Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Overig

Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-07-2008, 14:02   #1
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Belevenissen met mijn Tsjech

Om maar gelijk eens een start te maken met ook op het Forum het Positief gebruiken van energie, heb ik dit nieuwe topic geopend .

Hieronder heb ik als start de bijdragen van Sten en Gerard geplaatst. Wie volgt met z’n verhaal??



Quote:
Originally Posted by Sten View Post
Om de sfeer weer een beetje op het rechte pad te krijgen heb ik trouwens nog een leuke annekdote..
Ik was laatst met mijn vriendin een weekend weg in Bergen aan zee in t appartement en er moet dan persé een hond mee. Dit keer nam ik Wilson mee (tsjech x witte herder). Hij is lekker spontaan en op sommige momenten erg grappig. Enfin, ik wandelen samen met mijn vriendin over het drukke strand (vanwege de zomer) en voor de zekerheid doe ik hem dan altijd aan de lange lijn. Veel kleine kinderen bij de waterkant en allemaal zijn ze of bang of heel erg geinteresseerd in die "grote wolf".. Zullen jullie denk ik ook wel eens hebbben, haha. Voor de mensen die Bergen aan Zee kennen weten dat het daar dan redelijk druk kan zijn maar wat verder op richting Schoorl valt het wel weer mee. Dus ik Wilson los gelaten en zag in de verte wel iemand aankomen maar het strand zag er iig een stuk rustiger uit. Wilson banjert lekker door van die riviertjes en vindt het allemaal fantastisch. Af en toe een hap zoutwater naar binnen en zijn staart gaat van vrolijkheid van links naar rechts met zo'n mooie 'zwaaibeweging'. Die man was ondertussen steeds dichterbij gekomen en opeens tikt mijn vriendin mij aan.. kijk hem dan.. Ik kijken, ohww een nudist.. was ik wel gewend. Wat verderop voorbij Bergen ligt namelijk een 'stil strand'. Ik kende dat wel, wilson daarentegen niet.. Dus ik zie die man zo'n 10 meter bij ons vandaan voorbij komen en altijd kijk ik dan even wat die puber van ons aan het uitspoken is. Hij had inmiddels de man ook gespot en dan loopt die altijd via een omweg om zo'n man heen om te ruiken wie dat dan is. Dus ook deze keer. Waar ik eigenlijk niet op had gerekend was dat die ook nog eens aan die kont van man zou gaan likken! pfff, maf beest.. mijn vriendin kwam nie meer bij en ik zag die man op me af komen banjeren.. Oh oohhh dacht ik, daar ga de jonge, haha. De man keek nogal ernstig maar gelukkig! zei die met een vriendelijke stem dat politie ook in burger controleert op loslopende honden en dat een boete 90 euro is. Had die in de krant gelezen.. Ik om de goede orde te bewaren Mr. Wilson toch maar weer aangelijnd en em een krabbel over zijn kop gegeven, mooi beest..

Oh ja, toch nog even terugkomen op het onderwerp; de reden dat ik niet zoveel van me heb laten horen, terwijl ik toch al minimaal 2-3 jaar meelees is eigenlijk dat mijn ouders thuis geen volbloed tsjech hebben, maar een kruising.
Quote:
Originally Posted by Gerard&Monique View Post
Lupo had vandaag een jong konijntje gevangen gelukkig liet hij hem weer los na de nodige keren los geroepen te hebben. Voor ik bij hem was pakte hij het voor de tweede keer op en liet hem uiteindelijk weer los.
Het volledig in shock en drijfnatte konijntje onder mijn jas mee naar huis genomen gedroogd en weer bij zijn positieve laten komen. Een uurtje geleden hem weer terug gezet in het struikgewas waar hij gevangen was. Nu maar duimen dat het weer goed met hem komt.
Wat ik wel vreemd vondt was dat Lupo totaal geen intresse meer in het konijntje had de rest van de dag.

Gerard
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 23-10-2008, 09:26   #2
Mara
Junior Member
 
Mara's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: emmen
Posts: 20
Default

En? Wààr blijven jullie met je verhalen ?!

Graag nog méér !

Betsy
Mara jest offline   Reply With Quote
Old 23-10-2008, 13:26   #3
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Dit waar gebeurde verhaal, speelde zich al enkele jaren geleden af,
maar zal het voor de "nieuwe" lezers hier nogmaals plaatsen.

Al jaren hebben wij een aantal kippetjes, die ons lekkere verse scharreleitjes bezorgen.
Onze tsjechen zitten vaak heel vredig naar de kippen te staren, maar hebben ze altijd (behalve ze te laten schrikken) met rust gelaten.
Tot vorige week......
mijn man had een stapelje tegels dat in de weg stond verzet, langs de gaas van de kippenren (stom,stom )
Oh, dachten het slimme Tsjechje , mijn baas heeft een mooi trappetje van tegels gemaakt zodat ik makkelijker over de gaas kan springen.
Dus toen ik buiten kwam, waren er 2 kippen dood.
Ik heb gebromd (letterlijk en figuurlijk) op de honden,
en wilde later op de middag de kippen in de kliko gooien.
Maar het is toch zonde van dat 'verse vlees'
dus aan het einde van de middag heb ik ze i.p.v. hun gewone eten, maar kippenbout gegeven
Ze zijn er de rest van de dag en de volgende dag mee zoet geweest
Hieronder enkele foto's van de kippendieven:

__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Old 10-12-2008, 10:43   #4
tsar
Junior Member
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 6
Default

Dit is een verhaal war ik me best voor schaam en ook weer niet ,toen onze wolfhond net bij de roeddel van gewone honden was was het jagen natuurlijk een groot feest,de wolf had genoeg inzicht om met z,n drieen konijnen te pakken,we waren in het Twiske een nep natuurgebied en zondag ochtend vroeg winter,Ze zaten achter de konijnen aan en ja hoor raak ,en met z,n drieen bginnen ze het diertje uitelkaar te rukken ,zien we een hele familie de boel aanschouwen,opa oma kinders en kleinkinders,waarop een vrouw uit die groep zecht ,wat gevaarlijk hier!!!Er lopen gewoon wilde wolven los!Wat ik zo erg vond waren die kinderen,maar het ging zo snel dat ze hopelijk niet hebben gezien wat het was.
Mijn vriend zei "wel erg educatief ,live nature,"
Affein ze zijn doorgelopen,al mopperend,gelukkig geen huilende kinderen,maar toch.
tsar jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org