Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-05-2008, 21:02   #1
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default Huilen

In een gesprek met de buren werd ons verteld dat de honden af en toe aan het huilen waren als wolven... Aangezien Anuki in die tijd loops was hebben we het daarop geschoven...hoe vaak hoor je wel niet van tjechen die continu aan het huilen zijn tijdens hun loopsheid uit frustratie...

En aangezien Wolfje een brave hollander is; huilt hij mee...

Maar ook daarna werd ons verteld dat ze huilde; ach, ze zal het wel in de kop hebben gehad...

Maar vandaag zit ik achter mijn computertje, bezig met zaken die zich alleen maar op de computer afspelen, hoor ik toch een mooie zuivere huil; Zo eentje die helemaal uit de staart komt en mooi laag zoals je altijd in films een wolf hoort huilen...
(even ter vergelijking, als anuki ons 's morgens "wakker" huilt is dat met een piepstemmetje )

Ik dus de tuin in, val bijna in china... maar weet me er weer uit te klimmen... staat Anuki nog te huilen en op de achtergrond hoor ik; de sirene van een ambulance.
Die gekke meid van me denk zeker dat dat één of andere valse (als in stemgeluid) wolf is . Maar het was me die huil waard!
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 26-05-2008, 21:12   #2
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Haha.. ja leuk is dat he.

Hier doen ze dat steevast elke morgen om 7:30 uur als de kerkklokken luiden... En wat nog het ergste is, is dat die mechel meer als een wolf klinkt als meneer Shadow...

Maargoed... niets wat een bolletje sokken niet kan oplossen zeg ik altijd maar ...
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 26-05-2008, 21:58   #3
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

,ik heb hier juist een Tjech,die net zo kan blaffen als een Mech ,erg veel en erg vaak.
En heel zeldzaam huilt.
Ja,huilen doet ie als ik te laat ,naar Meneer zijn zin, van me werk kom .

Maar me Duitser,kon geweldig huilen ,de hele buurt wist precies, wanneer er een sirene ging.
Die konden er gelukkig wel om lachen,ook als het in het midden van de nacht gebeurde .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 26-05-2008, 23:08   #4
SenE
Junior Member
 
SenE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Wijnjewoude
Posts: 412
Default

Wij wonen aan een doorgaande weg naast een tankstation waar de ambulances wacht hebben. Dus daar vandaan vertrekken regelmatig ambulances met sirene aan. En uiteraard is het elke keer weer raak

Vaak horen wij ze nog niet en kan het nog wel 5 a 10 minuten duren voordat de ambulance er is maar ze hebben altijd gelijk dat ie er aan komt. Er leuk als onze Pumi's buiten zijn op dat moment dan hoor je er zo'n blaf huil kef er door heen

Wij hebben dus gelukkig ook geen buren binnen een straal van zo'n 400/500 meter.
__________________


Keep your friends close but keep your enemies closer !
SenE jest offline   Reply With Quote
Old 27-05-2008, 08:48   #5
Manishdra
Junior Member
 
Manishdra's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Nijmegen
Posts: 331
Default

Wolfje huilt als een vals luchtalarm, maar dat is 's ochtens als wij moeten opstaan; Anuki heeft dat echt een hoog piephuiltje...

Zo'n huil als gister heb ik bij haar nog nooit eerder gehoord. Ze heeft het "wakker worden", een "blijf bij mij uit de buurt" (ook mooi, maar echt zo'n oewoewoei) en nu dus ééntje naar de sirene... die laatste is echt het mooist.

Gelukkig vinden mijn achterburen het alleen maar geweldig! En zo vaak kom het hier niet voor.
Manishdra jest offline   Reply With Quote
Old 27-05-2008, 17:50   #6
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Bij ons hetzelfde... Huilen als er een ambulance voorbij komt.
Maar ook als het ijsboertje eraan komt, met zijn geweldig mooi deuntje.
En ook 's nachts, als ze ergens (heel in de verte) een andere hond horen blaffen of huilen. Spijtig genoeg hebben onze buren een roedel (stuk of 7) sint Bernards, die elke nacht huilen. Die zielige 'honden-huiltjes' hoor je amper, maar die twee van mij antwoorden altijd... en hun stemgeluid draagt wel wat verder! Tot nu toe nog geen klachten van de buren, maar ooit moet dat er wel van komen... Zelf heb ik er weinig problemen mee als de honden huilen (ik vind het zelfs mooi om naar te kijken/luisteren), maar ik kan mij voorstellen dat de buren daar anders over denken

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 27-05-2008, 22:16   #7
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch
 
kobesen's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Arnhem
Posts: 1,272
Default

Bij ons hier precies hetzelfde. Toen we net in Arnhem woonden, huilde Denzel ook bij iedere sirene die langs kwam.
Cliff heeft er 2 weken over gedaan om het Denzel af te leren, maar het is gelukt. Denzel huilt nu niet meer als er een sirene voorbij komt.
Helaas wel als Casca is geweest. Tja......... vrouwen...... .
__________________
Het product van je eigen denken, is je omgeving!
(citaat Maurice Oosterhof zie www.spoorzoeken.net)
'Spoorzoeken, leven is mensenwerk' COACHBOEK VAN HET JAAR 2012!!!!!!!
kobesen jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2008, 14:03   #8
Visschers
Junior Member
 
Visschers's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Culemborg
Posts: 32
Default

Ik dacht altijd dat Tjechen niet blaffen en alleen maar af en toe huilen. Mooi niet dus, het is bij ons andersom. Hogan heeft een hele zware blaf en hij blijft blaffen wanneer er iemand in onze gangpoort achter de rijtjeshuizen ,waar wij in het midden een huis van bewonen, rond hangt die er niet thuis hoort. Dan weten we precies dat er iets niet pluis is. Ik heb hem nog niet horen huilen, maar misschien komt dat omdat hij de jongste is en nog maar net 1 jaar oud. Overigens worden er in Canada tochten georganiseerd waar groepen mensen onder begeleiding naar plekken gaan waar de wolf nog voor komt, om dan het gehuil te kunnen horen. Deze mensen krijgen daar een appart gevoel bij wanneer ze wolfen horen huilen. Dus zo zie je maar...meningen zijn nog wel eens verdeeld.
__________________
Visschers jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org