 22:39   #4
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

WELKOM op het forum
Ik wens je hier, veel lees- en kijkplezier
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 02-08-2011, 00:37   #5
Smokey
Angel en Bachata,Luna
 
Smokey's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Roosendaal
Posts: 519
Default

Hoi Folkert en Nancy,welkom op het forum
Heel veel geluk en plezier gewenst met Falcon

Om antwoord te geven op je vraag,mijn 3 wolfhonden krijgen de ene dag brokken,de andere dag smuldier (vleescompleet,penscompleet enz) af en toe extra's zoals rauw eitje,complete rauwe kip,kipkarkassen,vleesribben enz.
Denk dat je zelf het beste kan kijken waar Falcon goed op reageert.

Het volgende probleem wat je hebt,heb ik geen ervaring mee,mijn 2 Tsjechen zijn niet bang voor mannen,mijn teef is juist gek op mannen en jongens,die geeft ze kusjes,of ze dat nou willen of niet
Zelfs mijn Saarloos is niet bang voor mannen.(wel in het begin bij kennismaken afwachtend,maar als hij het eenmaal vertrouwd begroet hij net als de Tsjechen)
Dus daar kan ik je weinig raad in geven.
__________________
Groetjes Wilma
Smokey jest offline   Reply With Quote
Old 02-08-2011, 16:06   #6
Jolanda
Member
 
Jolanda's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Hoofddorp, N.H.
Posts: 552
Default

Hallo Folkert en Nancy,

Veel plezier met Falcon!
En Folkert laat Falcon maar voorlopig even links liggen, zoek zelf het contact niet op. Wat echt wel aan te raden is dat jij hem het eten gaat geven!
Maakt niet uit wanneer hij te eten krijgt als jij het maar klaar maakt en voor hem neerzet, blijf er nog niet bijstaan maar loop weg. Later blijf je erbij staan terwijl hij eet.
Tip: eet zelf eerst iets. (geef hem na jullie te eten, komt dat niet uit eet dan kan je voordat je hem te eten geeft zelf een kaakje o.i.d. nemen of doe net alsof je uit zijn bak eet.) Wat ook handig is om voorlopig altijd wat lekkere koekjes bij je te dragen, zodat je hem soms een brokje toe kan gooien. En evt. wanneer hij wel contact zoekt hem een brokje kan geven.
Dit is zeker één van de eerste stappen die ik je aanraad.

Succes!
__________________
Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org